Zoals in een ander topic al naar voren was gekomen was ik weer lekker bezig , om een slechte antenne te kopen , nu denk ik eigenlijk nog meer fouten gemaakt te hebben , namelijk het volgende :
1. Ik had nog een heel stuk (nieuwe) RG-58 kabel liggen , en die heb ik op die twee nieuwe antennes van mij gezet , betreft een discone antenne en een scan king antenne , het betreft bij de beide antennes een kabellengte van ongeveer 9 a 10 Meter naar binnen , Nu weet ik dat dit geen hadige zet was aangezien deze kabel dus redelijk veel verlies heeft?! (Volgens de medewerkers van smorenberg is 10 Meter nog door de vingers te zien) Wat denken jullie

Valt dit nog door de vingers te zien? of is het verlies zeer groot en moet ik de boel weer afbreken en er rg-213 er tussen doen?? Of misschien iets anders? Ik heb er nu ook nog een aantal verloopjes tussen zitten , ik zit sowieso aan een verloopje vast van sma naar Bnc , dit geeft natuurlijk ook weer verlies , dus daar zal ik dan ook een oplossing voor moeten vinden.
2. Mijn oog was ook nog gevallen op een JIM Pre-Amplifier 24MHz - 2150MHz Type: M-75
Is dit wat ? (Ik zou het dan willen gebruiken in combinatie met een Ubc - 3500 Xlt).
Ik hoor het graag.
Mvg , Ben.