Auteur Topic: Sky-Scan Mag 1300 Antenne  (gelezen 15082 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
Re: Sky-Scan Mag 1300 Antenne
« Reactie #15 Gepost op: 6 januari 2008, 20:12:20 »
Zoals beloofd hier het vervolg van mijn ervaringen met de Scan King SE 1500.

Ik heb hem diverse malen getest , en ik moet toch zeggen dat het een redelijk goede antenne is.
Vooral op de VHF Luchtvaartband presteerd deze antenne zeer goed , ook in De Luchvaart UHF Band presteert hij goed , De Marifoon frequenties Zijn ook redelijk goed te ontvangen met de antenne , en ook Entropia is geen enkel probleem.

Ook de 31 Mhz Band en de 27 Mc , is redelijk , maar ik merk toch wel dat dit niet de beste band is waar je de antenne voor kan gebruiken.

Kortom , Een redelijke antenne dus naar mijn mening , voor een hoop geld;):P

De situatie is als volgt , hij staat op het dak van het huis , met een tophoogte van ongeveer 7 Meter. ( Dus niet al te hoog)

Mvg, Ben ;)

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #16 Gepost op: 7 januari 2008, 11:38:50 »
Citaat van: "Ben-scan"
Ik heb hem diverse malen getest , en ik moet toch zeggen dat het een redelijk goede antenne is.
Vooral op de VHF Luchtvaartband presteerd deze antenne zeer goed , ook in De Luchvaart UHF Band presteert hij goed ,

Je hebt zeker nog nooit kwaliteits antenne's (zoals een Kathrein of Procom antenne) in je bezit gehad?

Op welke frequenties heb je getest?

exLid057

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 7 januari 2008, 15:06:59 »
Citaat van: "Daaf"
Vooral op de VHF Luchtvaartband presteerd deze antenne zeer goed , ook in De Luchvaart UHF Band presteert hij goed ,

Je hebt zeker nog nooit kwaliteits antenne's (zoals een Kathrein of Procom antenne) in je bezit gehad?

Op welke frequenties heb je getest?

Ik weet van zeker dat die die nooit heeft gehad, anders koop je geen anderen antenne meer, en vooral geen rotzooi :P

Offline Spine24

• Gevorderd Lid
    • http://link2radio.net/
« Reactie #18 Gepost op: 7 januari 2008, 18:45:48 »
Als je een test doet, moet je er ook iets anders bijzetten.
Ik lees dat de antenne het op luchtvaart leuk doet, ten opzichte van wat? Een D777?

Echt niet!

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
« Reactie #19 Gepost op: 8 januari 2008, 18:53:07 »
Citaat van: "Spine24"
Als je een test doet, moet je er ook iets anders bijzetten.
Ik lees dat de antenne het op luchtvaart leuk doet, ten opzichte van wat? Een D777?

Echt niet!

Dit is ten opzichte van een standaard type discone antenne.
Ik geef eerlijk toe dat de prestaties v/d antenne beter hadden mogen zijn , heeft er iemand nog een goede tip voor een buitenantenne die zowel VHF (Civiel) Als UHF (Mill.) Luchvaartband goed kan ontvangen , want met deze antenne gaat ATC Schiphol wel een beetje maar net niet genoeg.

De D777? of misschien een andere?

Mvg , Ben.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #20 Gepost op: 8 januari 2008, 18:56:47 »
Ik geef eerlijk toe dat de prestaties v/d antenne beter hadden mogen zijn , heeft er iemand nog een goede tip voor een buitenantenne die zowel VHF (Civiel) Als UHF (Mill.) Luchvaartband goed kan ontvangen , want met deze antenne gaat ATC Schiphol wel een beetje maar net niet genoeg. De D777?

Nou sorry hoor Ben, maar ik geloof dat dat hier al zeer uitgebreid is besproken. En je geeft jezelf al het antwoord.

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
« Reactie #21 Gepost op: 8 januari 2008, 19:01:44 »
Citaat van: "Johan Beck"
Ik geef eerlijk toe dat de prestaties v/d antenne beter hadden mogen zijn , heeft er iemand nog een goede tip voor een buitenantenne die zowel VHF (Civiel) Als UHF (Mill.) Luchvaartband goed kan ontvangen , want met deze antenne gaat ATC Schiphol wel een beetje maar net niet genoeg. De D777?

Nou sorry hoor Ben, maar ik geloof dat dat hier al zeer uitgebreid is besproken. En je geeft jezelf al het antwoord.

Nou oke Duidelijk dan ;)
Dan kan dit topic in principe gesloten worden.
Mvg , Ben. ;)

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 9 januari 2008, 06:04:24 »
En volgend jaar die oliebollen toch maar ergens anders kopen Ben. Wat er in gezeten heeft weet ik niet, maar je bent toch even raar bezig geweest.
Mvg,
Leen

Offline MTH

• Gevorderd Lid
« Reactie #23 Gepost op: 11 oktober 2010, 09:48:59 »
Hopelijk heeft Ben tegenwoordig iets fatsoenlijks op het dak staan !!!!

Gr, Marc

Offline Xarioga

• SSC/ICT en Telecom - (Rijksoverheid)
  • Gevorderd Lid
  • Eric - Den Haag / Leidschenveen
    • The ErLoices
« Reactie #24 Gepost op: 11 oktober 2010, 12:50:15 »
BEN..... Altijd bezig  :lol::wink:
Ubc3500xlt / Ubcd3600xlt | Uv9r-Era
Rh951s / Rh103 / Srh805s | Rhf10 / Na666 / Mr77b