Auteur Topic: Gevonden via het Antenneregister  (gelezen 8042 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline RenWvZ

• Gevorderd Lid
Re: Gevonden via het Antenneregister
« Reactie #15 Gepost op: 31 juli 2010, 10:32:23 »
@Elsinga

Citaat
Net als ik via het antenneregister de plek van een zendmast en bijbehorende frequentie en daarna via Google Streetview het pand waar de mast staat weet te achterhalen en zo denk wie de gebruiker is. Het blijft gokwerk tenslotte.
....
En dus is het nog steeds gokken. Het enige wat we wel weten is welke frequentie op welke plek gebruikt wordt.

@Blackbox

Citaat
Zo laat Hilversum slechts één mobilofoon antenne zien, terwijl er toch echt veel meer staan en actief zijn. Bovendien is de frequentie informatie gedateerd, zo zijn de UHF luchtvaart frequenties nabij Eelde nog allemaal van vóór 2006. Lekker bron dus....

Afgezien van het ethische aspect van deze discussie klopt dat gokken namelijk als een bus. Als ik kijk naar de lokaties hier in Nunspeet kloppen ze niet (de omroepzender staat daar niet) en zijn ze zeer onbetrouwbaar (alles bij de Voltweg hangt in één mast, evenzo bij de Colijnstraat)

Een brief welke ik op 7 juli jl. van Telecom ontving geeft ook min of meer de reden:

Citaat
...Helaas is bij het verwerken van de gegevens gebleken dat veel antenne-installaties van radiozendamateurs niet op de juiste plek op de landkaart komen te staan. Waarschijnlijk is dit veroorzaakt door de onduidelijke communicatie over de schrijfwijze van de coördinaten...

Als ik zo kijk naar mij bekende lokaties geldt dat voor meer antenne situaties.
Het huidige register lijkt mij -als je de situatie ter plekke niet echt kent- zoeken naar een mast in een hooiberg :-)

Eerst dus maar eens wachten tot het een betrouwbare bron wordt lijkt mij.

René van Zon

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Gevonden via het Antenneregister
« Reactie #16 Gepost op: 31 juli 2010, 11:27:22 »
René, dat zou ook het mysterie van de mast in Apeldoorn aan de Gladsaxe kunnen verklaren.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland