Auteur Topic: re  (gelezen 9374 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: re
« Reactie #15 Gepost op: 29 oktober 2006, 07:59:44 »
Die Airband mag dan wel wat meer gain hebben, je betaalt er ook gelijk meer voor. 70 pond tegen 70 euro hier. En dan nog eens de verzendkosten, 11 pond alleen al in de UK zelf. Maar goed geld was geen probleem las ik.

Offline scanman77

• Beginnend Lid
  • **
    • [color=#0000FF]flick[/color][color=#FF0000]r[/color]
« Reactie #16 Gepost op: 29 oktober 2006, 08:07:57 »
Ik had al gevraagd wat het zou kosten om de antenne hier in Nederland te krijgen..

waarop het volgende antwoord..

delivery, including insurance is 25 pounds, sterling and takes around 7~10 days

item is currently in stock

..

Dan weet je ook waar je meteen aan toe ben!! ;)

Offline Henri le Beau

• Top Lid
  • Apres moi le deluge
« Reactie #17 Gepost op: 29 oktober 2006, 08:21:36 »
Ik zou niet alleen afgaan op de specs van die leverancier maar proberen om collega luisteraars te raadplegen. Zo is de Air33 van die lui een balleding die finaal naast de luchtvaartband 'gepiekt' staat. Ik heb verschillende hobbyisten gesproken die dik het schip ingegaan zijn met dat ding. Vergeet niet dat er in de UK veel meer luchtvaartluisteraars zijn als hier en dat elk ant merk wel een 'dedicated' 'specially made for' bla bla bla superduper airband ding in z'n assortiment heeft :?

Ik zou gaan voor de D777, die heeft z'n nut bewezen en kan ook nog een beetje wind hebben. Zelf had ik voor m'n 777 allerlei discone-, dipool- en dipoolnestachtige ants op het dak staan en die deden het allemaal niet onaardig alleen woeien ze altijd te barsten óf de bliksem sloeg er in (ARA 1500).

Citaat van: "scanman77"
Ik wil geen reclame maken , maar gezien de specs van de diamond 777 en dit model ( Q-TEK AIRBAND AIR44n )lijkt deze er toch nog weer beter uit te springen. Misschien een idee?
Luisterspulletjes :)

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #18 Gepost op: 29 oktober 2006, 08:32:13 »
Citaat van: "scanman77"
Ik zag dat je iets op het oog heb in de vorm van een D-777, omdat ik ook zoekende ben, heb ik wat rond gekeken en kwam op de volgende site ;
http://www.haydon.info/37_antennas_scanner.htm  .

Ik wil geen reclame maken , maar gezien de specs van de diamond 777 en dit model ( Q-TEK AIRBAND AIR44n )lijkt deze er toch nog weer beter uit te springen.
Misschien een idee?

Ik weet in ieder geval welke ik neem, veel succes met je keuze!

Deze antenne heeft dezelfde lengte als de D777 en is waarschijnlijk ook een 5/8 golf-antenne. Ik zie niet waarom deze antenne een dB meer gain zou hebben dan de D777. Waarschijnlijk een kwestie van "creatief met dB's"..

Rene

Offline scanman77

• Beginnend Lid
  • **
    • [color=#0000FF]flick[/color][color=#FF0000]r[/color]
« Reactie #19 Gepost op: 29 oktober 2006, 08:33:52 »
Zijn er, wat betreft de Q-tek AIR 44, mensen met ervaring?  ( of is dit een nieuw topic? )

Ik ben er inderdaad vanuit gegaan dat de specs voor zich zelf spreken, .. misschien naief, maar ik kijk naar dat soort gegevens ( wie niet? )  ;)

Ik lees echter nu net, dat er toch ook negatieve ervaringen zijn wat betreft de AIR 33, .. misschien moet ik m'n besluit toch wat bijstellen.

bedankt voor deze 'eye-opener' Henri!!

gr. Martin