Auteur Topic: PDW en Windows 7  (gelezen 76697 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #90 Gepost op: 5 juli 2011, 21:32:16 »
Sinds vandaag heb ik dan ook een pc met Windows7 64 bits. Vrijwel direct PDW op de C schijf gezet en natuurlijk geprobeerd om deze aan de praat te krijgen. Ik heb dan van Rene een aangepaste P2000 pager met een audiokabel, ik moet dus werken met de geluidskaart. Maar wat ik ook rommel met de instellingen, het wil maar niet lukken.

Als het op deze manier te lastig wordt, misschien dan maar beter een verloop naar USB aanschaffen bij Rene?

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #91 Gepost op: 9 juli 2011, 15:53:51 »
Vandaag de USB converter mogen ontvangen van Rene en natuurlijk gelijk aangesloten. Het ledje op de convertor knippert en in PDW zie ik het naaldje keurig heen en weer gaan. Alleen is er helaas nog geen enkel bericht binnengekomen  :( Moet ik ergens nog iets aanpassen?

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #92 Gepost op: 9 juli 2011, 16:24:53 »
Vandaag de USB converter mogen ontvangen van Rene en natuurlijk gelijk aangesloten. Het ledje op de convertor knippert en in PDW zie ik het naaldje keurig heen en weer gaan. Alleen is er helaas nog geen enkel bericht binnengekomen  :( Moet ik ergens nog iets aanpassen?

- hoe staan de DIP-switches op het interface?
- heb je in PDW bij de interface-instelingen Flex-1600 gekozen?

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #93 Gepost op: 9 juli 2011, 16:27:06 »
DIP 1 On
DIP 2 Off
Heb ik niks aan gewijzigd omdat jij had gezegd dat je het goed zou zetten dus ga ik daar van uit.

In PDW bij Interface staat het op Flex.

Offline Discriminator

• Moderator
« Reactie #94 Gepost op: 9 juli 2011, 16:39:09 »
DIP 1 On
DIP 2 Off
Heb ik niks aan gewijzigd omdat jij had gezegd dat je het goed zou zetten dus ga ik daar van uit.

In PDW bij Interface staat het op Flex.

Dat ziet er normaal uit. Wat doet het ledje? Brandt dat vrij constant tijdens uitzendingen van P2000 en knippert het onregelmatig tijdens ruis? En wat doet de wijzer in PDW? Slaat deze helemaal uit of beweegt deze links in de hoek?

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #95 Gepost op: 9 juli 2011, 19:04:04 »
Het ledje knippert alleen maar onregelmatig.
De wijzer in PDW beweegt alleen maar links in de hoek.
Tijdens uitzendingen gebeurt er dus ook helemaal niks.
De gebruikte ontvanger is een door jou aangepaste pager.

Offline Rene

• Gevorderd Lid
  • Groningen
« Reactie #96 Gepost op: 9 juli 2011, 21:10:54 »
Ik heb net PDW op mijn Netbook met Windos 7/32 gezet.
Het signaal is afkomstig van mijn FRG-9600 via discriminator uitgang en via een usb Sweex 7.1 audio interface (mijn Netbook heeft geen line-in).
De level-indicator ging ook heen en weer, maar er kwam niks binnen. De oorzaak daarvan was dat de input level van de Sweex te hoog stond.
Nu werkt alles naar behoren, maar ga morgen wel het uitgangssignaal van de discriminator verlagen, zodat het beter te regelen is.

Offline RenWvZ

• Gevorderd Lid
« Reactie #97 Gepost op: 9 juli 2011, 21:32:47 »
............. De oorzaak daarvan was dat de input level van de Sweex te hoog stond...............

Tip: let bij die externe USB dingen ook op een vaak verborgen instelling "AGC" (Automatic Gain Control) of "Boost" en zet die uit!

René van Zon

Offline Rene

• Gevorderd Lid
  • Groningen
« Reactie #98 Gepost op: 9 juli 2011, 22:53:33 »
René van Zon: Dat had ik al even gecheckt, dat is vaak bij mic ingang zo.

Peter, er viel me nog iets op, dat onder Interface > Volume... (alt-v) niet werkt onder windows 7/32.
Normaal gesproken onder windows xp, opent zich dan de mixer.
Ook bij het switchen naar de interne geluidskaart, opent de volumemixer ook niet.
Ik weet niet of dit hier al vermeld was (volgens mij niet).

René

Offline Discriminator

• Moderator
« Reactie #99 Gepost op: 10 juli 2011, 07:40:13 »
Het ledje knippert alleen maar onregelmatig.
De wijzer in PDW beweegt alleen maar links in de hoek.
Tijdens uitzendingen gebeurt er dus ook helemaal niks.
De gebruikte ontvanger is een door jou aangepaste pager.

Dan begin ik toch aan de Pagebox te twijfelen. Kun je hem op een andere PC (met geluidskaart) uitproberen?

Wat kan er aan de hand zijn?
- Pagebox defect
- storing van je nieuwe PC op 169.650 MHz
- signaal uit de Pagebox te zwak om het interface aan te sturen

Je bent ook bij mij in Rotterdam welkom met de spullen.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #100 Gepost op: 10 juli 2011, 09:05:02 »
Nou het werkt hoor  :D
Maar ik moet mij diep schamen  :-[
Ik ging er geheel vanuit dat na afkoppelen van mijn oude pc en installatie van de nieuwe pc mijn ontvanger gewoon aan was blijven staan. Het rode ledje brandde immers.
Maar omdat ik ook op mijn laptop totaal niks ontving ben ik toch maar even verder gaan kijken. En wat bleek na openen van het grijze doosje waar de ontvanger in zit, in de display stond de tekst; Pager uit. Ja dan kan je je wel voor je kop slaan natuurlijk. Sorry voor de overlast Rene, maar het werkt weer zoals voorheen. Ontvangst is 100%

Offline Discriminator

• Moderator
« Reactie #101 Gepost op: 10 juli 2011, 09:09:48 »
Nou het werkt hoor  :D
Maar ik moet mij diep schamen  :-[
Ik ging er geheel vanuit dat na afkoppelen van mijn oude pc en installatie van de nieuwe pc mijn ontvanger gewoon aan was blijven staan. Het rode ledje brandde immers.
Maar omdat ik ook op mijn laptop totaal niks ontving ben ik toch maar even verder gaan kijken. En wat bleek na openen van het grijze doosje waar de ontvanger in zit, in de display stond de tekst; Pager uit. Ja dan kan je je wel voor je kop slaan natuurlijk. Sorry voor de overlast Rene, maar het werkt weer zoals voorheen. Ontvangst is 100%

Mooi verhaal. Mijn twijfel aan de Pagebox was dus terecht, maar dit had ik niet kunnen verzinnen  ;) Fijn dat het nu naar behoren werkt  8)

Offline Rene

• Gevorderd Lid
  • Groningen
« Reactie #102 Gepost op: 10 juli 2011, 09:22:09 »
Ik kreeg vannacht een paar keer deze error onder W7/32 met soundkaart:

02:09:23 11-07-10 ALPHA 6229HX 25 B MAASTRICHT 29878
10230361023036

UNKNOWN SYNC HEADER : 8F0C B6C6 AAAA 60F3

02:09:53 11-07-10 ALPHA A2 VORKWEG 2 APN Gezondheid (Post vullen: Alphen)
1523107Hollands Midden / ambulance Rijn en Venen / Ambulance 16-107

Edit:
Deze foutcode heb ik van het pdw scherm gekopieerd, in de log staat hier niets van vermeld

Offline Discriminator

• Moderator
« Reactie #103 Gepost op: 10 juli 2011, 09:51:47 »
Het lijkt erop dat er een paar bits zijn omgevallen. De FLEX-synchronisatie is  870C A6C6 AAAA 78F3. Door die bitfouten is er toevallig een 32-bit woord ontstaan dat een geldig FLEX-woord is (het wordt in ieder geval niet gedetecteerd door de foutcorrectie), maar het is geen geldig synchronisatiewoord.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #104 Gepost op: 10 juli 2011, 09:58:37 »
Peter, er viel me nog iets op, dat onder Interface > Volume... (alt-v) niet werkt onder windows 7/32.
Normaal gesproken onder windows xp, opent zich dan de mixer.
Ook bij het switchen naar de interne geluidskaart, opent de volumemixer ook niet.
Ik weet niet of dit hier al vermeld was (volgens mij niet).

Niet op het forum gemeld in elk geval, maar verreweg de meeste meldingen krijg ik via de email en ook daar was het nog niet gemeld. Het is gewoon een standaard Windows commando waarmee de Windows geluidsmixer tevoorschijn komt. Na het drukken van ALT-V houdt het dus al snel op in PDW, Windows doet het meeste werk. Misschien is dit veranderd in Windows 7, maar ik moet eerlijk bekennen dat PDW en aanverwante zaken op een bijzonder laag pitje staan...