Toevallig gister ook eens zitten zoeken in het antenneregister en daar kwam ik hem in Zwolle ook tegen; daar staat hij op maar liefst 100 (!) meter hoogte met 22,8 dBW; dat ding moet dus een beste reikwijdte hebben!!
(Voor de geïnteresseerde, hij staat aan de telfordstraat, op de marslanden, ZuidOost van Zwolle, hier staat de mast waarvan ik dacht dat hij alleen voor dvbt word gebruikt, maar dat blijkt al niet meer zo te zijn...)
Daar aan de telfordstraat staat dus die antennemast met daarnaast een aantal gebouwtjes, daar zal de apparatuur in staan; maar als je op maps.google.nl kijkt is het gebouw daarnaast ook erg interessant! Dit is een soort van bunker met heel veel koeling op het dak! Ik ben daar laatst wezen kijken en wat je ziet is alleen een heeeel groot hek, voorzien van erg veel middelen om ongewenst bezoekers uiten te houden; er staat spanning op, er zitten allerlei sensoren aan/bij en er schijnen honden ('s nachts?) rond te lopen.
Verder heeft het gebouw geen ramen en alleen 1 garagedeur en toegangsdeur, ik vermoed dat het een datacenter is, of heeft er iemand beter idee ën?