Auteur Topic: Discussie P2000 Brandweer en Veiligheidsregio Haaglanden  (gelezen 700812 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

DenDeV

• Gast
Re: Discussie P2000 Brandweer en Veiligheidsregio Haaglanden
« Reactie #660 Gepost op: 26 juni 2006, 21:11:23 »
Citaat van: "Wopper"
Peen,

ik snap je enthousiastme maar ik hou me eigen lijst aan als 100%. Ik zit er elke dag met me neus boven op dus er gaan maar weinig codes voorbij die ik niet gezien heb. De foutjes die jij in je (goed bedoelde) lijst hebt en anderen ook zijn voor mij te veel.

Als ik over "de lijst" praat dan bedoel ik p2000.scannerforum.nl :)

Klinkt misschien vervelend maar zo is het zeker niet bedoeld !

Ach, ook in "de lijst" sluipen vast nog wel eens foutjes.
Volgens mij is trouwens capcode 1500438 de meetploeg van Wassenaar en 1500440 de VC bemanning.

ps. ook niet vervelend bedoeld hoor.

Groeten, Dendev

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #661 Gepost op: 26 juni 2006, 21:25:11 »
Ik msn nu met Peen dus het gaat allemaal goedkomen, tnx voor je hulp.

Offline Edwin uit 070

• Boardmoderator
« Reactie #662 Gepost op: 26 juni 2006, 22:26:17 »
Zeg, die 1500019, zou dat de ROGS-hotemetoot :P kunnen zijn? Ik kan me niet goed voorstellen dat er nu nog verkeerde code's meegezonden worden namelijk?

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #663 Gepost op: 27 juni 2006, 01:05:41 »
Citaat van: "Edwin Edeling"
Zeg, die 1500019, zou dat de ROGS-hotemetoot :P kunnen zijn? Ik kan me niet goed voorstellen dat er nu nog verkeerde code's meegezonden worden namelijk?
150001913:20:19 23-06-06  2 Kleine hv zonder gevaar Burgemeester Velthuijsenlaan 112 LS 0890

-= BRW Haaglanden (OvD Duinvliet-Vrijeban - OUD) =-

150045513:21:10 23-06-06  ovd tel contactrac

-= BRW Haaglanden (OvD Duinvliet-Vrijeban) =-

150001919:14:14 25-06-06  2 brandlucht Reinier de Graaf Lokatie Hi Reinier De Graafweg 11 DE 0890

150001919:16:31 25-06-06  ovd gaarne tel.contact rac

150016712:43:50 23-06-06  1 Automatische brandmeldin Dekker Sport Scheglaan 12 ZT 0895

-= BRW Haaglanden =-
De roepnummers (890/895) en de opvolgende berichten (OvD contact AC) zeggen genoeg? :)

Foute codes, vooralsnog geen AGS en/of andere officieren op P2000.

Groeten, Peter.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #664 Gepost op: 3 juli 2006, 20:06:00 »
1500420 21:04:40 03-07-06 Dit is een test voor de Bev. Pieper  
Tja, iedereen geeft er zo zijn eigen benaming aan  ;)

combofoontje

• Gast
« Reactie #665 Gepost op: 3 juli 2006, 20:48:13 »
Even tussendoor, ik zie nu ook ROVD met capcodes maar in hoevere is deze functie anders dan de OVD ?
Ik bedoel gaat bij een grote calamiteit eerst de OVD en daarna eventueel de ROVD zodat de capcode van de eerste voldoende is ?
Of is dit een heel andere functie

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #666 Gepost op: 4 juli 2006, 01:02:09 »
Citaat van: "combofoontje"
Even tussendoor, ik zie nu ook ROVD met capcodes maar in hoevere is deze functie anders dan de OVD ?
Ik bedoel gaat bij een grote calamiteit eerst de OVD en daarna eventueel de ROVD zodat de capcode van de eerste voldoende is ?

Als je kijkt naar Duivliet-Vrijeban dan heeft die OvD nogal een verzorgingsgebied. Als er een grote brand uitbreekt in Delft dan zal zijn inzet aldaar noodzakelijk zijn. Als er op dat moment een 2e incident losbarst binnen zijn verzorgingsgebied alwaar een OvD noodzakelijk is, dan is er dus geen OvD Duinvliet-Vrijeban. Of toch wel, want de Reserve OvD neemt op dat moment zijn taken waar. Een 2e OvD dus.

Misschien is dat 2e incident uiteindelijk wel 'groter' dan het eerste, joe never know... Maar ik denk dat in zo'n geval (2e grote incident) dat de 1e OvD daar wel van in kennis wordt gesteld, maar dat geeft echter geen garantie dat die kennisgeving ook altijd via P2000 zal gaan...

Groeten, Peter.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #667 Gepost op: 4 juli 2006, 06:44:39 »
Citaat van: "hunter"

Als je kijkt naar Duivliet-Vrijeban dan heeft die OvD nogal een verzorgingsgebied. Als er een grote brand uitbreekt in Delft dan zal zijn inzet aldaar noodzakelijk zijn. Als er op dat moment een 2e incident losbarst binnen zijn verzorgingsgebied alwaar een OvD noodzakelijk is, dan is er dus geen OvD Duinvliet-Vrijeban. Of toch wel, want de Reserve OvD neemt op dat moment zijn taken waar. Een 2e OvD dus.

Kan ik dus hier uit opmaken dat de R in ROvD staat voor Reserve? Ik kon me Regionaal OvD al niet helemaal voorstellen.

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #668 Gepost op: 4 juli 2006, 08:02:10 »
Citaat van: "Johan Beck"

Kan ik dus hier uit opmaken dat de R in ROvD staat voor Reserve? Ik kon me Regionaal OvD al niet helemaal voorstellen.

100%

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #669 Gepost op: 4 juli 2006, 08:11:16 »

Inderdaad, elke OvD heeft in Haaglanden een 'reserve', of schaduw, of 2e OvD, hoe je het noemen wilt...

Groeten, Peter.

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #670 Gepost op: 4 juli 2006, 08:21:30 »
Wat me wel opvalt in Haaglanden is dat er zoveel keer Grote Brand wordt gegeven, een klein onderzoekje heeft mij gebracht tot iemand die aangaf dat er veel nieuw OvD's waren (van de OvD school ;-) ) en deze handelen exact via het boekje.

Als je kijkt naar Den Haag stad die houden bijna alles op Middelbrand terwijl Rijnmond in hetzelfde geval soms al aan een GRIP bezig is. Het is maar net hoe je het bekijkt want wat is goed...

Maar dit zou een reden kunnen zijn dat er veel Grote Brand wordt gegeven de laatste maanden, alhoewel die nieuw lichting met name in Den Haag stad loopt.

combofoontje

• Gast
« Reactie #671 Gepost op: 4 juli 2006, 10:20:26 »

Ok, weer wat geleerd.... Reserve dus i.p.v. regionaal  ;)
Als ik het goed heb is er (nog) geen ROVD in Den Haag

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #672 Gepost op: 4 juli 2006, 10:25:50 »
Nope nog niet gepiept, hij bestond vroeger wel en reedt in het voertuig 94.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #673 Gepost op: 4 juli 2006, 12:50:51 »
Als ik het goed heb is er (nog) geen ROVD in Den
Haag

Elke OvD heeft een reserve, dus ook Den-Haag. Zoals Rob al zei is de code gewoon nog niet bekend (bij ons), op analoog hadden ze ook 2 aparte tooncodes, 69450 en 69451. Afwachten dus, maar het zal me weinig verbazen als het 1500016 blijkt te zijn :)

Groeten, Peter.

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #674 Gepost op: 5 juli 2006, 08:59:23 »
Citaat van: "Wopper"
Wat me wel opvalt in Haaglanden is dat er zoveel keer Grote Brand wordt gegeven, een klein onderzoekje heeft mij gebracht tot iemand die aangaf dat er veel nieuw OvD's waren (van de OvD school ;-) ) en deze handelen exact via het boekje.

Als je kijkt naar Den Haag stad die houden bijna alles op Middelbrand terwijl Rijnmond in hetzelfde geval soms al aan een GRIP bezig is. Het is maar net hoe je het bekijkt want wat is goed...

Maar dit zou een reden kunnen zijn dat er veel Grote Brand wordt gegeven de laatste maanden, alhoewel die nieuw lichting met name in Den Haag stad loopt.

Wat heb jij toch tegen R'dam.....
Met vriendelijke groet,
Arlé