Beste Peter,
Heb je enig iedee in welke RAM het artikel staat???
ik heb ze namenlijk bijna ellemaal nog op zolder liggen, en zou graag het artikel van toen nog eens doornemen
Groet Toine
Hallo Toine,
Het exacte nummer weet ik helaas niet. Maar ik denk wel dat ik je kan helpen, eind jaren 80 had de RAM een reeks artikelen over satellietontvangst in de breedste zin van het woord. Ik denk zelf aan de jaren 87-88-89 misschien 1990. De Ram plaatste elke 12e of 1e nummer van het jaar een index met de onderwerpen. Op die manier kun je het nummer waarschijnlijk het snel achterhalen. Ik houd me trouwens aanbevolen voor een "scan/copie" van dit artikel.
Ik hoop dat ik je een eindje op weg heb geholpen.
Groeten,
Peter
Ik denk dat het in 1988 was, en net op het moment dat ze speciale frequenties van satelliet verbindingen (hotline) tussen Moskou en het witte huis bekend gingen maken zijn ze er plotseling mee gestopt, ook oprichter en hoofd redakteur willem bos was toen plotseling van het toneel verdwenen, problemen met de nieuwe eigenaar en uitgever.
Verleden jaar heb ik ook alle RAMs weggegooid maar ja alles was zon beetje 'oud nieuws".
RAM is er in 2004 na precies 25 jaar ook mee gestopt, het ging toen meer over computers dan radio amateurisme.
Wel jammer het was een leuk blad.
groeten