Auteur Topic: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014  (gelezen 95501 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #60 Gepost op: 7 juni 2010, 13:48:51 »
Citaat van: "marc-rdam"
De politie heeft het inmiddels zo ver dat de politie bepaalt hoe, wanneer of en aan wie bepaalde informatie wordt vrijgegeven. Lekker objectief en onafhankelijk dus...

Ach, binnenkort gaat toch het persalarm via P2000 komen. Eerst een lekkermakertje en dan afbreken die hap ;)

Offline Bernt

• Top Lid
« Reactie #61 Gepost op: 7 juni 2010, 15:58:25 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "marc-rdam"
De politie heeft het inmiddels zo ver dat de politie bepaalt hoe, wanneer of en aan wie bepaalde informatie wordt vrijgegeven. Lekker objectief en onafhankelijk dus...

Ach, binnenkort gaat toch het persalarm via P2000 komen. Eerst een lekkermakertje en dan afbreken die hap ;)

Ja had gelezen op andere forum, zag 1 Juli staan is dat alleen voor Haaglanden of voor heel Nedelrand?

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #62 Gepost op: 7 juni 2010, 19:14:12 »
Citaat van: "Bernt"
Ja had gelezen op andere forum, zag 1 Juli staan is dat alleen voor Haaglanden of voor heel Nedelrand?

1 juli geldt alleen voor Haaglanden.

Michael

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: 7 juni 2010, 22:13:02 »
Dat riepen ze 1 1/2 jaar geleden ook al en er is in al die tijd niets verandert. Dus eerst zien voordat ik verder ga roepen  :roll:

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #64 Gepost op: 8 juni 2010, 00:24:59 »
Citaat van: "Michael"
Dat riepen ze 1 1/2 jaar geleden ook al en er is in al die tijd niets verandert. Dus eerst zien voordat ik verder ga roepen  :roll:

Over het algemeen is het handig als je iets concreets weet te vermelden, zo niet, kun je beter je mond houden.
Wat ik zeg, komt uit eerste hand. Wordt die datum niet gehaald, dan houdt de regio zich niet aan hun eigen planning.
Maarja, uitstel is natuurlijk niets nieuws bij C2000 in het algemeen ;)

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: 8 juni 2010, 05:32:37 »
Citaat van: "Michael"

Die berichten zijn ook niet voor jou bestemd. Je hebt gewoon niks te schreeuwen of te roepen.

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #66 Gepost op: 9 juni 2010, 17:51:44 »
De beslissing wanneer en hoe het nieuwe pagernetwerk er uit moet zien zou door het Veiligheidsberaad gerapporteerd worden, dit is echter niet gedaan en P2000 wordt nu in de roadmap C2000 meegenomen.
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #67 Gepost op: 9 juni 2010, 19:52:49 »
Ben deze week op de Interschutz, en volgende gezien:
In Duitsland is men op pocsag gebied veel verder dan in NL.
Diverse nieuwe pagers gezien tot 64 rics, terugmelding en versleuteling.
Soms proto (Viper LX8) of de allereerst leverbare (Eurobos MARS), andere direct leverbaar (Swissphone).

Maar ook op Tetra pager gebied diverse "high speed" versies gezien.
Viper TME.

Sommige zelfs programmeerbaar met MP3 tbv. alarmtoon of gesproken woord.
Kleuren displays gekoppeld aan RIC's.
Grote display's.
GPS.
Etc.

Flex kom je daar niet tegen (logisch).

Wanneer het allemaal echt goed werkt is er keuze voldoende, en wordt het een pittige strijd.

Offline PA2RA

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #68 Gepost op: 9 juni 2010, 20:26:05 »
Citaat van: "Wopper"
http://www.nvbr.nl/algemene_onderdelen/bovenbalk/zoeken/@8782/programma_van_eisen/

De aanbestedig is eruit, voorkeur voor TETRA paging met encryptie...spannende toekomst na 2014 voor alle hobby pagers.

Dat klopt niet. Het is een beleidsstuk, geen bestek voor een aanbesteding. Voorkeur voor TETRA? Nee, er staan een aantal scenario's genoemd in paragraaf 2.7.

Offline PA2RA

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #69 Gepost op: 9 juni 2010, 20:28:23 »
Citaat van: "Leen Ansems"
De visie dat als iets afgeschreven is het ook gelijk "dood" is na die datum is helemaal te gek voor woorden. Dat Tetranet wil stoppen met onderhoud in 2014 moeten ze zelf weten. Er zal toch wel een marktpartij zijn die dat wil opvolgen?

Het is toch bekend dat er een economische crisis is? Ik neem aan dat Motorola en Tetraned daar gewoon gebruik van maken door 2014 af te kondigen als 'einddatum'. Dat betekent dat iedereen weer lekker nieuwe apparatuur moet aanschaffen! Goed voor Motorola, goed voor Tetraned.

Er zou eigenlijk gezegd moeten worden: de partij die oude apparatuur niet meer ondersteund, wordt uitgesloten van deelname aan de nieuwe aanbesteding. En dan eens kijken wat er gebeurd met de datum van 2014!

Offline PA2RA

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #70 Gepost op: 9 juni 2010, 20:29:31 »
Citaat van: "Wopper"
Citaat van: "Leen Ansems"
De visie dat als iets afgeschreven is het ook gelijk "dood" is na die datum is helemaal te gek voor woorden. Dat Tetranet wil stoppen met onderhoud in 2014 moeten ze zelf weten. Er zal toch wel een marktpartij zijn die dat wil opvolgen?

Leen, Motorola kan de spares niet meer garanderen ofwel TetraNed kan defecte appratuur niet meer claimen bij Motorola. Ook een andere partij zal ditzelfde probleem krijgen.

Volgens europese regels moeten CE gemarkeerde producten zeker nog 10 jaar van spareparts voorzien kunnen worden... Wanneer is C2000 ook al weer geleverd?

Online Remon

• Top Lid
« Reactie #71 Gepost op: 9 juni 2010, 20:37:27 »
Citaat van: "PA2RA"
Volgens europese regels moeten CE gemarkeerde producten zeker nog 10 jaar van spareparts voorzien kunnen worden... Wanneer is C2000 ook al weer geleverd?

Bedoel je niet de ISO normering?

Offline PA2RA

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #72 Gepost op: 9 juni 2010, 20:42:58 »
Citaat van: "Remon"
Citaat van: "PA2RA"

Bedoel je niet de ISO normering?

Nee, ISO heeft niets met wet- en regelgeving te maken. Ik heb het over CE-markeringen, wat ik al schreef. Apparatuur moet met CE-markering voorzien zijn, wil het binnen de EU op de markt gebracht mogen worden. En er is ook bepaald dat je dan een bepaalde termijn reserveonderdelen moet kunnen leveren. Een en ander moet ook in het zgn. 'technisch constructie dossier' worden vastgelegd.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #73 Gepost op: 10 augustus 2010, 21:52:07 »
Citaat van: "Hunter"
Misschien ERMES, de snelheid van dat netwerk compenseert misschien het ontbreken van groepsoproepen

Goed, nu breekt mijn klomp. In een ETSI document ontdek ik zojuist het bestaan van CTA's bij ERMES; Common Temporary Addresses waarmee -als ik het goed lees- ongeveer dezelfde vorm van groepsoproepen als op FLEX mogelijk zijn. Nooit eerder van gehoord, maar als ik het zo lees dan zou het een mooi alternatief voor P2000 kunnen zijn. Het is in elk geval een stuk sneller.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: 11 augustus 2010, 05:55:31 »
LOL, weet je nog dat het pagernetwerk in Belgie opgezet is op basis van ERMES en toen het klaar was ze daar tot de ontdekking kwamen dat er nauwelijks pagers voor waren en het hele systeem weer omgebouwd moest worden? Het huidige netwerk van KPN op 169.750 MHz zal ook wel zijn langste tijd hebben gehad.