Auteur Topic: Welke gebruiker op 469.4900  (gelezen 3780 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Bob De Vrolijke Fietser

• Gevorderd Lid
Welke gebruiker op 469.4900
« Gepost op: 29 januari 2010, 10:27:22 »
Erg veel verkeer op deze freq met TQ dcs116

Gesprekken over reactoren en stellingen e.d.
Alles lijkt een beetje op een "stop" van eea fabriek.
Ook veel Belgen te horen.

Welke gebruiker(s) zou(den) dit kunnen zijn??
De groeten van Bob.

• Gevorderd Lid
Re: Welke gebruiker op 469.4900
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2010, 21:22:41 »
Is er nou echt niemand in het Rijnmondgebied die enig idee heeft deze frequentie gebruikt.
De groeten van Bob.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2010, 21:35:50 »
Tja zelf ik heb nog weleens vanuit Hoek van Holland zitten luisteren en heb toen het nodige gehoord op vele frequenties. Er waren genoeg frequenties bij die dubbel werden gebruikt, de tq/dcs was alleen anders. Maar waar het allemaal precies om ging, geen idee. Het lijkt allemaal zo op elkaar en bedrijfsnamen of iets dergelijks werden niet genoemd. Je moet dan denk ik echt in de materie thuis zijn en bekend zijn in dat industriegebied wil je er uit kunnen halen wie of wat je hoort. Als je in andere onderwerpen alleen al kijkt hoe men het hoofd breekt over wat iets kan zijn dan zul je misschien wel begrijpen waarom iemand jou zo gauw geen antwoord kan geven.

Offline John R

• Gevorderd Lid
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
« Reactie #3 Gepost op: 1 februari 2010, 08:58:14 »
Vaak zijn er bij een grote "STOP" nog allerlei (onder) aannemers aan het werk uit binnen en buitenland die ook nog eens hun eigen portofoon gebruiken, mits ze goedgekeurd zijn uiteraard.

Om dan uit te zoeken waar de gebruiker ergens zit wordt een lastige opgave.

groet....  John R

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 1 februari 2010, 13:48:46 »
Na nog wat intensief luisteren kwamen op een gegeven moment ineens voor mij bekende kreten als "turnaround" voorbij.

Vanwege mijn werk kwam ik nogal eens op het Esso terrein tijdens een "stop" en voor de werkvergunning moest ik mij dan melden bij het turnaround gebouw.

Bij mijn weten is Esso de enige die turnaround voor een "stop" gebruikt.

Naar alle waarschijnlijkheid dus de Esso raffinaderij
De groeten van Bob.

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #5 Gepost op: 1 februari 2010, 16:54:55 »
Citaat van: "juniusnld"
Na nog wat intensief luisteren kwamen op een gegeven moment ineens voor mij bekende kreten als "turnaround" voorbij.

Vanwege mijn werk kwam ik nogal eens op het Esso terrein tijdens een "stop" en voor de werkvergunning moest ik mij dan melden bij het turnaround gebouw.

Bij mijn weten is Esso de enige die turnaround voor een "stop" gebruikt.

Naar alle waarschijnlijkheid dus de Esso raffinaderij

Ik heb goed en slecht nieuws voor je;
Alle raffinaderijen gebruiken stop(s) en turn-arounds. Ha, dat was het slechte.
Het goede is dat het inderdaad de Esso is, waar deze frequentie momenteel gebruikt wordt.
Het slechte is dan weer dat niet zeker is of het een tijdelijke huurfrequentie betreft (wordt vaker gedaan; de raffinaderij huurt porto's en geeft deze aan de onderaannemers) of specifiek aan één onderaannemer behoort. Vanochtend (stond in de file voor de Esso op de A15) hadden ze het met name over "stralen" en de "flexi-coker" (een onderdeel van één van de fabrieken.
Met vriendelijke groet,
Arlé

Offline John R

• Gevorderd Lid
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
« Reactie #6 Gepost op: 1 februari 2010, 18:03:50 »
Flexicoker is bij de Esso of de Shell. De Esso aan de Botlek weg heeft op het ogenblik een kleine 'Stop"  als ik het goed heb ( spoedorders van m'n werk naar de Esso)
Esso, Akzo, Lyndell Botlek, KPE(Q8) Lyondell Maasvalkte, BP zijn allemaal bedrijven die jaarlijk 1 of meerdere Stops hebben al dan niet groet of klein.
KPE heeft vorig jaar na een grote brand een halve fabriek voorzien van nieuwe pakkingen. Als je dan op zo'n terrein komt staat er een woud aan o.a Peijnenman kranen op het terrein zelf, bouwketen op het contractor park. Het kan zijn dat er tijdens zo'n stop wel 1000 man of veel meer op het bedrijfsterrein extra aan het werk zijn.
En... die 1000 man moeten allemaal communiceren . Mobieltjes al dan niet goedgekeurd worden vaak niet meer toegestaan, dan blijven dus de porto's over.

Ik hoor overigens nu niets op 469.4900.

correctie.... er blijkt ook  en/of alleen maar een STOP op de SHELL Pernis te zijn.

sorry.  correctie op correctie..... ik reed zojuist langs de Esso( en langs de file) op de scooter en zag volop activiteit op het terrein van de Esso.... dus toch Esso

groet....  John R