Zomers is het meestal Braziliaanse politie,brandweer en ambulance wat goed door komt en de politie van Frankrijk.Maar in de winter luister ik wel vaak als het doorkomt naar de politie van Amerika en de brandweer/Ambulances van Amerika of Russische kanalen.Heb deze alleen nog niet ontvangen.Zal wel aan de condities liggen.Antenne staat vast aan het balkon 7 meter hoogte.
Ja, als ik zo leest moet je het zeker erg hebben van condities, en hulpverling ontvangen op de HF lijkt mijn hier in Nerderland volgens mijn uit gesloten, meeste dienste maken gebuik van VHF dan wel UHF, HF komt daar niet meer in voor dan wel kustwscht in sommegen landen maar dat er een brandweer korps gebruikt makt van HF heb ik nog nooit gehoord dan wel gelezen ergens.
Wat bedreft de antenne Dx-one, die moet je toch wel vrij plaatsen anders haal je niet alles uit de antennen, daarom kan het ontvangst van jou wel eens erg slecht zijn, wat je al eerde aan gaf, is er geen mogelijkheid om de antenne boven op het dak te zetten ( en als het kan onder de 12 meter te blijven ) dan haal je namelijk alles uit de antennen en krijg je beter ontvangst.