Auteur Topic: Programmeren UBC3500XLT  (gelezen 32021 keer)

0 leden (en 6 gasten) bekijken dit topic.

Offline Bert

• Gevorderd Lid
Re: Programmeren UBC3500XLT
« Reactie #30 Gepost op: 10 december 2009, 19:07:31 »
Citaat
Hoi Bert,

Okay zal zo eens ff kijken... Waar kan ik dat instellen? Want ik zou zo uit mijn hoofd niet weten waar ik dat moet kunnen invoeren

Even zo uit het hoofd; Volgens mij wordt ergens tijdens het programmeren gevraagd naar type scanner. En heb je ook de drivers geinstalleerd.

Gr.Bert
Uniden 3500XLT, Bearcat UBC785XLT, Diamond D-150NJ, Jupiter, Lichtkrant

Een mens moet een beetje gek doen,
om het niet helemaal te worden

Offline bearcat02

• Gevorderd Lid
« Reactie #31 Gepost op: 10 december 2009, 19:26:09 »
ik programmeer de 3500 ook wel meteen vista laptop, heb er een usb naar serial kabeltje van sitecom bij tussen, hiervoor moet ik wel de driver installeren anders vind ie m idd niet. misschien een tip.
ontvangst Mid-Fryslan.

Offline Polar37

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #32 Gepost op: 10 december 2009, 19:31:43 »
Citaat van: "bearcat02"
ik programmeer de 3500 ook wel meteen vista laptop, heb er een usb naar serial kabeltje van sitecom bij tussen, hiervoor moet ik wel de driver installeren anders vind ie m idd niet. misschien een tip.

Ik heb ook een driver geďnstalleerd voor de kabel...maar het is USB...naa USB...geen serial....:(

Offline Bert

• Gevorderd Lid
« Reactie #33 Gepost op: 10 december 2009, 19:32:33 »
Citaat van: "Bert"
Citaat
Hoi Bert,

Okay zal zo eens ff kijken... Waar kan ik dat instellen? Want ik zou zo uit mijn hoofd niet weten waar ik dat moet kunnen invoeren

Even zo uit het hoofd; Volgens mij wordt ergens tijdens het programmeren gevraagd naar type scanner. En heb je ook de drivers geinstalleerd.

Gr.Bert

Drivers staan hier

gr.Bert

Offline Bert

• Gevorderd Lid
« Reactie #34 Gepost op: 12 december 2009, 15:32:41 »
Citaat van: "Polar37"
Citaat van: "elsinga"
Oeh... dan ga ik (als ouderwetsche XP gebruiker) even nat... ;)

Maakt niet uit....intussen nog niet aan de gang gekregen.....:s

En hoe staat het ervoor?

Gr.Bert

Offline Polar37

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #35 Gepost op: 12 december 2009, 16:08:58 »
Citaat van: "elsinga"
Oeh... dan ga ik (als ouderwetsche XP gebruiker) even nat... ;)

Maakt niet uit....intussen nog niet aan de gang gekregen.....:s

En hoe staat het ervoor?

Gr.Bert

Hoi Bert,

De driver had ik al binnen, dus dat zat wel goed. De scanner die je gebruikt kun je dus niet selecteren, tenminste niet dat ik weet.
Kan er geen wijs itworden :( Ik denk dat ik weer eens de verkeerde kabel heb gekocht inplaats van USB-USB had ik dus seriall naar USB moeten kopen waarschijnlijk.
Want de tool werkt alleen met serial...ben dus niks opgeschoten. Later vandaag maar weer eens ff proberen...word er een beetje lala van....;)

Offline Bert

• Gevorderd Lid
« Reactie #36 Gepost op: 12 december 2009, 17:25:41 »
Citaat
Hoi Bert,

De driver had ik al binnen, dus dat zat wel goed. De scanner die je gebruikt kun je dus niet selecteren, tenminste niet dat ik weet.
Kan er geen wijs itworden :( Ik denk dat ik weer eens de verkeerde kabel heb gekocht inplaats van USB-USB had ik dus seriall naar USB moeten kopen waarschijnlijk.
Want de tool werkt alleen met serial...ben dus niks opgeschoten. Later vandaag maar weer eens ff proberen...word er een beetje lala van....;)

Het is deze kabel(5184) en volgens mij als je op "toepassing"; detect scanner gaat wordt er een type scanner aan gegeven. Kijk vooral even in de help functie van BC-Tool.

Gr.Bert

Offline Polar37

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #37 Gepost op: 13 december 2009, 18:51:01 »
Citaat
Hoi Bert,

Het is deze kabel(5184) en volgens mij als je op "toepassing"; detect scanner gaat wordt er een type scanner aan gegeven. Kijk vooral even in de help functie van BC-Tool.

Gr.Bert

Dnk je wel Bert... Man, wat zat ik te klooien...maar het is nu oké.. Dank je wel...
Nu maar programmeren.. ;)

Hopelijk raak ik niet alles kwijt nu...(ook oké)

Domme vraag misschien. Maar hoe zet ik een punt..in bc-tool? Ik druk op elke punt die op mijn toetsen bord staat..geen resultaat... :?

Thanks all... :)

Offline BerendBotje

• Gevorderd Lid
    • https://www.qrz.com/db/PC4K
« Reactie #38 Gepost op: 13 december 2009, 19:20:13 »
Domme vraag misschien. Maar hoe zet ik een punt..in bc-tool? Ik druk op elke punt die op mijn toetsen bord staat..geen resultaat... :?

Probeer eens de landinstellingen in het configuratiescherm aan te passen naar Engeland (UK), volgens mij lukt het dan wel om de punt te gebruiken.

IC705 - MD380 - 3500XLT

Offline Bert

• Gevorderd Lid
« Reactie #39 Gepost op: 13 december 2009, 19:24:46 »
Citaat
Hoi Bert,

Gr.Bert

Dnk je wel Bert... Man, wat zat ik te klooien...maar het is nu oké.. Dank je wel...
Nu maar programmeren.. ;)

Hopelijk raak ik niet alles kwijt nu...(ook oké)

Een punt is inderdaad een probleem volgens mij; Ik plaats de muis achter de frequentie en type van rechts naar links en sla de punt over zodat de punt blijft staan.
Hopelijk lukt dat!

Gr.Bert

Offline Polar37

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #40 Gepost op: 13 december 2009, 19:50:50 »
Dat doe ik dus nu ook...je vergeet alleen soms om hem niet per ogeluk te verplaatsen...anders veeg je die punt dus uit..:s

Zal ik eens proberen om over te schakelen naar UK....

Offline portnoy1560

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #41 Gepost op: 12 januari 2010, 16:53:38 »
Dankzij de tips op het forum en BC tools en frequenties van Robert Elzinga, en een hoop gemopper, succesvol geprogrameerd, bedankt mensen
Carpe Diem, de toekomst begint vandaag !

Uniden 3500 XLT, Uniden 3000 XLT , Uniden 780 XLT.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #42 Gepost op: 12 januari 2010, 17:00:35 »
Graag gedaan! (nu nog mijn achternaam goed spellen ;))
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Polar37

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #43 Gepost op: 12 januari 2010, 17:43:40 »
Intussen heb ik het ook uiteindelijk na 4x alles kwijt en gewist te hebben voor elkaar...
Alleen sommige toetscombinaties blijf ik een beetje erg lastig vinden... :)

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #44 Gepost op: 12 januari 2010, 18:02:43 »
Ik programmeer de 3500 ook maar bij hoge uitzondering (en uit bittere noodzaak) met de hand. Verder gebruik ik lekker bctool (veelal met mijn eigen lijsten als input). :)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland