Misschien slechte condities ?
Slechte condities op een VHF direct-zichtverbinding?
En dan mag jij me uitleggen waarom het geen conditie probleem zou kunnen zijn.
Condities hoeven namelijk niet altijd benvloed te worden door geoniseerde luchtlagen
maar zijn ook afhankelijk van weersomstandigheden onder andere.
Misschien dat jij dit anders noemt maar ontvangst van een signaal kan van veel meer afhangen
dan alleen het directe zicht, zeker op zo'n afstand. Misschien hebben we niet allemaal dezelfde achtergrond
zoals Peter zegt maar in mijn kast liggen nog de diploma's voor VEV vliegtuigelektronica afdeling radio/radar
en neem maar van mij aan dat ik hier best wat voor heb moeten leren.
Overigens werd het probleem bij mij veroorzaakt door een niet goed massa makende BNC connector.
Ik heb mijn hobby hoek verplaatst van de woonkamer op de begane grond naar mijn hobbykamer op de 3e verdieping.
De kabel loopt nu van mijn schuur door de lucht naar mijn huis, langs de plint naar een kabelgoot langs de twee trappen
naar de 3e verdieping en vandaar naar mijn bureau. De kabel is RG-59 (75 ohm) en bestaat uit vier delen
van totaal zo'n 30 meter, dus ik heb best wel wat verlies maar ik wil kijken of het de moeite waard is om alles uit n stuk aircell 7 te maken.
Bovendien hoop ik binnenkort een kortegolf ontvanger te kopen en dan moet ik toch weer alles aanpassen.
Op dit moment hoor ik weer keihard Sicral data signaal op 267.1500. Iemand een idee wat dit is en is dit op de
een of andere manier te decoderen ?