Auteur Topic: FC-eindhoven  (gelezen 10208 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline spiderke

• Beginnend Lid
  • **
FC-eindhoven
« Gepost op: 14 oktober 2010, 01:58:32 »
werk bij FCE, en heb een Midland porto, en om het schrijnende porto tekort op t lossen, vroeg ik me af iemand toevallig de freqentie heeft ontdekt?

Alvast bedant,

Spiderke

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: FC-eindhoven
« Reactie #1 Gepost op: 14 oktober 2010, 06:19:22 »
Uit de oude doos komt 169.950 voor het PSV stadion, 172.00- voor de security (ingang 168.390), 455.8900 voor de stewards/kaartcontrole, 455.8100 voor de stewards/verkeersregelaars, 455.9100 voor de security, 455.9300 voor de supportersbegeleiding, 467.2750 voor de CP en 467.330 voor de stewards CP.

Recenter genoemd is 469.490 met TQ 110.9 Hz en ingang op 459.490 als CP.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline spiderke

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2010, 15:58:57 »
ik zal ze meteen erin zetten, vooral de ingang nummers zijn super handig, dank j wel!

Offline spiderke

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2010, 16:21:57 »
IK heb met de porto van PSV op kanaal 5 (verkeer) geprobeert op 455.8100 te ontvangen, maar ik denk dat het de laatst genoemde freqentie is, 469.4900. Ik ben nog aan het testen as we speak.

Feit: 467.3300 is kanaal 1 op PSV porto TQ 82,5 offset is 10.000 MHz (457.3300)

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #4 Gepost op: 14 oktober 2010, 17:15:59 »
Citaat van: "spiderke"
werk bij FCE, en heb een Midland porto, en om het schrijnende porto tekort op t lossen, vroeg ik me af iemand toevallig de freqentie heeft ontdekt?

Een Midland porto zit niet in de 455 of 467/469 MHz range, verwacht ik. Grootste kans heb je in de 446 MHz.

Offline spiderke

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 14 oktober 2010, 17:36:00 »
nee, klopt, maaaaaaar met de software erbij kun je het bereik vergroten, tot verbazingwekkende resultaten! kijk op scanman.nl midland C790 dualband porto.

echt tof!

Offline spiderke

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 14 oktober 2010, 17:38:23 »
Ik schrijf het verkeerd excuus!

Hun gebruiken bij FCE zowel Kewood als Motorola, en ik heb een midland, die bijna alle freq's aankan...

yep dit is 'm

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #7 Gepost op: 14 oktober 2010, 18:16:18 »
nee, klopt, maaaaaaar met de software erbij kun je het bereik vergroten, tot verbazingwekkende resultaten! kijk op scanman.nl midland C790 dualband porto.

echt tof!

Echt crimineel. Wees er maar trots op.  :?

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 14 oktober 2010, 18:55:28 »
Het is een optelling van allerlei illegale zaken :(

Offline spiderke

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 14 oktober 2010, 19:15:49 »
excuus, jullie hebben gelijk, ondanks dat ik toestemming heb, ik zal mijn scanner op de brandstapel gooien, ik ben idd niet capabel gnoeg, om hier prof mee om te gaan.

Dank

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 14 oktober 2010, 19:26:00 »
excuus, jullie hebben gelijk, ondanks dat ik toestemming heb, ik zal mijn scanner op de brandstapel gooien, ik ben idd niet capabel gnoeg, om hier prof mee om te gaan.

Dank

Toch even een misverstand weghalen: een scanner is een ontvanger (daar zit dus geen zender in). Een dualband portofoon is gemaakt voor zendamateurs met die officieel geregistreerd staan. Als je zonder vergunning gaat zenden ben je strafbaar en dat soort portomateriaal is buiten de amateurbanden helemaal niet toegestaan. Dan gaan we het ook maar niet hebben over de kwaliteit van dat materiaal want anders moet je een dweil bij je PC neerleggen :wink:

Offline reinder

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 24 januari 2011, 10:07:37 »
Illegaal veranderd soms ook in de loop der jaren, wat eerder niet mocht kan nu ineens wel.
Begon voor mij ooit met het vrijgeven van de 27Mc en ben toen met de 1e legale Philips 22 kan. 0,5W bak begonnen met de hobby.
Toen werd dat 40 kan. 4 W en nu is het al USB LSB geloof ik, maar na de 40 kan. en 4W had ik het wel gehad, de oude bakies deden meer dienst als kinder speelgoed met het nodige gedonder erbij.
Daar m'n porto scanner de geest had gegeven nooit meer mobiel iets mee te luisteren (ook al is dat niet veel meer).
Nu net een Wouxun KG-UV2D aangeschaft en laten herprogrammeren door verkoper (gratis)  naar  136/174.987 en 400/470.987.
Met bijgekochte program. software en Com1 kabel (GEEN USB ivm vaak problemen) allerlei kanalen erin gezet met naam aanduiding en al.
Werkt schitterend dat ding en zal heus niet gaan zenden op amateur banden, daar luister ik alleen naar (als ze er eens zijn) verder wat diverse bedrijfs frq's en de frq. van mijn werk.
Heb voor aanschaf wel eerst gevraagd aan verkoper via tel. of ik zonder licentie hem mocht kopen en dat was geen probleem, je mag volgens verkoper alles in huis hebben als je er maar niet mee zend.
En het gebrul van sommigen over chineese sh.. dan vraag ik alleen maar is Midland dat ook dan, want is een 1 op 1 kopie van CT790 en word in dezelfde fabriek gemaakt (volgens verkoper), maar geeft mij niets ding werkt geweldig en de ingebouwde FM radio en zaklampled zijn ook leuke aardigheidjes.
Wouxun KG-UV2D  GRE PSR-225  uniden_ubc760xlt

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
« Reactie #12 Gepost op: 24 januari 2011, 11:55:37 »
Leen, waarom zou je met een amateurporto niet op een buiten de amateurband gelegen frequentie mogen zend, *mits je natuurlijk toestemming hebt van de vergunninghouder*. Voorbeeld: stel dat ik van michel-nl (de vergunninghouder) toestemming heb op gebruik te maken van hun HvNieuws frequentie (binnen de voor HvNieuws geldende vergunningseisen) en ik zou daar mijn TH-F7E (met CE keur) voor gebruiken, dan is dat volgens mij legaal. Als ik jouw bericht lees, zou het illegaal zijn. Ben wel benieuwd of ik nu heel blont ben of niet. ;)
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 24 januari 2011, 12:24:54 »
Citaat van: "elsinga"
Leen, waarom zou je met een amateurporto niet op een buiten de amateurband gelegen frequentie mogen zend, *mits je natuurlijk toestemming hebt van de vergunninghouder*. Voorbeeld: stel dat ik van michel-nl (de vergunninghouder) toestemming heb op gebruik te maken van hun HvNieuws frequentie (binnen de voor HvNieuws geldende vergunningseisen) en ik zou daar mijn TH-F7E (met CE keur) voor gebruiken, dan is dat volgens mij legaal. Als ik jouw bericht lees, zou het illegaal zijn. Ben wel benieuwd of ik nu heel blont ben of niet. ;)

Je mag op mobilofoon/portofoonfrequenties uitsluitend werken met goedgekeurd materiaal. CE keur bestaat niet.
Dat is een verklaring die elke importeur of fabrikant zelf mag opstellen. De technische eisen waaraan een mobilofoon of portofoon moet voldooen, zijn in ETSI normen vastgelegd en een fabrikant die bevoegd is mag zijn eigen spullen keuren of dat door een erkend laboratorium laten doen. Als ik het goed heb houdt ERO in Denemarken centraal het register van goedgekeurde toestellen bij. Komt je toestel niet op de lijst voor, dan moet je mij niet boos aankijken :wink:
Ik heb gevonden de site: http://www.ero.dk . Nog geen tijd gehad om daar verder op te zoeken, maar die houden het centraal allemaal bij. Ik heb die lijst bij hun gezien, maar kon hem er nu niet vlug uithalen. Je hebt in ieder geval te maken met R&TTE eisen. Kenwood verstrekt zelf de gegevens dat het toestel MAG zenden op de 2 meter en 70 cm amateurband. Nergens wordt gesproken over een goedkeuring voor zenden buiten deze banden.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
« Reactie #14 Gepost op: 24 januari 2011, 14:31:50 »
Ah, okay. Wist ik niet, dat het zo strikt geregeld was allemaal. Weer wat geleerd! :)