Auteur Topic: Gevonden via het Antenneregister  (gelezen 8043 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Gevonden via het Antenneregister
« Gepost op: 30 juli 2010, 17:37:58 »
Dit onderwerp dient ervoor om frequenties te posten die gevonden zijn via het Antenneregister van Agentschap Telecom. Graag alle relevante gegevens posten, zoals lokatie (inclusief straatnaam, indien mogelijk), frequentie, antennehoogte en vermogen. Weet je (of heb je een sterk vermoeden) wie de gebruiker is, laat dat dan ook even weten. ;)

Let op: het gaat hier met name om de frequenties uiut de categorie "Overig mobiel" (onderste vinkje) en dan alleen nog de frequenties waar we naar kunnen luisteren. Dus geen luchtvaart (tenzij anders dan in de AIP berichten), geen frequenties in de GHz'en (meestal radarposten), geen Ermes en andere pagers.

Hieronder de door mij reeds gevonden frequenties, afkomstig uit een ander draadje:

458.5700 in Apeldoorn aan de Gladsaxe, ter hoogte van CW Rent, 11.8dBW op 22m hoogte (via Google Maps en Streetview geen antenne te bekennen)
458.3300 in Hypolytushoef, op 15m hoogte met 14dBW, moet haast wel Aannemer en Transportbedrijf Klein Wieringen zijn
458.4100 in Roodeschool, 14.8dBW op 15m hoogte, onbekend verder
468.4300 in Vrouwenparochie, da's vast Loonbedrijf Haytema

Die 458.4100 zou nog deze kunnen zijn, met omgekeerd relais:
468.41000 NFM Roodeschool Wieringa loonbedrijf 458.41000 nee
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Gevonden via het Antenneregister
« Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2010, 17:45:14 »
Citaat van: "elsinga"
Die 458.4100 zou nog deze kunnen zijn, met omgekeerd relais:
468.41000 NFM Roodeschool Wieringa loonbedrijf 458.41000 nee

Weet je zeker dat dit een relais zal zijn? Lijken mij eerder 2 simplex frequenties.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2010, 18:17:26 »
Nee, geen idee. De 468.4100 als relais komt uit jouw boek dacht ik, de 458.4100 uit het register. Het zou ook gewoon simplex kunnen zijn uiteraard.
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 30 juli 2010, 18:23:25 »
Ik denk dat het geheel de bedoeling van AgentschapTelecom niet is dat de gebruiker van een uit het antenneregister te vinden locatie openbaar gemaakt wordt. Als dat wel zo was hadden ze die info er zelf wel bijgezet. Ik gun ieder z'n hobby, maar last met de overheid kunnen we missen.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
« Reactie #4 Gepost op: 30 juli 2010, 18:36:46 »
Leen, dat zal wel, maar wat doen we hier dan al jaren? Het enige dat we nog niet deden was een antenneregister gebruiken... waar ook nog een 99% van de gebruikers niet in staan.

Offline Ron-Zwaag

• Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • Qua Patet Orbis
« Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2010, 18:39:13 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Ik gun ieder z'n hobby, maar last met de overheid kunnen we missen.

Er is een ex-gebruiker, die door het meelezen van dit forum door de overheid, zijn baan is kwijt geraakt en een andere gebruiker die is aangesproken op bepaalde postings.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
« Reactie #6 Gepost op: 30 juli 2010, 18:55:12 »
We weten allemaal dat het verspreiden van info die we hebben gehoord op de scanner illegaal is. Het verspreiden van frequenties op zich kan dat echter niet zijn, die hebben op zich geen privacywaarde (net als kentekens). Het koppelen van frequenties aan gebruikers is op de grens. Ik vraag me alleen even af hoeveel prioriteit dit heeft bij de overheid...

Offline Ron-Zwaag

• Top Lid
  • Qua Patet Orbis
« Reactie #7 Gepost op: 30 juli 2010, 19:08:37 »
Nou als je mijn bovenstaande bericht goed laat doorwerken, dan weet je welke prioriteit dit heeft bij de overheid.
Toegevoegd:welke :mrgreen:

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 30 juli 2010, 19:11:22 »
Het koppelen van frequenties aan gebruikers is op de grens. Ik vraag me alleen even af hoeveel prioriteit dit heeft bij de overheid...

Ik denk heel veel. Bedrijven moeten het er ook mee eens zijn dat hun gegevens die voor intern gebruik van AT waren nu in het openbaar te vinden zijn. Je kan op een kenteken toch ook zo maar niet de gegevens van de eigenaar opvragen? Waarom van zenderlocaties en van wie ze zijn wel?

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
« Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2010, 19:49:24 »
Leen, als ik een auto met kenteken 12-ABC-3 zie rijden op een bepaalde plek en kijk waar die auto geparkeerd wordt elke dag, dan heb ik ook de eigenaar zijn gegevens achterhaald. Net als ik via het antenneregister de plek van een zendmast en bijbehorende frequentie en daarna via Google Streetview het pand waar de mast staat weet te achterhalen en zo denk wie de gebruiker is. Het blijft gokwerk tenslotte. Het is niet zo dat we nu van een zender de eigenaar/gebruiker weten.

Bovendien: dan (denken we te) weten we wie de gebruiker van een frequentie op een bepaalde lokatie is. Dat is niks anders dan we nu doen, met Close Call en bandscans. Dan kunnen we meeluisteren, net als nu. Daar heeft de gebruiker geen last van, we mogen (net als nu) niets doen met wat we horen. Eigenlijk verandert er dus niks.

Vergelijk dat eens met hoe het in Engeland is geregeld: daar is van elke gebruiker zijn frequentie, TQ en lokatie vrij opvraagbaar. Scannerluisteren is daar overigens illegaal, maar gebeurt toch gewoon. Handhaving daar heeft weinig prioriteit, je moet het wel heel bont maken (meeluisteren naast een agent die ook nog eens weet dat het niet mag...) wil je er op aangesproken worden. Nog bonter, voordat je opgepakt wordt. Trouwens, ookin Engeland zijn er lijsten met gebruikers (zoek maar eens op PROMA).

Het wordt allemaal anders, als we ook gaan ZENDEN. Maar dat is hier niet aan de orde.

Offline Ron-Zwaag

• Top Lid
  • Qua Patet Orbis
« Reactie #10 Gepost op: 30 juli 2010, 20:05:19 »
Leen, als ik een auto met kenteken 12-ABC-3 zie rijden op een bepaalde plek en kijk waar die auto geparkeerd wordt elke dag, dan heb ik ook de eigenaar zijn gegevens achterhaald. Net als ik via het antenneregister de plek van een zendmast en bijbehorende frequentie en daarna via Google Streetview het pand waar de mast staat weet te achterhalen en zo denk wie de gebruiker is. Het blijft gokwerk tenslotte. Het is niet zo dat we nu van een zender de eigenaar/gebruiker weten.

Beide vergelijkingen gaan scheef. Waneer ik een oertuig met een bepaald kenteken iedere dag voor de deur bij een persoon zie staan, dan wil dat niet zeggen dat dat bepaalde voertuig ook daadwerkelijk van die persoon is.

Zelfde met het mast-pand verhaal. Er kan op een bepaald pand van bedrijf X een mast staan die van bedrijf Y is die 50km verderop zit.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 30 juli 2010, 20:45:07 »
Citaat van: "RonAlmere"
Zelfde met het mast-pand verhaal. Er kan op een bepaald pand van bedrijf X een mast staan die van bedrijf Y is die 50km verderop zit.

Dat is een goed voorbeeld. Ik heb ook klanten die ergens een zender en mast hebben, maar niet dat adres hebben als vestigingsadres.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
« Reactie #12 Gepost op: 30 juli 2010, 20:55:50 »
En dus is het nog steeds gokken. Het enige wat we wel weten is welke frequentie op welke plek gebruikt wordt. En ook alleen nog maar als de zender meer dan 10dBW is, anders valt'ie buiten het register.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #13 Gepost op: 30 juli 2010, 21:57:29 »
De 468.4100 als relais komt uit jouw boek dacht ik

Heb even gauw gekeken maar ik kom het niet tegen als relais.

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #14 Gepost op: 31 juli 2010, 10:13:57 »
Het kan handig zijn om het Antenneregister hiervoor te gebruiken, echter het doel van dit register wordt al met de naam aangegeven, behalve dat het geen compleet beeld geeft van de in gebruik zijnde frequenties, ontbreekt het ook aan veel antenne's. Zo laat Hilversum slechts één mobilofoon antenne zien, terwijl er toch echt veel meer staan en actief zijn. Bovendien is de frequentie informatie gedateerd, zo zijn de UHF luchtvaart frequenties nabij Eelde nog allemaal van vóór 2006. Lekker bron dus.... :shock:
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre