Auteur Topic: Uniden Bearcat BC125AT  (gelezen 41860 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Henk Voortwijs

• Gevorderd Lid
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
Uniden Bearcat BC125AT
« Gepost op: 18 februari 2012, 11:53:10 »
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanger voor mijn UCB3000XLT en kwam deze tegen in de US. Is/komt hier ook een NL versie van? Of zal ik hem gewoon daar bestellen? Ik luister alleen naar luchtvaart, dus qua frequentie bereik voldoet 'ie in iedergeval prima. En de prijs is ook niet verkeerd.

http://www.scannermaster.com/Uniden_Bearcat_BC125AT_p/10-501770.htm&Click=122933
BC785D; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Ron 01

• Gast
Re: Uniden Bearcat BC125AT
« Reactie #1 Gepost op: 18 februari 2012, 18:49:29 »
Leuk ding, maar waarom in Amerika bestellen?
Heb je al naar de SC230 gekeken? Die is hier normaal verkrijgbaar voor rond de 140 euro.
Zie: http://www.rigpix.com/bearcat/sc230.htm

Mvg Ron

Offline Henk Voortwijs

• Gevorderd Lid
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2012, 17:30:52 »
Leuk ding, maar waarom in Amerika bestellen?

Waarom niet  8) ? Ik bestel regelmatig iets uit de US. Door de dollarkoers en de toch al schappelijke prijzen aldaar, ben ik vaak goedkoper uit dan hier in Nederland. De scanner die jij aanbeveelt is inderdaad ook een prima ontvanger. Ik ben eigenlijk al jaren een trouwe Uniden Bearcat gebruiker en neem het liefst weer een van dit merk. Toch kijk ik nog even op mijn gemakje rond, alvorens tot een besluit te komen. De GRECOM scanners (http://greamerica.com/scanners.html) schijnen ook prima ontvangers te zijn.
In ieder geval bedankt voor je tip  :).
BC785D; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2012, 17:49:58 »
De GRECOM scanners (http://greamerica.com/scanners.html) schijnen ook prima ontvangers te zijn.

Hmmm deze scanners hebben wel heel veel weg van wat voorheen Realistic was.

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2012, 20:54:30 »
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanger voor mijn UCB3000XLT en kwam deze tegen in de US. Is/komt hier ook een NL versie van? Of zal ik hem gewoon daar bestellen? Ik luister alleen naar luchtvaart, dus qua frequentie bereik voldoet 'ie in iedergeval prima. En de prijs is ook niet verkeerd.

http://www.scannermaster.com/Uniden_Bearcat_BC125AT_p/10-501770.htm&Click=122933

Deze scanner is zeer recent pas gelanceerd in de USA, zou best kunnen dat er ook een Europese variant gaat komen als vervanger voor de UBC72/92XLT.
Het lijkt wel een goed apparaat te zijn volgens sommigen op het RadioReference forum:
http://forums.radioreference.com/uniden-scanners/232936-bc125at-post-release-thread.html

PD1EU

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 7 augustus 2012, 20:58:47 »
Vandaag een exemplaar ontvangen die via Ebay besteld was.
Voor de prijs van €125,30 (all-in) werd het pakje (doosje in bubblepack envelope) binnen anderhalve week door UPS afgeleverd.
Een review van 23 Maart vindt je hier.
Drivers en software zijn bij Uniden Twiki te downloaden.
Een firmware update is inmiddels ook beschikbaar.
Mijn enthousiasme voor deze analoge scanner (met milair) was vooraf al gewekt, nu nog kijken of het waarheid wordt. :)
De nieuwe firmware zit er nu in en de ARC125 software van Butel heeft de eerste bank met frequenties op zeer eenvoudige wijze gevuld.

-Ed

PD1EU

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 9 augustus 2012, 12:10:04 »
Het bandplan voor deze scanner, overgenomen uit het manual
Met de laatste firmware is rekening gehouden met de planning van de nieuwe FCC narrowbanding rules.
Wellicht krijgt het manual daardoor nog een update.

-Ed

Offline eagleone

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 13 augustus 2012, 11:22:24 »
Beste,

Graag had ik vernomen hoe je het stelt met de nieuwe ontvanger heb er namelijk ook interesse in.

mvg
kurt

PD1EU

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 13 augustus 2012, 15:38:22 »
Graag had ik vernomen hoe je het stelt met de nieuwe ontvanger

Geen eigen foto.

Vergelijking t.o.v. de UBC72XLT en UBC92XLT bank-geheugen scanners.
CTCSS/DCS detectie, milair ontvangst en geen DMA-geheugen waren eigenlijk mijn redenen voor aanschaf (de USC230 viel dus af).

Door de meer intuïtieve bediening is het gebruiksgemak flink toegenomen.
Dat kan ook omdat het grote display nagenoeg alle informatie weer kan geven.
Het toetsenbord heeft grotere knoppen en is logischer ingedeeld.
Aan de menu's kun je merken dat Uniden goed begrepen heeft dat het makkelijker kan.
De rubberduck doet het best aardig, maar luister nu met een Diamond RH701.
De audio is voor een handscanner redelijk en luid genoeg.
Het ontbreekt me nog aan echt 'veldwerk' om een oordeel te geven over de gevoeligheid van deze ontvanger (in het manual wel keurig te lezen).
Door de vele mogelijkheden van deze scanner merk je wel dat het stroomverbruik aanzienlijk is.
Met een setje Eneloop Ni-MH 1900mAh batterijen kun je ongeveer vier uur luisteren (een externe lader is daarom ook aan te bevelen).
Lastig is dat het display de conditie van de batterijen niet weergeeft (pas als ze nagenoeg leeg zijn zie je een indicator en hoor je wat piepjes).
Met een netadapter (niet inbegrepen) en de batterijen eventueel verwijderd kun je overigens ook luisteren.
CTCSS/DCS detectie werkt lekker snel.
De functies 'DND' (do not disturb bij CloseCall en Priority) en 'temporary lockout' zijn echt prachtige uitvindingen. 8)

Tot zover mijn eerste indrukken.

Edit: Was wel een beetje benauwd dat er invoerrechten betaald moesten worden (invoer vanuit een niet EU-land).
Hoe de regels daarvoor zijn is me niet duidelijk. Wellicht kunnen anderen hier opheldering over geven !
Wat wel opviel was het beduidend lagere bedrag wat op het pakje vermeld stond.

-Ed

PD1EU

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 16 augustus 2012, 11:16:22 »
Onder de motorkap. :)

Bron: http://groups.yahoo.com/group/BC125AT/

-Ed

PD1EU

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 8 september 2012, 00:48:28 »
.

PD1EU

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 25 januari 2013, 00:41:44 »
September vorig jaar is er een firmware update uitgebracht, las ik op het Yahoo forum.
Belangrijkste verandering is de keuze voor het Amerikaanse of het Canadese bandplan.
Zoek nog een linkje die beide bandplannen en de verschillen in beeld kan brengen.

Offline Bram

• Beginnend Lid
  • **
  • Bram, Oud-Beijerland
« Reactie #12 Gepost op: 25 januari 2013, 15:18:17 »
Beste Ed, Misschien heb je aan de volgende link wat. http://www.eham.net/newham/bands  Wanneer je naar onderen scrolld dan zie je links voor beide landen.
Heb overigens gisteren m'n BC125AT binnen gekregen. Vorige week donderdag besteld dus dat is erg snel. De laatste firmware zit er in, dus helemaal toppie.
Had al heel war frequenties in het te downloaden programma gezet. Installeren van de driver, de kabel er aan en het werkt.
Echt jammer dat ze dat ding niet hier op de markt zetten.

Groet, Bram Oud-Beijerland

PD1EU

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 25 januari 2013, 20:06:35 »
Prima Bram, het gebruiksgemak zal je zeker aanspreken. 8)

De band plannen met de step sizes, bron.

Offline Bram

• Beginnend Lid
  • **
  • Bram, Oud-Beijerland
« Reactie #14 Gepost op: 8 februari 2013, 22:06:01 »
Gebruik de BC125xt nu een paar weken, dicht bij de havens dus veel scheepvaart ontvangst. Zoals eerder gemeld staan de oplaadbare batterijen (2 x MInh 2300mAh) welke meegeleverd worden maar beperkt gebruik toe. Ongeveer 5 uur continu. Ik heb Uniden hierover een vraag gesteld en heb keurig antwoord gehad.
Question:
have a scanner BC125AT (not in your list). Charge only when is switched off. Use the scanner power (not battery charge) over the USB when it is switcht on? That will say, are the battery not in use when usb cabble is connected?
Our Solution:
Thank you for using our system.
When connected to USB it will not charge but it also should not discharge the batteries.

Dus alleen wanneer je hele lange wandelingen gaat maken en er geen oplaadpunt is kun je in de problemen komen.
Nogmaals een heerlijke scanner die de kanalen er scherp en zonder enige overspraakt uitpikt.