Auteur Topic: Jupiter Pro pager (v9.1)  (gelezen 144835 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
Re: Nieuwe jupiter pager (v9.1) binnenkort verkrijgbaar
« Reactie #15 Gepost op: 6 november 2008, 01:50:38 »
Citaat van: "Mars"
Of kun je alleen 3 woorden ingeven en gaat hij daarop dan filteren op al die 3 woorden op alle codes waarbij je dat aanzet? (dus zowel "prio 1" èn "A1" zowel op capcode 1 èn 5 enzovoort)

Dit laatste is het geval, er is maar 1 vinkje per capcode mogelijk. Filter aan/uit en dat geldt dan voor alle filters. Da's dan wel weer een klein nadeeltje, want als je op A1 van de ambulance filtert dan zou je misschien ook OMS-A1 kunnen filteren, in de regio's waar dit gebruikt wordt...

Groeten, Peter.

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #16 Gepost op: 6 november 2008, 06:53:36 »
Citaat van: "Wopper"
Voordeel is dat hij ook kijkt waar de capcode in de positielijst 1-16 staat. Hoe hoger je hem (dus dichter bij 1) je hem hebt geprogrammeerd zal hij op afgaan. Zo kunnen mensen hun monitorcode (waar normaal altijd het alarm op te horen was) verplaatsen omlaag zodat je de blusgroepcode alarmtoon hoort.

Gewoonweg ideaal! Nu kan èlke gebruiker goed gebruik maken van deze pager. Daarmee wil ik zeggen dat je dus onafhankelijk bent van de capcodeindeling van jouw desbetreffende regio. Sommige regio's hebben hun monitorcode dus hoog liggen en zijn gebruikers van de Galaxy en Jupiter pagers genoodzaakt de prio optie te gebruiken voor code's die lager gelegen zijn.

Dit probleem hebben wij in de regio NHN namelijk waar de monitorcode's hoger liggen als de blusploegcode's; Gevolg is dat al menig korpslid naar de kazerne gekomen is op de monitorcode omdat die persoon niet de prio optie gebruikte.

Nu deze functie nog in de Galaxy pagers tbv de prof. gebruikers; Dan zijn we weer een behoorlijke, maar dan ook echt behoorlijke, stap dichterbij gekomen van de ideale pager!

Offline Mars/M [Niet meer actief]

• Gevorderd Lid
« Reactie #17 Gepost op: 6 november 2008, 09:08:18 »
Citaat
Mars schreef:
Of kun je alleen 3 woorden ingeven en gaat hij daarop dan filteren op al die 3 woorden op alle codes waarbij je dat aanzet? (dus zowel "prio 1" èn "A1" zowel op capcode 1 èn 5 enzovoort)

Dit laatste is het geval, er is maar 1 vinkje per capcode mogelijk. Filter aan/uit en dat geldt dan voor alle filters. Da's dan wel weer een klein nadeeltje, want als je op A1 van de ambulance filtert dan zou je misschien ook OMS-A1 kunnen filteren, in de regio's waar dit gebruikt wordt...

Groeten, Peter.

Okee, da's wel een beetje jammer inderdaad. Maar dan moet je dus gewoon zorgen dat je je filterwoorden zorgvuldig kiest.
Dank.

Mars

pieterschuijn

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 6 november 2008, 09:11:19 »
ja met rubberen knoppen

• Gevorderd Lid
« Reactie #19 Gepost op: 6 november 2008, 10:59:04 »
Even over de programmeerset voor de V9.1. Ik krijg van P2000shop te horen dat de V9.1 alleen te programeren is met de nieuwe USB programmeerset (45 euro) en dus niet met de oude van de vorige versies.

(even los van het handmatig programmeren natuurlijk)
vr.gr.
Mars

Offline Marco

• Gevorderd Lid
« Reactie #20 Gepost op: 6 november 2008, 11:24:26 »
Als je het woordfilter in wilt stellen, kan dat nu dan ook via het menu?
Of moet je nog steeds onhandig steeds de batterij in en uit halen?
Helemaal bij de Galaxy vind ik dit onhandig omdat je steeds de schroeven los moet draaien.
s' Nachts hoef ik op bepaalde codes namelijk geen woordfilter aan.

Had dit destijds al eens voorgelegd aan de P2000shop, en die zouden het meenemen bij een volgend model, dus ben erg benieuwd.
Met vriendelijke groet,
Marco

[size=85]Jupiter Pro V8.6 en V9.1, Galaxy V8.2, P2000 lichtkrant (96cm)[/size]

• Gevorderd Lid
« Reactie #21 Gepost op: 6 november 2008, 12:44:30 »
"- Alle capcodes als tekstlabels zichtbaar bij alarmering, al het gealameerde materieel komt automatisch bij de melding te staan."

Deze tekst staat op de site van P2000shop bij de Pro 8.6 en zal ook wel voor de 9.1 gaan gelden. Maar ik begrijp uit de gebruikershandleiding dat ie alleen (net als mijn V7.2) de capcodes laat zien onder een melding die je ook daadwerkelijk zelf in je pager hebt geprogrammeerd? (dus een of meer van de 16)

"Al het gealarmeerde materieel" klopt dan m.i. niet. Of laat ie wel alle meegelarmeerde capcodes zien, ookal heb je ze niet in je pager staan?
Dat zou ik namelijk wel een handigheidje vinden waar je wat aan hebt. (dan kan je namelijk gewoon de monitorcode in je pager hebben en onder de melding toch zien aan de hand van de capcodes welke blusgroepen etc. er gealarmeerd zijn)
Of is dat technisch überhaupt niet mogelijk?

vr.gr.
Mars

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #22 Gepost op: 6 november 2008, 13:32:42 »
Deze tekst staat op de site van P2000shop bij de Pro 8.6 en zal ook wel voor de 9.1 gaan gelden. Maar ik begrijp uit de gebruikershandleiding dat ie alleen (net als mijn V7.2) de capcodes laat zien onder een melding die je ook daadwerkelijk zelf in je pager hebt geprogrammeerd? (dus een of meer van de 16)

Juist, gewoon zoals het altijd was en geen codes die niet geprogrammeerd zijn.

Groeten, Peter.

Offline jeroen16tje

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #23 Gepost op: 6 november 2008, 14:38:30 »
Citaat van: "Marco"
Helemaal bij de Galaxy vind ik dit onhandig omdat je steeds de schroeven los moet draaien.

Had dit destijds al eens voorgelegd aan de P2000shop, en die zouden het meenemen bij een volgend model, dus ben erg benieuwd.

ja daar had ik destijd ook een mailtje gestuurd met dezelfde klachten en ze zouden het bij het eerste model via het menu kunnen progameringen

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #24 Gepost op: 6 november 2008, 15:25:54 »
Citaat van: "Marco"

Nope

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #25 Gepost op: 6 november 2008, 15:27:40 »
"- Alle capcodes als tekstlabels zichtbaar bij alarmering, al het gealameerde materieel komt automatisch bij de melding te staan."

"Al het gealarmeerde materieel" klopt dan m.i. niet. Of laat ie wel alle meegelarmeerde capcodes zien, ookal heb je ze niet in je pager staan?
Dat zou ik namelijk wel een handigheidje vinden waar je wat aan hebt. (dan kan je namelijk gewoon de monitorcode in je pager hebben en onder de melding toch zien aan de hand van de capcodes welke blusgroepen etc. er gealarmeerd zijn)
Of is dat technisch überhaupt niet mogelijk?

vr.gr.
Mars

Nee want dan zie je alles van het hele land omdat de tekst in de groepscode zit, technisch niet mogelijk.

exLid057

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 6 november 2008, 16:13:37 »
En is het geluid nu ook wat harder, ik slaap namelijk al door 3 pagers heen :oops:

Offline timo

• Gevorderd Lid
« Reactie #27 Gepost op: 6 november 2008, 17:36:01 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
En is het geluid nu ook wat harder, ik slaap namelijk al door 3 pagers heen :oops:

Ik slaap ook altijd door me proone heen, Ik ben benieuwd hoe dat bij de nieuwe jupiter is, ik heb namelijk een jupiter besteld.
Manschap a bij brandweer Hollands midden Post Gouda,
Eerst hulpverlener en verbindings-coordinator Rode kruis Gouda e.o.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #28 Gepost op: 6 november 2008, 17:36:51 »
Citaat van: "IkWilbert"
En de programmer? Ik heb de originele "wopper" programmer, deze werkt ook gewoon met de jup 9.1?

Helaas moet ik hierop terug komen. Het blijkt dat Apollo heeft besloten de parallelle ondersteuning te beeindigen. De binnenkort beschikbare 9.1 zal dan ook alleen via USB te programmeren zijn. Wel wordt de mogelijkheid onderzocht om de 9.1 alsnog parallel te kunnen programmeren. Het is niet zeker of dit er gaat komen. Mocht je een 9.1 willen aanschaffen en reeds over een parallelle programmer beschikken, dan is het raadzaam om even de ontwikkelingen af te wachten. Beschik je over een USB programmer, of heb je er helemaal geen, dan is er natuurlijk helemaal niets aan de hand.

De knoppen zijn inderdaad van rubber, gelijkens die van de Galaxy.

Groeten, Peter.

Offline kevin27

• Hoofdbrandwacht VRU
  • Gevorderd Lid
« Reactie #29 Gepost op: 6 november 2008, 17:48:48 »
Ook ik ga hem bestellen zodra die eris ;)
Me Pro One hapert een beetje
Alle berichtgeving is op persoonlijke titel