Auteur Topic: uniden usc230  (gelezen 179849 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: uniden usc230
« Reactie #120 Gepost op: 13 juli 2007, 00:03:24 »
Als ik het dus goed begrijp heb jij bij een bepaalde frequentie een tekst ingevoerd. Is er communicatie op die frequentie dan zie je dus die tekst in beeld maar jij wil ook de keuze kunnen maken, tekst of frequentie.

Ron 01

• Gast
« Reactie #121 Gepost op: 13 juli 2007, 15:07:28 »
Ha Johan, ja inderdaad. Bij mijn oude ubc 180 kon je door het drukken op het alfa tekentje overschakelen tussen de frequentie en stationsnaam.
Het frappante is dat toen ik deze scanner kocht, je bij de voorgeprogrammeerde F1 rijders wel de coureur en de frequentie kon zien. (zelfs tegelijk)
Nu heb ik deze scanner met de pc en Butel software conventioneel geprogrammeerd maar waarschijnlijk doe ik, of iets verkeerd, of zie ik iets over het hoofd. :oops:
Mvg, Ron

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #122 Gepost op: 13 juli 2007, 15:21:00 »
Voor zover ik weet is wat jij wil helaas niet mogelijk. Wel jammer want ik zou het toch ook wel handig vinden.
Ik zal de handleiding er zo nog eens goed op nalezen.

Ron 01

• Gast
« Reactie #123 Gepost op: 13 juli 2007, 16:24:02 »
Inderdaad, soms hebben meerdere kanalen dezelfde naam (bij mij bijvoorbeeld Efteling) waarvan bijvoorbeeld maar enkele frequenties werken. En dan is het handig om te weten welke frequenties je eruit kunt halen.
Ik was echt in de veronderstelling dat dit hier ook het geval zou zijn, en ik dacht al dat ik iets verkeerd deed.
Verder moet ik zeggen dat de handleiding ook wel iets meer uitgebreid had mogen worden, zeker als je, net als ik een tijdje geen scanner hebt gehad en je niet zo`n talenwonder ben.

Offline ScanWeb

• Gevorderd Lid
« Reactie #124 Gepost op: 13 juli 2007, 18:49:46 »
Citaat van: "Ron 01"
Inderdaad, soms hebben meerdere kanalen dezelfde naam (bij mij bijvoorbeeld Efteling) waarvan bijvoorbeeld maar enkele frequenties werken. En dan is het handig om te weten welke frequenties je eruit kunt halen.

Maak een groep Efteling aan, en geef de frequenties geen aparte naam, als er dan activiteit is, zie je dat het van de Efteling is en je ziet welke frequentie.....

Mvg

Marcel

Ron 01

• Gast
« Reactie #125 Gepost op: 13 juli 2007, 19:19:28 »
Tja, dat is ook een manier natuurlijk. Ik zal komend weekeind eens een proefje hiermee doen.
Hartelijk dank voor de tip.
Mvg Ron

fireman1

• Gast
« Reactie #126 Gepost op: 5 augustus 2007, 17:47:58 »
Heb maar 1 simpele dakantenne maar het verschil is goed merkbaar tussen de portofoon en deze scanner!

Is dit ook bij andere zo het geval?

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #127 Gepost op: 5 augustus 2007, 19:00:32 »
Citaat van: "dennis_fireman"
Heb maar 1 simpele dakantenne maar het verschil is goed merkbaar tussen de portofoon en deze scanner!

Een scanner blijft een compromis tussen breedbandigheid (zoveel mogelijk kanalen ontvangen), gevoeligheid en groot-signaalgedrag. Als je in een specifieke frequentie(band) geïnteresseerd bent, gaat er niets boven een portofoon of mobilofoon voor dat frequentiegebied.

Rene

Gert Jan

• Gast
« Reactie #128 Gepost op: 5 augustus 2007, 22:42:22 »
Citaat van: "Discriminator"
Citaat van: "dennis_fireman"

Een scanner blijft een compromis tussen breedbandigheid (zoveel mogelijk kanalen ontvangen), gevoeligheid en groot-signaalgedrag. Als je in een specifieke frequentie(band) geïnteresseerd bent, gaat er niets boven een portofoon of mobilofoon voor dat frequentiegebied.

Rene

Of je koopt een Yupiteru 7100 :oops:

Offline wukkkie

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #129 Gepost op: 14 augustus 2007, 19:05:11 »
Citaat van: "Ron 01"
Is het ook mogelijk om, wanneer een signaal wordt ontvangen, de frequentie weer te geven zoals bij de voorgeprogrammeerde F1 kanalen? Ik programmeer op de conventionele methode. Ik moet volgende week nog de Butel software aanschaffen, misschien dat het daar wel mee lukt?

Ik heb sinds verleden week ook deze scanner en wat ik gedaan heb is een nieuwe race groep aangemaakt en dan zie je wel de naam en frequentie, vergeet niet een car nummer te geven anders pakt hij hem niet. Voor de rest een top scanner.

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #130 Gepost op: 15 augustus 2007, 19:48:47 »
Naar aanleiding van een paar lelijke bugs in ARC230 had ik Gommert van Butel gemaild:

Citaat
Ik ben in het bezit van een Uniden Bearcat USC 230 XLT scanner en Butel ARC230 voor de Europese uitvoering van de scanner.

Nu viel mij op dat de stepsizes in de software niet ingesteld kunnen worden op 8.33 kHz, terwijl dit in de scanner zelf wél kan.

Kennelijk is de EU uitvoering van ARC230 een aangepaste USA uitvoering van ARC230. De USA uitvoering van de scanner kan namelijk geen 8.33 kHz stapjes maken.

Ik had de software juist aangeschaft om niks meer handmatig te hoeven programmeren, maar bij bijvoorbeeld de frequenties van Euro Control (luchtvaart), moet ik alles met de hand wijzigen naar de 8.33 kHz stepsize.

Hopelijk komt er binnenkort een update van ARC230 die dit wel mogelijk maakt.

De eerste reactie was:

Citaat
Als U de step op 'auto' instelt kunt U 8.33 khz frequenties in de software invoeren.

Waarna ik het volgende terugmailde:

Citaat
Wanneer ik "auto" instel bij de kanalen, dan rond de software ze toch op een
andere frequentie af.

Bij het menu van de "Custom Search" is wel de stap van 8.33 kHz in te
stellen.

Tevens vond ik een andere bug: bij het uitlezen van handmatig op AM
ingestelde zoekbanden in het menu "Custum Search", staat er opeens NFM
achter de ingestelde zoekbanden.

Eigenlijk ben ik zeer ongelukkig met de software door deze tekortkomingen.

Zojuist kreeg ik deze reactie:

Citaat
Er komt een patch naar versie 1.2.00 volgende maand waarin dit gecorrigeerd is.

Offline ScanWeb

• Gevorderd Lid
« Reactie #131 Gepost op: 15 augustus 2007, 19:56:25 »
Cool, mooi geregeld!

Het viel mij op dat het sorteren op frequentie van laag naar hoog in de software ook niet altijd goed gaat...

Valt iemand meer dat op?

Mvg

Marcel

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #132 Gepost op: 15 augustus 2007, 19:59:28 »
Citaat van: "ScanWeb"
Het viel mij op dat het sorteren op frequentie van laag naar hoog in de software ook niet altijd goed gaat...

Valt iemand meer dat op?

Ja was mij ook opgevallen en Gert Jan ook. Die ontdekte dat wanneer je sorteert op naam het wel allemaal op frequentie komt te staan.

Offline ScanWeb

• Gevorderd Lid
« Reactie #133 Gepost op: 15 augustus 2007, 20:07:37 »
Citaat van: "Johan Beck"
Ja was mij ook opgevallen en Gert Jan ook. Die ontdekte dat wanneer je sorteert op naam het wel allemaal op frequentie komt te staan.

Dank je, ga ik proberen.

Is het mogelijk om de mem files op het forum beschikbaar te stellen ter download?

Of willen we dat niet?

Mvg

Marcel

Gert Jan

• Gast
« Reactie #134 Gepost op: 15 augustus 2007, 20:57:15 »
Is een softwarebug, staat verkeerd om in de software, als je op naam sorteerd zet hij wel de frequenties in de juiste volgorde.
Ik heb Butel hierover geinformeerd en er kwam een éénregelig antwoordmailtje retour zonder bedankje.
Op mijn vraag of er ivm deze fout een update verschijnt kwam een ontkennend mailtje terug.