Hallo,
Ik zit met het probleem als m'n computer aanstaat ik redelijk wat storing krijg op m'n scanner.
De antenne staat onder het dak, het is een Sirio SD 1300 U/N; Best wel een goede antenne. Buiten zou hij natuurlijk veel beter werken, maja ik woon nog thuis 
Ik speel met het idee om een verlengstuk tussen te steken om de antenne wat verder weg te zetten, is er dan niet teveel verlies?!!
Ofwel had ik nog in gedachten om aluminium folie op de grond van de zolder te leggen, of een metalen vliegengaas om de straling van de computer tegen te gaan.
Is er iemand die nog tips heeft om de ontvangst te verbeteren?
Verder ben ik nog op zoek naar een antenne voor boven de 1,3 GhZ,,, wat heel moeilijk te vinden is.
Zie link voor foto's.
http://web.mac.com/groovy_wim/iWeb/Mijn ... theek.html
Is de storing er alleen als de pc aan staat, of ook de monitor ?
Is de pc het, maak heb eens schoon, vooral bij de voeding, wil wel eens helpen. Meestal als je een storing hebt van je pc doet de voeding dat, dit probleem doet zicht ook voor bij een pc monitor, het beste kan je als het kan een TFT scherm nemen dan heb je geen last meer van storing, teminste ik zelf onder vind er iedere geval geen storing van.
Wel, ik heb Imac, dus alles zit ineen. Ik denk eerder dat het de processor is, en dat de antenne te dicht bij de computer staat (ongveer 5meter). Als ik hem volledig uitzet heb ik veel betere ontvangst.
het dak geeft natuurlijk wel enig verlies, maar daar is heel weinig van te merken.
Ik kon deze week nog ISS ontvangen, en het zal al ergens tegen Rusland, dus zo slecht zal die ontvangst dan wel niet zijn.
Die kabels onder de antenne geven geen storing, althans, nog niets van gemerkt.
Het enige wat ik kan bedenken om het probleem op te lossen is de kabel eens uitmeten, ('k heb geen flauw benul hoe dat te doen) of langer maken, en al dat nog niet helpt, een gaas/folie... leggen onder de antenne om straling van in huis weg te houden.
Ik ga jullie op de hoogte houden