Auteur Topic: antenne versterker  (gelezen 5236 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline fredje

• Beginnend Lid
  • **
antenne versterker
« Gepost op: 23 november 2008, 18:02:59 »
Hallo
Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van een antenneversterker voor de scanner?
Wat is de beste plaats ,bij de antenne of achter de scanner ?
Hoeveel scanners kun je aan 1 antenne koppelen ?
Groetjes Fred

PD1EU

• Gast
Re: antenne versterker
« Reactie #1 Gepost op: 23 november 2008, 18:34:16 »
Er is al behoorlijk veel geschreven over deze topic Fred.
Gebruik even de zoekoptie en je vindt wellicht wel een antwoord.
Succes.......Ed.

Offline Slider2

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2008, 21:01:18 »
Citaat van: "fredje"
Hallo
Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van een antenneversterker voor de scanner?
Wat is de beste plaats ,bij de antenne of achter de scanner ?
Hoeveel scanners kun je aan 1 antenne koppelen ?
Groetjes Fred

Fred,
De beste plaats is zo dicht mogelijk bij de antenne. Zo kan de versterker ook de e.v.t. kabeldemping opheffen. Zet je hem bij de ontvanger dan versterkt de versterker alleen het signaal wat na demping in de kabel is overgebleven.

Je kunt via splitters meerdere ontvangers op 1 antenne zetten. Hou rekening dat je antennesignaal dan wel minder wordt door de verdeling. Maar door de antenneversterker kan het verlies van signaalverdeling gecompenseerd worden.

Succes,
Slider2

Offline fredje

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2008, 21:38:22 »
Bedankt voor de info.
 Ik heb inmiddels een sp3 splitter besteld  om beide 785xlt's aan de d777 te koppelen want met een gewoon t stuk storen ze elkaar . Met de 785xlt en de 9000xlt had ik daar geen last van.
De antenneversterker (jim m75 )heb ik zolang beneden aan de 15mtr aircom kabel geplaatst maar dat ga ik tzt ook eens bovenaan proberen.
Weet iemand of er ook een antenne versterker ( vhf/uhf luchtvaart ) bestaat met een losse versterker en  voeding die ik in de buiten mast 24mtr mast kan plaatsen   die voldoende db's versterkt om dat er daarna 80 mtr aircel 7 kabel aanzit. Voor airnav radarbox heb ik nl  wel een gescheiden versterker/voeding gevonden en daarmee heb ik een goed resultaat behaald en bestrijk nu vanaf Doetinchem geheel Nederland en een flink stuk van de noordzee  als ook de helft van Duitsland en geheel Belgie.

Groetjes Fred

Offline rik56

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 27 november 2008, 05:14:33 »
Citaat van: "fredje"
Bedankt voor de info.
 Ik heb inmiddels een sp3 splitter besteld  om beide 785xlt's aan de d777 te koppelen want met een gewoon t stuk storen ze elkaar . Met de 785xlt en de 9000xlt had ik daar geen last van.
De antenneversterker (jim m75 )heb ik zolang beneden aan de 15mtr aircom kabel geplaatst maar dat ga ik tzt ook eens bovenaan proberen.
Weet iemand of er ook een antenne versterker ( vhf/uhf luchtvaart ) bestaat met een losse versterker en  voeding die ik in de buiten mast 24mtr mast kan plaatsen   die voldoende db's versterkt om dat er daarna 80 mtr aircel 7 kabel aanzit. Voor airnav radarbox heb ik nl  wel een gescheiden versterker/voeding gevonden en daarmee heb ik een goed resultaat behaald en bestrijk nu vanaf Doetinchem geheel Nederland en een flink stuk van de noordzee  als ook de helft van Duitsland en geheel Belgie.

Groetjes Fred

misschien iets zoals dit??
http://www.conrad.be/goto.php?artikel=257303

grtz, Rik

Offline fredje

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 27 november 2008, 10:24:48 »
Hallo Rik
Ik denk dat de versterking minimaal tussen de 15 en 20 db moet zijn gezien de demping van de aircell kabel ( op 80mtr ongeveer 12 db ).
Maar gezien de prijs is het in iedergeval het proberen waard.

Groetjes fred