De optie van Emiel zou natuurlijk heel goed kunnen en dat de apparatuur van LVNL aan foutafvang doet, welke niet aanwezig is in een SBS-1 of andere 'hobby' ontvanger. Toch lijkt me dat niet helemaal wenselijk als dat zo zou zijn, een protocol is een protocol. Bovendien zou dergelijke foutafvang hoe dan ook tot performance verlies moeten leiden....
Heb maar geen illusies: anders dan met een paar experimentele systemen doet LVNL nog niets met ADS-B.
Overigens: zelfs niet met Mode S. Per 1 maart 2009 moest de complete luchtvaart voorzien zijn van Mode-S transponders. Voor veel geld is de vloot van mijn vliegclub aangepast. Resultaat: onder de Schiphol TMA-1 moet de Mode-S transponder
uit staan, omdat LVNL nog niet beschikt over filtering, waardoor ze laag verkeer niet kunnen onderscheinden van aanvliegend verkeer op EHAM. Daarbij is de maximale hoogte voor kleine luchtvaart onder de Schiphol TMA beperkt tot 1200 ft. Bedankt hoor!
