Zou dit de mogelijke opvolger van flex p2000 zijn?
Zie onderstaande link, 
http://www.hofcon.nl/index.php/TETRA-Pager.html.
Gerrit
Op zich is dit niet nieuw, in Duitsland is de Viper LX8 al langer te koop.
Wereldwijd zijn er meerdere typen verkrijgbaar. Ik ben ook benieuwd naar de Swissphone aktiviteiten.
Ik heb hier 2 proto's uit Korea voor pocsag en p2000 met encryptie, GPS en GPRS terugmelding. Tetra had ook gekund, alleen heb ik daar simpelweg nu niks aan. Is wel beschikbaar.
Probleem blijft binnenhuis dekking, de brochure geeft aan dat wanneer er geen activiteit is, en geen Tetra dekking, de GPRS functie incidenteel ingeschakeld wordt.
M.a.w. je melding wordt dan wel vertraagd.
Daarnaast wil men zeker niet van een "gedeeld burgernetwerk" afhankelijk zijn, P2000 draait volledig onafhankelijk.
Deze oplossing bied dus geen 100% dekking.
In Duitsland zijn deze ontwikkelingen voorlopig stop gezet omdat het eenvoudig niet werkt met de huidige middelen.
Ten tweede is het geld momenteel (ik spreek over budget jaar 2012/2013) gewoon simpelweg op.
Er zal best naar zo'n pager gekeken worden. Maar op dit moment is het koffiedik kijken, ik denk dat de werkgroep het ook nog niet weet wat het gaat worden.
Alles is mogelijk.
Wanneer er al een oplossing komt in 2014 (ik ben van mening dat men P2000 verlengt) of later, dat er een hevige strijd zal losbarsten tussen 5 leveranciers om goedgekeurd te worden.
Blijft spannend, ik volg de ontwikkelingen aktief mee, maar anderzijds blijf ik "genieten" van de P2000 mogelijkheden komende 2 a 3 jaar.