Maar dat signaal moet hier toch hard binnenkomen in Vianen of heb ik dat mis? Signaal zit diep in de ruis hier. Misschien is er wat mis hier qua ontvanger, antenne of bekabeling. :|
Mogelijk dat hij toch alleen presteert wanneer de antenne echt buiten is... Remon, is er voor jou ook 'geen' mogelijkheid om hem buiten te zetten?
Tot slot, weet je 100% zeker dat je connectoren goed zijn gesoldeerd en dat er geen sluiting in de kabel zit???
In ieder geval succes met het oplossen van het probleem.
Ja, het is een teleurstelling, omdat ik nu niet direct weet of hij wel juist presteert zoals het zou moeten. Houten ligt hemelsbreed bijna op dezelfde afstand als jou woonplaats, dus het is mogelijk! Een antenne door het dak gaat niet lukken. Ik slaap zelf op zolder namelijk. Een antenne door het dak is niet zo mooi. Liever niet zichtbaar als ik wakker word. Je kan zeker voor mij niet testen met je antenne hoe goed het signaal is op de ATIS frequentie? dmv. je buis langzaam naar beneden te halen. Want in dat geval kan je makkelijk zien hoeveel verschil de hoogte uit maakt. Als dat niet gaat wat is het signaal dat je nu op ATIS 132.9750 MHz ontvangt?
Ik ga het gewoon nog een paar keer wat testjes doen.. misschien even andere scanner erbij pakken.. en zien of het uitmaakt.(stom, dacht even dat die commtel ook luchtvaart kon). Voor zover iedereen bedankt. Als iemand een opmerking of idee heeft dan hoor ik het graag.
Hallo Jeffrey,
Om te beginnen, ik ontvang hier de ATIS van SPL op 132.975 goed hoorbaar maar iets in de ruis.
Ik heb géén S-meter op de ontvanger zitten dus kan ik ook niet exact meten hoe sterk het signaal binnen komt.
Maar ik krijg wel duidelijk verstaanbaar de ground freqs binnen dus 121.700, 121.800, 121.975 enz. binnen en dat zijn echt niet de zenders met het hoogste vermogen.
En nee, het is niet mogelijk om mijn D-777 te laten zakken, dan moet ik bijna een halve dag op dak en op de vliering gaan "zitten" en dat gaat me net iets te ver
Ik heb ook even gekeken hoe ver we beiden globaal van Schiphol af zitten ( ongeveer 45 - 50 km ) en dat ontloopt elkaar niet veel, ik denk zelfs dat jij nog iets dichter bij woont.
Verder is de meet-tip van Leen een hele goede, zo doe ik het ook altijd, dan weet je dat er geen sluiting tussen de mantel en de kern van de coax zit en of de connectoren goed aangesloten zijn.
Verder kan ik je ook niet helpen, het blijft toch, als het kan, echt buiten plaatsen en hoe hoger hoe beter.
En ik hoop voor jou dat er niet veel hoogbouw in je directe omgeving staat want dat heeft ook behoorlijk invloed.
Rest me nog om je véél succes toe te wensen met de plaatsing én de luister hobby.
Best 73's
Peter