Illegaal veranderd soms ook in de loop der jaren, wat eerder niet mocht kan nu ineens wel.
Begon voor mij ooit met het vrijgeven van de 27Mc en ben toen met de 1e legale Philips 22 kan. 0,5W bak begonnen met de hobby.
Toen werd dat 40 kan. 4 W en nu is het al USB LSB geloof ik, maar na de 40 kan. en 4W had ik het wel gehad, de oude bakies deden meer dienst als kinder speelgoed met het nodige gedonder erbij.
Daar m'n porto scanner de geest had gegeven nooit meer mobiel iets mee te luisteren (ook al is dat niet veel meer).
Nu net een Wouxun KG-UV2D aangeschaft en laten herprogrammeren door verkoper (gratis) naar 136/174.987 en 400/470.987.
Met bijgekochte program. software en Com1 kabel (GEEN USB ivm vaak problemen) allerlei kanalen erin gezet met naam aanduiding en al.
Werkt schitterend dat ding en zal heus niet gaan zenden op amateur banden, daar luister ik alleen naar (als ze er eens zijn) verder wat diverse bedrijfs frq's en de frq. van mijn werk.
Heb voor aanschaf wel eerst gevraagd aan verkoper via tel. of ik zonder licentie hem mocht kopen en dat was geen probleem, je mag volgens verkoper alles in huis hebben als je er maar niet mee zend.
En het gebrul van sommigen over chineese sh.. dan vraag ik alleen maar is Midland dat ook dan, want is een 1 op 1 kopie van CT790 en word in dezelfde fabriek gemaakt (volgens verkoper), maar geeft mij niets ding werkt geweldig en de ingebouwde FM radio en zaklampled zijn ook leuke aardigheidjes.