Auteur Topic: aor8600+dx-one  (gelezen 6270 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline lmk43

• Gevorderd Lid
aor8600+dx-one
« Gepost op: 14 april 2008, 23:46:28 »
Ik heb een aor 8600 daaraan zit een dx-one antenne bevestigd.Tussen de antenne en ontvanger zit +- 8 meter aircell 7.Op mijn andere scanner aor 2800 deed de antenne het goed tussen de 30mhz en 50 mhz maar de antenne heeft of een enorm signaal verlies op mijn aor  ar 8600 of het is niet de juiste antenne voor deze frequenties.Hij hoort het wel goed te doen tussen de 29khz  en 60 mhz.Op de korte golf doet de antenne het wel goed .

exLid057

• Gast
Re: aor8600+dx-one
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2008, 11:53:57 »
Citaat van: "lmk43"
Ik heb een aor 8600 daaraan zit een dx-one antenne bevestigd.Tussen de antenne en ontvanger zit +- 8 meter aircell 7.Op mijn andere scanner aor 2800 deed de antenne het goed tussen de 30mhz en 50 mhz maar de antenne heeft of een enorm signaal verlies op mijn aor  ar 8600 of het is niet de juiste antenne voor deze frequenties.Hij hoort het wel goed te doen tussen de 29khz  en 60 mhz.Op de korte golf doet de antenne het wel goed .

Ik denk toch, dat het aan de ontvangen licht, ik heb namelijk ook wel eens de Dx-One achter de uniden780 gedaan om naar de 31 Mhz teluisteren, en dat ging aan deze kant zo goed dat ik er versteld van stond tekijken van hoe ver ik die telefoons pakte, zijn jou ontvangers toevalig niet een beetje tegevoelig voor deze antenne zijn ??, dit kan namelijk dus het ontvangst beinvloeiden, waar door je denkt dat de antenne een probleem is..

Offline lmk43

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 16 april 2008, 13:09:08 »
Dat lijkt me niet als ik op  mijn andere scanner aor ar 2800 een goed ontvangst had zou de antenne het ook goed moeten doen op de aor ar 8600.Ligt het misschien aan de condities van het weer.Ik heb sommige landen wel al goed kunnen ontvangen maar de landen die ik meestal ontvang en de zelfs telefoons zijn zwak van signaal.

exLid057

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 16 april 2008, 13:22:21 »
Dat lijkt me niet als ik op  mijn andere scanner aor ar 2800 een goed ontvangst had zou de antenne het ook goed moeten doen op de aor ar 8600.Ligt het misschien aan de condities van het weer.Ik heb sommige landen wel al goed kunnen ontvangen maar de landen die ik meestal ontvang en de zelfs telefoons zijn zwak van signaal.

Ja condities spelen een grote rol in het HF ontvangst, maar die telefoons moet je toch elkedag goed kunnen ontvangen, dat is mijn ervaring.

Naar welke landen luisteren jij ? is dat radio of wat anders, kan je wat meer info geven hoe je je antennen hebt geplaats en hoe hoog en waar lokatie ongeveer, soms spelen vele faktoren mee bij het ontvangst, de een ontvangt alles de andere ook maar minder, en dan ook nog met de zelfde antennen en hoogte en nartuurlijk ontvangers zijn ook niet het zelfde de een ontvangt beter dan de anderen

Offline lmk43

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 16 april 2008, 14:23:35 »
Zomers is het meestal Braziliaanse politie,brandweer en ambulance wat goed door komt en de politie van Frankrijk.Maar in de winter luister ik wel vaak als het doorkomt naar de politie van Amerika en de brandweer/Ambulances van Amerika of Russische kanalen.Heb deze alleen nog niet ontvangen.Zal wel aan de condities liggen.Antenne staat vast aan het balkon 7 meter hoogte.

exLid057

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 16 april 2008, 14:49:24 »
Zomers is het meestal Braziliaanse politie,brandweer en ambulance wat goed door komt en de politie van Frankrijk.Maar in de winter luister ik wel vaak als het doorkomt naar de politie van Amerika en de brandweer/Ambulances van Amerika of Russische kanalen.Heb deze alleen nog niet ontvangen.Zal wel aan de condities liggen.Antenne staat vast aan het balkon 7 meter hoogte.

Ja, als ik zo leest moet je het zeker erg hebben van condities, en hulpverling ontvangen op de HF lijkt mijn hier in Nerderland volgens mijn uit gesloten, meeste dienste maken gebuik van VHF dan wel UHF, HF komt daar niet meer in voor dan wel kustwscht in sommegen landen maar dat er een brandweer korps gebruikt makt van HF heb ik nog nooit gehoord dan wel gelezen ergens.

Wat bedreft de antenne Dx-one, die moet je toch wel vrij plaatsen anders haal je niet alles uit de antennen, daarom kan het ontvangst van jou wel eens erg slecht zijn, wat je al eerde aan gaf, is er geen mogelijkheid om de antenne boven op het dak te zetten ( en als het kan onder de 12 meter te blijven ) dan haal je namelijk alles uit de antennen en krijg je beter ontvangst.

Offline lmk43

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: 16 april 2008, 15:23:19 »
Meestal luister tussen 30 mhz en 45 mhz.Af en toe korte golf.Nederlandse kanalen gebeurd niet zoveel.Als je de frequencies wil van de kanalen moet je het maar even zeggen.De antenne staat bevestigd aan een huurwoning dus dat heeft zijn beperkingen qua plaatsing helaas.Ik heb nog wel een nieuwe dx-one liggen.Kijken of het na plaatsing van de nieuwe wel goed gaat.

exLid057

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 16 april 2008, 15:35:24 »
Meestal luister tussen 30 mhz en 45 mhz.Af en toe korte golf.Nederlandse kanalen gebeurd niet zoveel.Als je de frequencies wil van de kanalen moet je het maar even zeggen.De antenne staat bevestigd aan een huurwoning dus dat heeft zijn beperkingen qua plaatsing helaas.Ik heb nog wel een nieuwe dx-one liggen.Kijken of het na plaatsing van de nieuwe wel goed gaat.

Dat is jamme dat je zo duren antenne niet goed kan plaatsen,laat me even horen als je de nieuwe er op gaat zetten, en de freq mag je wel hier in het forum zetten dan hebben er meer mensen en mogelijk pluzier van.

Offline jomaco

• Gevorderd Lid
« Reactie #8 Gepost op: 17 april 2008, 15:09:56 »
Freq. boven 25 mHz staan onder grote invloed van een zonnevlekken-maximum cq minimum, het volgende maximum zal rond 2011 zijn.
Freq. zo rond 30-40 mHz kun je goed met 27 mHz(CB band) cq 28-29.9 mHz(10mtr HAM band)vergelijken,
zijn daar goede condities heb je het dus in de iets hogere freq. ook.

Offline lmk43

• Gevorderd Lid
« Reactie #9 Gepost op: 28 mei 2009, 13:24:41 »
Even een vervolg op dit topic.De antenne versterker(de inhoud van de zwarte doos )die bij de antenne zit blijkt zeer stevig.1 kortsluiting en een brandlucht  die uit de antenneversterker kwam verder blijkt de antenne het nog steeds te doen.Dat merkte ik een paar dagen geleden(zondag 24 mei) toen Brazilie op de 40.180 mhz weer gewoon zoals altijd bij goede condities doorkwam.

Offline jmlax

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 11 november 2009, 22:07:37 »
Welke antenne gebruik jij? ik werk ook met een aor 8600 mark2 , wat moet ik gebruiken als antenne ? daarnaast gebruik ik ofk een ft950 voor de hf te beluisteren met een draad antenne . Ik ben wel op zoek naar een draad antenne die zo een groot mogelijk ontvangstbereik geeft over de verschillende banden . Kan je een beetje info geven?

spy-master

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 14 november 2009, 09:11:05 »
Je draad antenne kan je zeer goed gebruiken in combinatie met een preselector.
Ik heb ook de 8600mk2 met draarvoor een pr-150 op een lmb van rf-systems.
Zonder preselector ontvang ik alleen maar storing en rommel.
Met de preselector ertussen gaat er een nieuwe wereld open voor je op HF.
Wel heb ik voor SSB het collins filter erin wat mij zeer goed bevalt.