De kisten boven b.v Irak kan ik volgen via het netwerk van airnav en dat betekend dat er ook iemand in Irak is die een airnav radarbox gebruikt en deze info deelt via het netwerk .
Dacht al dat het Airnav netwerk was, ben ik niet bekend mee hoe dat werkt. geen idee hoe ze tot positie bepaling komen zonder Lat-long info. :oops:
Ik weet niet of jij via sbs1 ook via een netwerk over de hele wereld kisten kunt volgen maar met de airnavbox kan het wel alleen dan met 5min delay en alleen kisten die getrackt zijn
Geen idee en ook geen behoefte aan eerlijk gezegd , kan mij persoonlijk niks schelen wat er nu boven de Zandbak vliegt. Hoor het toch niet. Vindt het nutteloos. Maar wie ben ik, gun ieder zijn lol!

Ik gebruik mijn SBS-1 puur als verlengstuk bij het scanner luisteren
De reach kisten naar Ramstein en Spangdahlem kan ik wel volgen via mode s alleen geven ze geen plaatsbepaling door maar aan de hand van de hoogte en de scanner kun je wel ongeveer bepalen waar ze zijn.
Wat ik dus ook zei, wel ADS-B zonder Lat-Long info. Tja en ongeveer bepalen, dat kon idd al zonder die SBS-1/Airnav met scannerluisteren.
De kist boven Koeweit had als reg N120DL en was een B763
Een civie dus, die wel ADS-B met lat-long info zendt.
Is de 4e Januari gehoord idd als RCH756 boven de Atlantische Oceaan op weg naar de zandbak
De gulfstream kisten kan ik soms wel geplot zien op het scherm met een juiste plaatsbepaling maar op zondag morgen is er altijd een kist die zijn plaatsbepaling maar heel even uitzend (paar seconden ) en die vliegt boven NL maar geeft aan dat hij vlak bij Amerika zit en dat vind ik dan vreemd.
Groetjes Fred
Vindt ik een vreemd verhaal, ben ik toch wel heel benieuwd over welke kist we het dan hebben. Dit komt mij totaal onbekend voor. Zondag ochtend is er practisch nooit USAF verkeer over ons land, toegegeven dat die SAM bakken daar een uitzondering op kunnen zijn.
Ik zeg dus niet dat het niet waar is, voor de duidelijkheid
Grtz
Joost