Auteur Topic: Cyprus 498  (gelezen 10495 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 5051
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
Re: Cyprus 498
« Reactie #15 Gepost op: 3 mei 2010, 20:16:04 »
Citaat van: "BlackBox"
De optie van Emiel zou natuurlijk heel goed kunnen en dat de apparatuur van LVNL aan foutafvang doet, welke niet aanwezig is in een SBS-1 of andere 'hobby' ontvanger. Toch lijkt me dat niet helemaal wenselijk als dat zo zou zijn, een protocol is een protocol. Bovendien zou dergelijke foutafvang hoe dan ook tot performance verlies moeten leiden....

Heb maar geen illusies: anders dan met een paar experimentele systemen doet LVNL nog niets met ADS-B.

Overigens: zelfs niet met Mode S. Per 1 maart 2009 moest de complete luchtvaart voorzien zijn van Mode-S transponders. Voor veel geld is de vloot van mijn vliegclub aangepast. Resultaat: onder de Schiphol TMA-1 moet de Mode-S transponder uit staan, omdat LVNL nog niet beschikt over filtering, waardoor ze laag verkeer niet kunnen onderscheinden van aanvliegend verkeer op EHAM. Daarbij is de maximale hoogte voor kleine luchtvaart onder de Schiphol TMA beperkt tot 1200 ft.  Bedankt hoor!  :(

Offline Captain Flintstone

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 137
Re: Cyprus 498
« Reactie #16 Gepost op: 3 mei 2010, 21:45:11 »
Citaat van: "Discriminator"
Citaat van: "BlackBox"
De optie van Emiel zou natuurlijk heel goed kunnen en dat de apparatuur van LVNL aan foutafvang doet, welke niet aanwezig is in een SBS-1 of andere 'hobby' ontvanger. Toch lijkt me dat niet helemaal wenselijk als dat zo zou zijn, een protocol is een protocol. Bovendien zou dergelijke foutafvang hoe dan ook tot performance verlies moeten leiden....

Heb maar geen illusies: anders dan met een paar experimentele systemen doet LVNL nog niets met ADS-B.

Overigens: zelfs niet met Mode S. Per 1 maart 2009 moest de complete luchtvaart voorzien zijn van Mode-S transponders. Voor veel geld is de vloot van mijn vliegclub aangepast. Resultaat: onder de Schiphol TMA-1 moet de Mode-S transponder uit staan, omdat LVNL nog niet beschikt over filtering, waardoor ze laag verkeer niet kunnen onderscheinden van aanvliegend verkeer op EHAM. Daarbij is de maximale hoogte voor kleine luchtvaart onder de Schiphol TMA beperkt tot 1200 ft.  Bedankt hoor!  :(

Dito bij de groene club...leuk die automatische mode-s correlatie, maar als je nog niet volledig geaccrediteerd bent houdt het op. En er wel al gewoon afspraken in de loa's over maken he  ;)

@ Huub: Check PB
"Kick the tire and light the fire!!"

Offline fopneus

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 199
    • Aviation Digital fotografie
Re: Cyprus 498
« Reactie #17 Gepost op: 4 mei 2010, 05:50:42 »
Mode-S wordt al wel gebruikt bij de LVNL, voor zowel het FIC met de offshore heli's als de vluchten in het "Mode-S gebied" die transpondercode 1000 opzetten en middels ID via Mode-S gecorreleerd en geïdentificeerd worden.
Invoering van ADS-B multilateratie bij het FIC staat gepland eind van dit jaar.
MVT7100, UBC125XLT, Uniden Bearcat, div. porto's en mobi's

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 5051
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
Re: Cyprus 498
« Reactie #18 Gepost op: 4 mei 2010, 21:01:13 »
Citaat van: "fopneus"
Invoering van ADS-B multilateratie bij het FIC staat gepland eind van dit jaar.

Mooi zo. De oorspronkelijke invoering van project 1453 was gepland voor eind 2008...

Offline fopneus

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 199
    • Aviation Digital fotografie
Re: Cyprus 498
« Reactie #19 Gepost op: 5 mei 2010, 01:38:12 »
Ja, maar als er ineens 100 FTE uitmoeten, waaronder een groot deel van de TD, dan gaan je planningen niet meer lopen he  ;)
MVT7100, UBC125XLT, Uniden Bearcat, div. porto's en mobi's

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Cyprus 498
« Reactie #20 Gepost op: 5 mei 2010, 09:11:23 »
Act Plan Check Do  :)
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre