Auteur Topic: Slechte ontvangst UBC3500xlt: teleurstelling :(  (gelezen 13897 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Remon

• Top Lid
Re: Slechte ontvangst UBC3500xlt: teleurstelling :(
« Reactie #15 Gepost op: 28 januari 2011, 01:04:16 »
Goed om te lezen dat ze nu elders geproduceerd worden (Vietnam i.p.v. China).

Toen ik een aantal jaren geleden een 3500XLT kocht voor mijn vader, was er niks aan de hand. Toen ik er zelf ook een kocht begon te ellende:

Exemplaar 1: De laad-aansluiting was kapot. Het stekkertje ging er met (extreem) veel kracht wel in, maar kwam er verfrommeld uit.

Exemplaar 2: Ook ontzettend doof qua ontvangst.

Exemplaar 3: Deze ging helemaal over zijn nek. Op vrijwel de gehele VHF band waren spooksignalen van paging en dergelijke te horen.

Waar heb jij 'm gekocht als ik mag vragen? Ik wil er ook wel weer een kopen, maar moet dan zeker weten dat ik niet uit oude voorraad koop.

Offline elcriz

• Zelfstandig ondernemer
  • Beginnend Lid
  • **
« Reactie #16 Gepost op: 28 januari 2011, 15:58:59 »
Wow... en dan dacht ik vette pech te hebben met mijn UBC3500xlt  :shock:

Mijn pechgeval komt vandaan bij Anchor Supplies in Nottingham, en mijn goedwerkende exemplaar komt van Radio Abe in Rotterdam. Een pracht van een zaak trouwens, waarschijnlijk één van de laatste ook met zoveel keus aan zend- en ontvang-apparatuur, antennes etc. in zo'n mooie winkelopstelling! Ik kan hen ten zeersta aanraden.

Ron 01

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 28 januari 2011, 18:38:44 »
Als je bij Jacobs in Breda koopt hoef je ook niet bang voor brol te zijn, ik koop er al jaren en deze mensen zijn zeer netjes, servicevriendelijk en weten waar ze over praten. Ook is het mogelijk om in te ruilen.
En ze hebben een supermooie winkel waar je lekker kunt rondsnuffelen. :D

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #18 Gepost op: 28 januari 2011, 18:46:59 »
De exemplaren waarmee ik ellende had kwamen destijds bij JBE vandaan. Ze deden toch vrij moeilijk met ruilen. Hoewel het een duidelijke zaak was dat er iets mankeerde, lieten ze mij toch telkens 45 minuten wachten om de scanner in een kamertje achter te onderzoeken.

Waarom ik vroeg waar elcriz de scanner nu gekocht heeft, i.v.m. oude voorraden, is omdat ze bij JBE weleens oude voorraad verkopen, terwijl ze met nieuwe voorraad adverteren. Zo kocht ik een Vertex Standard portofoon met NiCd accu, terwijl ze met NiMH adverteerden, en moeilijk deden omdat ik een NiMH exemplaar vroeg...

Ron 01

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 28 januari 2011, 18:57:11 »
Dat valt me toch wel van ze tegen Remon, ik kom er al jaren en nooit problemen gehad.
Ik begrijp je reactie, als ze mij zo zouden behandelen zagen ze me ook niet meer!  :?

Offline elcriz

• Zelfstandig ondernemer
  • Beginnend Lid
  • **
« Reactie #20 Gepost op: 29 januari 2011, 16:43:01 »
Ik had vorige week de seriële datakabel voor de UBC3500xlt besteld bij JBE en ontving de USB-versie. Niet waar ik om had gevraagd, maar na het installeren van de drivers deed deze ook gewoon wat 'ie moest doen ;) Voorlopig gaat mijn voorkeur uit naar Abe in Rotterdam, simpelweg omdat deze voor mij het dichtst bij zitten. Vind het toch fijn om altijd even langs een winkel te kunnen gaan i.p.v. alles online te doen (evt. terugsturen en ruilen etc.).

Offline elcriz

• Zelfstandig ondernemer
  • Beginnend Lid
  • **
« Reactie #21 Gepost op: 31 januari 2011, 22:33:38 »
Een beetje offtopic binnen mijn eigen topic, maar ik vroeg mij af of iemand mij kon uitleggen wat bepaalde aanduidingen in het display van de UBC3500xlt betekenen die ik niet kan terugvinden in de handleiding. Een voorbeeld is onderstaande foto. Waar staat die C88.5 (achter FM) voor? Bij het instellen van volume en squelch zie ik bovenin het display ook getallen en cijfers (anders dan de volume- of squelch-aanduiding onderin). Geen idee wat dit is. Weet iemand het verlossende antwoord?  :)

http://img217.imageshack.us/img217/8060/ubc3500xltscreenshot.jpg
Hmmm, om de één of andere reden kan ik niet hotlinken naar mijn plaatje op Imageshack :( Dan maar met een linkje.

Overigens verder niets dan goed over deze scanner! Ik ben er hartstikke blij mee, en ben de financiële domper met mijn eerste aankoop alweer bijna vergeten ;)

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #22 Gepost op: 31 januari 2011, 23:09:21 »
Citaat van: "elcriz"
Waar staat die C88.5 (achter FM) voor?

Dat is de CTCSS, ook wel TQ of PL genoemd.

Offline elcriz

• Zelfstandig ondernemer
  • Beginnend Lid
  • **
« Reactie #23 Gepost op: 1 februari 2011, 06:32:51 »
Dank voor het beantwoorden van mijn vraag. Van Sigint had ik ook al een bericht ontvangen met zeer nuttige info. Het was ook vannacht en toen ik eigenlijk naar dromenland moest vertrekken toen het me inneens te binnen schoot dat 88.5 een (Hz) frequentie was voor CTCSS ;) Had CTCSS-scan ook aangezet in de scanner, maar me verder niet meer afgevraagd waar die indicatie dan te zien zou zijn...

Offline bolb99

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #24 Gepost op: 8 augustus 2011, 15:33:56 »
Hoi,

Close call is super handig. Maar wat is een handige manier om het te gebruiken op de 3500 ?
Close call (verschillende instellingen, dnd of pri) of close call search and store.
Slaat deze scanner bij close call (dus niet bij search and store) ook de frequentie en eventuele tq op zodat je dat later weer terug kunt lezen?

Tips zijn welkom  :D

Offline Clouseau

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #25 Gepost op: 24 november 2013, 23:21:19 »
Die 169 frequentie is een Entropia kanaal. Hiervoor staan overal in Nederland antennemasten
en het signaal is soms zo sterk dat je het zonder antenne ontvangt.
Heb je software en een aansluitkabel voor de PC ?
Het BCtool programma kan je eventueel gewoon downloaden maar je hebt
wel een kabeltje nodig. Je kan dan makkelijker de instellingen bekijken en eventueel programmeren.
De scanner is in aankoopstaat ingedeeld in een aantal custom-search groepen.
Als je hier op zoekt dan zou je met een eenvoudige antenne toch al gauw iets moeten horen.
Ik zou het niet zo snel opgeven. Een scanner is niet zomaar defect.
Ik heb de mijne indertijd gekocht bij de CBshop in Overloon.
Een heel geschikte kerel. Misschien kan je contact met hem opnemen en vragen
of hij nog tips heeft.
Lisse ligt nog dichter bij Schiphol dan Alphen dus je zou zeker voldoende moeten kunnen ontvangen.
Als je iets uit wilt proberen of vergelijken met mijn scanner dan kunnen we desnoods een
afspraak maken dat je bij me langs komt. Ik ben gepensioneerd en dus heel vaak thuis.
Nog een tip, ik heb de ervaring dat de ontvangst veel minder is als je alleen de adapter gebruikt.
Zorg dat je er altijd volle batterijen in hebt. Let er wel op dat het switchje bij de batterijen in
de juiste stand staat voor oplaadbaar of alkaline.

Ik koop niets meer in Overloon Levert Prul werk en heeft ook nog eens mijn scanner vernield !!