Auteur Topic: Reach 1187  (gelezen 10958 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Lord Flashheart

• Top Lid
    • 24 December 1944
Re: Reach 1187
« Reactie #15 Gepost op: 12 januari 2009, 11:13:37 »
Citaat van: "vliet74"
En zojuist Duitsland in gedoken een 2 cijferige Reach: RCH24

Arno

Hoor je niet zoveel, leuk!
Nog leuker dat dit een 100 ARW bak is en die hoor je zelden met een RCH c/s, hoewel maar een RCH toch een leuke vindt ik.

Grtz vanuit het land van Fist,Sting en Tiger  :P

Offline MarcelHdt

• Gevorderd Lid
« Reactie #16 Gepost op: 12 januari 2009, 12:14:43 »
Citaat van: "joost"
Citaat van: "vliet74"

Arno

Hoor je niet zoveel, leuk!
Nog leuker dat dit een 100 ARW bak is en die hoor je zelden met een RCH c/s, hoewel maar een RCH toch een leuke vindt ik.

Grtz vanuit het land van Fist,Sting en Tiger  :P

Mode-S log van deze kist:

Citaat
AE059C 60-0350 RCH24  2009-01-12 11:30 KC-135R United States 100ARW/351ARS Alphen aan den Rijn, NL 2009-01-12 10:30:10
Groeten, Marcel Hodiamont.

Scanners:
Uniden UBC72XLT, UBC3500XLT(primair) & GRE PSR-239.

Offline vliet74

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 12 januari 2009, 14:28:08 »
Citaat

Voor de volledigheid nog wat verdere info over RCH24:
Te horen op Dutch Mil (meen 120.825), 128.830, 133.340 en 124.025.
FL 350 => FL410 en bestemming was OTBH (Al Udeid, Qatar)

Groeten,

Arno

Offline fredje

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #18 Gepost op: 13 januari 2009, 09:02:13 »
Hebben jullie ook een verklaring waarom een reach vlucht b.v boven de noordzee stopt met het uitzenden van zijn positie bepaling en dus boven NL en Dld niet te volgen is ,maar als ze naar Koeweit of Bagdad vliegen kan ik ze volgen tot ze daar op de grond staan.( met 5 min delay )
Als ik mocht kiezen zou ik liever boven NL een positie bepaling uitzenden dan boven Irak.
Ook in de VS of elders in Europa zijn ze te volgen alleen vaak in de omgeving van ons eigen landje niet .
Verder ben ik ook benieuwd of jullie weten wie of wat de gulfstream vluchten van de usaf vervoeren omdat deze vluchten vaak even een positie bepaling uitzenden voor enkele seconden maar deze positie is altijd op de zelfde plaats ver boven de oceaan en ver buiten het bereik van mijn antenne terwijl ik aan de hand van hun communicatie kan opmaken dat ze boven NL vliegen.
Laat maar horen.
Groedjes Fred

Offline fredje

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #19 Gepost op: 13 januari 2009, 09:12:33 »
Op dit moment b.v 10.10 hangt de reach 765 op 2000ft boven Koeweit  en dat is wel te volgen .
Groetjes Fred

Offline Lord Flashheart

• Top Lid
    • 24 December 1944
« Reactie #20 Gepost op: 13 januari 2009, 16:53:04 »
Citaat van: "fredje"
Hebben jullie ook een verklaring waarom een reach vlucht b.v boven de noordzee stopt met het uitzenden van zijn positie bepaling en dus boven NL en Dld niet te volgen is ,maar als ze naar Koeweit of Bagdad vliegen kan ik ze volgen tot ze daar op de grond staan.( met 5 min delay )
Als ik mocht kiezen zou ik liever boven NL een positie bepaling uitzenden dan boven Irak.
Ook in de VS of elders in Europa zijn ze te volgen alleen vaak in de omgeving van ons eigen landje niet .
Verder ben ik ook benieuwd of jullie weten wie of wat de gulfstream vluchten van de usaf vervoeren omdat deze vluchten vaak even een positie bepaling uitzenden voor enkele seconden maar deze positie is altijd op de zelfde plaats ver boven de oceaan en ver buiten het bereik van mijn antenne terwijl ik aan de hand van hun communicatie kan opmaken dat ze boven NL vliegen.
Laat maar horen.
Groedjes Fred

Het niet kunnen volgen boven Nederland en Duitsland? Bijna alle Mil kisten zijn niet te zien op SBS-1 omdat ze wel een ADS-B transponder hebben, maar die zendt geen Lat-Long Info uit. Ook boven de USA en de golf regio, lijkt me
Je heb wel het fenomeen Plane plotter en die schijnt wel een plaatje te cree ën, meen dat daar ook ACARS een rol in speelt en daar wordt nog wel eens een Positie door gegeven.
De Mil Mode-s stream waar je op doelt is alleen meen ik SBS-1 en geeft dus geen plaatje. Echter, als je zelf een SBS-1 hebt staan de mil kisten gewoon in de tabel en ik kan de kisten volgen tot FL100 als ze Inb RS of SP zijn.

Die Gulfstreams zijn vaak SPAR of SAM callsign en kunnen van alles vervoeren. Maar voornamelijk hoge piefen van defensie of overheid. Ik heb nooit problemen met die kisten en plot ze prima als ze boven Nederland zitten. Niet veel bijzonders aan.

Of begrijp ik je nu verkeerd?

Offline Lord Flashheart

• Top Lid
    • 24 December 1944
« Reactie #21 Gepost op: 13 januari 2009, 16:58:11 »
Citaat van: "fredje"
Op dit moment b.v 10.10 hangt de reach 765 op 2000ft boven Koeweit  en dat is wel te volgen .
Groetjes Fred

Omdat het denk ik een civiele was???

Offline fredje

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #22 Gepost op: 13 januari 2009, 18:37:44 »
De kisten boven b.v Irak kan ik volgen via het netwerk van airnav en dat betekend dat er ook iemand  in Irak  is die een airnav radarbox gebruikt en deze info deelt via het netwerk .
Ik weet niet of jij via sbs1 ook via een netwerk over de hele wereld kisten kunt volgen maar met de airnavbox kan het wel alleen dan met 5min delay en alleen kisten die getrackt zijn
De reach kisten naar Ramstein en Spangdahlem kan ik wel volgen via mode s alleen geven ze geen plaatsbepaling door maar aan de hand van de hoogte en de scanner kun je wel ongeveer bepalen waar ze zijn.
De kist boven Koeweit had als reg  N120DL en was een B763
De gulfstream kisten kan ik soms wel geplot zien op het scherm  met een juiste plaatsbepaling  maar op zondag morgen is er altijd een kist die zijn plaatsbepaling maar heel even uitzend (paar seconden ) en die vliegt boven NL maar geeft aan dat hij vlak bij Amerika zit en dat vind ik dan vreemd.  
Groetjes Fred

Offline Lord Flashheart

• Top Lid
    • 24 December 1944
« Reactie #23 Gepost op: 13 januari 2009, 19:00:55 »
Citaat
De kisten boven b.v Irak kan ik volgen via het netwerk van airnav en dat betekend dat er ook iemand  in Irak  is die een airnav radarbox gebruikt en deze info deelt via het netwerk .

Dacht al dat het Airnav netwerk was, ben ik niet bekend mee hoe dat werkt. geen idee hoe ze tot positie bepaling komen zonder Lat-long info. :oops:

Citaat
Ik weet niet of jij via sbs1 ook via een netwerk over de hele wereld kisten kunt volgen maar met de airnavbox kan het wel alleen dan met 5min delay en alleen kisten die getrackt zijn

Geen idee en ook geen behoefte aan eerlijk gezegd , kan mij persoonlijk niks schelen wat er nu boven de Zandbak vliegt. Hoor het toch niet. Vindt het nutteloos. Maar wie ben ik, gun ieder zijn lol!  :) Ik gebruik mijn SBS-1 puur als verlengstuk bij het scanner luisteren

Citaat
De reach kisten naar Ramstein en Spangdahlem kan ik wel volgen via mode s alleen geven ze geen plaatsbepaling door maar aan de hand van de hoogte en de scanner kun je wel ongeveer bepalen waar ze zijn.

Wat ik dus ook zei, wel ADS-B zonder Lat-Long info. Tja en ongeveer bepalen, dat kon idd al zonder die SBS-1/Airnav met scannerluisteren.

Citaat
De kist boven Koeweit had als reg  N120DL en was een B763

Een civie dus, die wel ADS-B met lat-long info zendt.
Is de 4e Januari gehoord idd als RCH756 boven de Atlantische Oceaan op weg naar de zandbak

Citaat
De gulfstream kisten kan ik soms wel geplot zien op het scherm  met een juiste plaatsbepaling  maar op zondag morgen is er altijd een kist die zijn plaatsbepaling maar heel even uitzend (paar seconden ) en die vliegt boven NL maar geeft aan dat hij vlak bij Amerika zit en dat vind ik dan vreemd.  
Groetjes Fred

Vindt ik een vreemd verhaal, ben ik toch wel heel benieuwd over welke kist we het dan hebben. Dit komt mij totaal onbekend voor. Zondag ochtend is er practisch nooit USAF verkeer over ons land, toegegeven dat die SAM bakken daar een uitzondering op kunnen zijn.
Ik zeg dus niet dat het niet waar is, voor de duidelijkheid ;)

Grtz
Joost

Offline fredje

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #24 Gepost op: 13 januari 2009, 19:48:55 »
Voor zover ik weet kan ook ieder militair toestel gewoon uitzenden in ads-b  mode s zodat je deze kunt volgen en schijnbaar doen ze dat ook regelmatig want ook op dit moment kan ik 4 USAF kisten en een franse kist volgen.
Verder kunnen ze gebruik maken van mode 5 waarbij de mode s info gecodeerd is maar de ads b (dus de lat/long) positie gewoon word weergegeven.
Groetjes Fred

Offline Lord Flashheart

• Top Lid
    • 24 December 1944
« Reactie #25 Gepost op: 13 januari 2009, 19:53:42 »
Citaat
Voor zover ik weet kan ook ieder militair toestel gewoon uitzenden in ads-b mode s zodat je deze kunt volgen en schijnbaar doen ze dat ook regelmatig

ADS-B transponder heb ik bij C-17's altijd aan zien staan, dwz het symbooltje zegt dat er ADS-B signaal wordt ontvangen, Echter zonder lat-long info en dan kan de SBS-1 geen plaatje genereren. KC-135's heb ik nog nooit met ADS-B waargenomen, altijd alleen maar Mode-s Signaal. ADS-B is ook (nog) niet verplicht om aan boord te hebben. Onze F-16's hebben ook altijd ADS-B aan staan, damn en nu net de J-267 niet..LOL

Citaat
4 USAF kisten en een franse kist volgen

Welke 4 zijn dat? heb op dit moment niet mijn SBS-1 aan nl. EDIT nu even wel, geen USAF kisten in onze weide omtrek.
Maar nogmaals ik heb totaal geen ervaring met Airnav netwerk...

EDIT2, nu net ARGUS 11 & 12 op Dutch Mil, Navpi-Milgi 85-0152 + 84-0173 tot dusver alleen naar Mode-s signaal en ADS-B zonder lat/long

Grtz

Offline fredje

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #26 Gepost op: 13 januari 2009, 20:37:07 »
Klopt De Franse kist zat onder in Frankrijk en de andere 4  waren 3 maal een gulfstream (spar 35 en spar 29 ) en de derde weet ik uit mijn blote bol niet meer maar was geen spar maar een s met 3 cijfers als id  .Nr 5 had als id Goto FMS maar deze 4 zaten allemaal boven de VS.
Als ik het netwerk uitzet (wat meestal het geval is ) dan ontvang ik ook alleen via mijn eigen antenne en dan kom ik ook niet veel verder dan halverwege de noordzee en dan zie ik deze kisten ook niet.
Maar soms is het wel eens leuk om een reach kist van grotere afstand te volgen ,of om tezien wat er in de zandbak gebeurd.
Groetjes Fred

Offline Lord Flashheart

• Top Lid
    • 24 December 1944
« Reactie #27 Gepost op: 13 januari 2009, 20:43:13 »
Citaat
Goto FMS

Das vaak een E-6 en ja die zendt idd Lat-long info uit! ook hier! En die Spars en Sams doen dat ook regelmatig.
Maar dus ook RC-12's die nu vet boven Nederland zitten kan jij dus zien, als zijnde geplot op je map, grappig vindt ik dat! Ik heb ze nu al een tijdje op scherm maar alleen in de tabel, niet op het scherm nl.
Maar ik geloof het direct, zag laatst iemand die een E-8 had getracked via Airnav meen ik. Die aparaten zenden niet eens Mode-s signaal, althans op SBS-1 zijn nog nooit gelogd. vindt het wel leuk  :P

Nu komt net SAM4022 op mijn scherm ploppen, op het moment nog zonder lat/long de 99-0004. Zit boven België iig werkend 125.980

Grtz en prettige avond nog!