De HVRB had altijd een strandcommandant. Daarnaast hebben ze een eigen Centraalpost. Omdat de HVRB, voor zover mij bekend, niet direct oproepbaar is buiten de tijden dat ze normaal op het strand aanwezig zijn, lijkt het me stug dat ze daarvoor via P2000 gealarmeerd zouden worden.
Het enige wat ik me zou kunnen voorstellen, is dat ze een pager neerleggen op de CentraalPost, of de strandpost die op doordeweeksedagen die taak op zich neemt. Komt er een 112 melding rondom het strand, dan zou je zeggen dat op deze wijze ook de CP van de HVRB gealarmeerd kan worden.
Bij incidenten buiten de kantoortijden waarop de HVRB werkt, komt o.a. de KNRM voor incidenten op het strand en op zee. Daarnaast krijg je dan weer de eeuwig terugkerende soap met pliesie, die het strand op moet maar de sleutels van de strandjeep niet kan vinden, ambulance's die op een verkeerd rendez-vous punt staan, brandweer die met een WO vanaf de boulevard staan toe te kijken. Maar goed, dat heeft dan weer niks met P2000 te maken