Auteur Topic: Shipplotter  (gelezen 12058 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21794
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Shipplotter
« Gepost op: 7 augustus 2006, 17:41:08 »
Sinds vandaag heb ik Shipplotter draaien. Ik luister nu even met een scanner op een binnenantenne en dat gaat al prima. Nu heb ik een mooie kaart van mijn omgeving die ik in het prgramma wil gaan gebruiken. Echter als ik de kaart laad dan verschijnt er een melding dat ik die eerst moet calibreren. Ik vind er wel iets over in de Help file maar kom er niet echt uit. Wie kan mij verder helpen?

Gert Jan

  • Gast
Re: Shipplotter
« Reactie #1 Gepost op: 7 augustus 2006, 18:12:05 »
Het lijkt mij logisch dat hij eerst wil calibreren om de schaal van de kaart te bepalen...?

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4923
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Shipplotter
« Reactie #2 Gepost op: 7 augustus 2006, 19:00:51 »
Citaat van: "Johan Beck"
Sinds vandaag heb ik Shipplotter draaien. Ik luister nu even met een scanner op een binnenantenne en dat gaat al prima. Nu heb ik een mooie kaart van mijn omgeving die ik in het prgramma wil gaan gebruiken. Echter als ik de kaart laad dan verschijnt er een melding dat ik die eerst moet calibreren. Ik vind er wel iets over in de Help file maar kom er niet echt uit. Wie kan mij verder helpen?

Bij calibratie van een kaart klik je een aantal punten op de kaart aan waarvan je de coordinaten hebt.

Je mag hem ook naar me mailen, dan kijk ik er even naar.

Rene

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21794
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Shipplotter
« Reactie #3 Gepost op: 7 augustus 2006, 19:07:14 »
Citaat van: "Discriminator"
Je mag hem ook naar me mailen, dan kijk ik er even naar.

Dat zou heel mooi zijn Rene. Alleen kan ik zo gauw even niet je emailadres vinden.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4923
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Shipplotter
« Reactie #4 Gepost op: 7 augustus 2006, 19:16:21 »
Citaat van: "Johan Beck"
Dat zou heel mooi zijn Rene. Alleen kan ik zo gauw even niet je emailadres vinden.

Foei! ;) rene at discriminator punt nl

Rene

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21794
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Shipplotter
« Reactie #5 Gepost op: 10 augustus 2006, 16:18:21 »
Ondertussen is het mij gelukt om 2 kaarten te maken. 1 kaart met daarop Amsterdam, het Noordzeekanaal en IJmuiden. De andere kaart betreft de Basishavenkaart zoals die te vinden is op de site van het havenbedrijf Amsterdam.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21794
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Shipplotter
« Reactie #6 Gepost op: 10 augustus 2006, 18:23:58 »
Citaat van: "jannuh"
Johan,
Indien interesse in de 1800 serie (watersportkaarten) incl. clb file laat het even weten..

jannuh
btw er is in de regio IJmuiden wel een SP station aktief, maar deze heeft 'n betrekkelijk klein bereik helaas...

Mail die kaarten maar naar johanbeck@gmail.com.

En welk station is er hier in IJmuiden actief dan?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21794
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Shipplotter
« Reactie #7 Gepost op: 10 augustus 2006, 19:58:37 »
Citaat van: "jannuh"
In IJmuiden is "j0" aktief, weet er geen naam bij te melden.

Heb je een link misschien?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21794
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Shipplotter
« Reactie #8 Gepost op: 10 augustus 2006, 21:08:42 »
Citaat van: "jannuh"
Of je moet de nog niet geregistreerde versie van SP hebben, dan werkt share nl. niet, je kunt dan alleen je eigen ontvangst bekijken.

Ik werkt nog met de trialversie. Gauw ff registreren.

Mc. Cloud

  • Gast
Re: Shipplotter
« Reactie #9 Gepost op: 11 augustus 2006, 11:37:40 »
Citaat van: "jannuh"
Ik vindt SP de 25 euro ten volle waard!
De maker, Bev, werkt voortdurend aan het programma en naar de wensen/idee ën van de
gebruikers wordt goed geluisterd.
Er is een aktieve Yahoo groep van Shipplotter.

Beleef er veel plezier mee, en dan gebruik ik het programma alleen nog maar in share mode,
woon wat te ver van de kust om zelf AIS te kunnen ontvangen en hier op de Maas in het Limburgse verdwaalt maar echt af en toe een kuster.. ;-)


Suc6 ermee johan!

Wat kun je ermee ontvangen hier in Limburg

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21794
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Shipplotter
« Reactie #10 Gepost op: 10 september 2006, 20:35:32 »
Zojuist weer iets raars. Er lagen hier 2 cruiseschepen, de Constellation en de Regatta. Beide waren niet te zien op Shipplotter. Van de Constellation heb ik alleen heel even het IMO in beeld gezien maar die was snel weer weg. Van de Regatta heb ik helemaal niks gezien. Beide schepen lagen een halve mijl bij mij vandaan dus daar lag het niet aan. Op AIS Live en een andere site waren de schepen vreemdgenoeg weer wel te zien. Kan iemand dit verklaren?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21794
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Shipplotter
« Reactie #11 Gepost op: 11 september 2006, 16:33:31 »
Het valt me nu pas op dat ik de ferry King of Scandinavia (vaart tussen tussen IJmuiden en Newcastle) ook niet meer zie. Dit schip ligt hier nu in de haven 1 mijl bij mij vandaan. Op AIS Live en een andere site is het schip wel te zien! Ik snap er ff niks meer van hoor.

Gert Jan

  • Gast
Re: Shipplotter
« Reactie #12 Gepost op: 11 september 2006, 22:43:14 »
Citaat van: "Johan Beck"
Het valt me nu pas op dat ik de ferry King of Scandinavia (vaart tussen tussen IJmuiden en Newcastle) ook niet meer zie. Dit schip ligt hier nu in de haven 1 mijl bij mij vandaan. Op AIS Live en een andere site is het schip wel te zien! Ik snap er ff niks meer van hoor.

Heb je geen blind spot in je ontvangst zitten?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21794
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Shipplotter
« Reactie #13 Gepost op: 12 september 2006, 01:38:31 »
Citaat van: "jannuh"
Wellicht per abuis de kleur voor pass.schepen per ongeluk zelfde kleur als de achtergrond van je kaart gezet??

Heb een kennis die een port. scanner voor SP gebruikt, ontvangt ook met buitenantenne bijna geen schepen,
dus niet iedere scanner is blijkbaar even geschikt.

Passagiersschepen hebben een dusdanige kleur dat ik ze altijd kan zien. Afgelopen zondag heb ik de Queen of Scandinavia nog in de haven zien liggen.

Wat betreft die portable scanner, die zou door zijn gevoeligheid weleens overstuurd kunnen raken.

Offline controlfreak

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 54
Re: Shipplotter
« Reactie #14 Gepost op: 12 september 2006, 09:57:49 »
Hoe ver komen die AIS signalen? Kan ik bijvoorbeeld in Breda iets meekrijgen van deze signalen?