Auteur Topic: Actuele frequentielijst provincie Groningen  (gelezen 470020 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Actuele frequentielijst provincie Groningen
« Reactie #120 Gepost op: 23 oktober 2008, 09:17:54 »
Ik zie nu dat ik ben vergeten de TQ van de drafbaan te vermelden... die is 114.8Hz. ;)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline avus

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #121 Gepost op: 23 oktober 2008, 13:19:32 »
hallo mensen uit groningen :)
ik heb sinds gisteren een realistic pro-50
gekregen van me schoonvader, heb de instructie boek al ff van internet gehaald, maar wordt niet echt wat wijzer van de frequentie,s kan 6 cijfers invoeren, met een punt, ik heb hem nu een half uurtje aan staan meer nergens wat tehoren, heb er 2 antenne,s bij, de rubberen en een lange uitschuifbare metalen,  heb 4 freqenties ingeprogrameerd, maare niets dus, iemand suggesties, voor ik ze mischien verkeerd in? ze blijven er wel in staan, dus ik sla ze wel goed op,
en wat zijn echte frequenties wat vaak wat teluisteren is, ik zit aan het eemskanaal aan de rand van de stad, groningen

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
« Reactie #122 Gepost op: 23 oktober 2008, 13:26:10 »
Begin eens te kijken in mijn lijst van Groningen (zie signature). Pak dan de frequenties uit de bevestigde gebruikers. UMCG (medkamer, TD/heli) zijn goeden, worden veel gebruikt. Net als 112groningen/VRG trouwens.
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Offline avus

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #123 Gepost op: 23 oktober 2008, 15:04:07 »
hallo elsinga, de lijst ziet er goed uit, en zitte leuke dingen tussen zoals je zegt,
maar ik zie bv de freq staan van helidek 458.51000
ik kan maar 6 cijfers invoeren, en ja ik ben een leek met scanners :)

Offline bearcat02

• Gevorderd Lid
« Reactie #124 Gepost op: 23 oktober 2008, 15:40:23 »
laatste nullen na de comma mag je laten vervallen hoor. ;)   dus bij 458.51000  voer je in 458.510.
ontvangst Mid-Fryslan.

Offline avus

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #125 Gepost op: 23 oktober 2008, 15:45:24 »
okidokie up and runnig nu heb ik op zolder nog ergens een uniden basisscanner staan, eens kijken als ik die an de loop kan slingeren

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
« Reactie #126 Gepost op: 24 oktober 2008, 11:52:01 »
Ik krijg op dit moment heel veel communicatie mee op 164.1500/geen TQ. Staat als Loonbedrijf Bos uit Bedum met onzeker in de lijst. Maar ik krijg sterk de indruk dat het om een transportbedrijf gaat.

Dus toen het signaal loeihard binnenkwam en ik zowel over de scanner als live getoeter hoorde ben ik even naar het raam gelopen en zag ik twee vrachtauto's van dezelfde firma. Rode trekker met een witte band van radiator via de achterkant van de cabine naar boven de voorruit (soort omgekeerde hoekige C), met daarachter een witte tankoplegger. Ze hebben het over vrachtjes, vloeivelden en zo.

Kent iemand deze firma?

[edit] ik hoor ze nu praten over een boer waar ze naartoe moeten. Zou het om mesttransport gaan? [/edit]

[edit2]iemand moest wat vragen aan de baas, meneer Zeldenrust. ;) Nu zit er in Gieten een Zeldenrust Transport. Zou dit een schot in de roos zijn?[/edit2]

sicco fockens

• Gast
« Reactie #127 Gepost op: 24 oktober 2008, 14:48:42 »
Citaat
Dus toen het signaal loeihard binnenkwam en ik zowel over de scanner als live getoeter hoorde ben ik even naar het raam gelopen en zag ik twee vrachtauto's van dezelfde firma. Rode trekker met een witte band van radiator via de achterkant van de cabine naar boven de voorruit (soort omgekeerde hoekige C), met daarachter een witte tankoplegger. Ze hebben het over vrachtjes, vloeivelden en zo.

Kent iemand deze firma?

[edit] ik hoor ze nu praten over een boer waar ze naartoe moeten. Zou het om mesttransport gaan? [/edit]

[edit2]iemand moest wat vragen aan de baas, meneer Zeldenrust.  Nu zit er in Gieten een Zeldenrust Transport. Zou dit een schot in de roos zijn?[/edit2]

Zeldenrust is een zandwinner/tranporteur uit Gieten, die zijn het niet. Die lui die op 164.1500 zitten, rijden met tanktrailers rond waarmee een afvalprodukt van de suikerindustrie naar boeren wordt vervoerd (soms staat er betacal op).
Ik kan alleen het transportbedrijf niet thuisbrengen, maar vroeger reed Boonstra in Gieten (blauw/oranje trekkers) met die opleggers rond, en die hoorde ik dan echt op 164.1500. Ik zal vanmiddag ook even luisteren, ik heb ook wat schuin zicht op de snelweg.

Offline Alwin

• Top Lid
    • aw foto
« Reactie #128 Gepost op: 24 oktober 2008, 19:14:09 »
Citaat van: "sicco fockens"
Citaat

Kent iemand deze firma?

[edit2]iemand moest wat vragen aan de baas, meneer Zeldenrust.  Nu zit er in Gieten een Zeldenrust Transport. Zou dit een schot in de roos zijn?[/edit2]

Zeldenrust is een zandwinner/tranporteur uit Gieten, die zijn het niet. Die lui die op 164.1500 zitten, rijden met tanktrailers rond waarmee een afvalprodukt van de suikerindustrie naar boeren wordt vervoerd (soms staat er betacal op).
Ik kan alleen het transportbedrijf niet thuisbrengen, maar vroeger reed Boonstra in Gieten (blauw/oranje trekkers) met die opleggers rond, en die hoorde ik dan echt op 164.1500. Ik zal vanmiddag ook even luisteren, ik heb ook wat schuin zicht op de snelweg.

Komen ook regelmatig in Twente , hoor ze dan onderling .
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /Uniden BC BCD260DN /Uniden BC BCD160DN- Uniden BC 780XLT-Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 /

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
« Reactie #129 Gepost op: 24 oktober 2008, 20:01:18 »
Dan zal 1 van die jongens wel een invaller uit de stal van Zeldenrust zijn. ;)

Ze rijden inderdaad met van die witte ronde tankopleggers rond. Heb twee van die combinaties zien rijden (na het naar elkaar toeteren), maar kon vanaf de 8e verdieping geen namen lezen... die waren namelijk of niet aanwezig of te klein. :)

Zou mooi zijn als iemand ze kon spotten.

Overigens zit ook Boonstra uit Gieten nog op 164.150, zie ik net in de lijst. Boonstra rijdt alleen met blauwe trekkers, zo te zien aan hun website. Alhoewel... in http://www.bulkconcept.nl/diversen/310- ... oncept.pdf (artikel over hen in een blad) staat op pagina 2 een donkerrood met felrode trekker die erg lijkt op de trekkers die ik zag. Alleen was de combi dan felrood met wit.

gast

• Gast
« Reactie #130 Gepost op: 25 oktober 2008, 08:57:34 »
waarom kan ik niet zien wat de freqeunties zijn  als je er op klikt want je wordt doorgelinkt naar de website van elsinga en daar kan ik geen freqeunties opvinden leg uit hoe het kan en waar ik dan op moet kijken graag hoor ik van jullie

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #131 Gepost op: 25 oktober 2008, 09:46:42 »
Citaat van: "gast"
waarom kan ik niet zien wat de freqeunties zijn  als je er op klikt want je wordt doorgelinkt naar de website van elsinga en daar kan ik geen freqeunties opvinden leg uit hoe het kan en waar ik dan op moet kijken graag hoor ik van jullie

Goed lezen. Rechtsonder: 'A frequency list...'

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
« Reactie #132 Gepost op: 25 oktober 2008, 12:09:59 »
Ik heb het woord Download maar even groter en rood gemaakt... ;)

PD1EU

• Gast
« Reactie #133 Gepost op: 25 oktober 2008, 13:30:51 »
Dan kun je beter "frequentie list " rood maken Robert.
Trouwens je bcTool-software linkje werkt nog steeds niet.( er staat http://www.bctoo.org ).
Maakt mij niet uit,maar is voor nietwetenden wel handig.

Ed.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
« Reactie #134 Gepost op: 25 oktober 2008, 15:17:11 »
Check, zal het nog wat verduidelijken en de link aanpassen. Dank!