Auteur Topic: Planeplotter  (gelezen 11605 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline wous79

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Planeplotter
« Reactie #15 Gepost op: 12 juli 2014, 11:12:59 »
Kan iemand mij vertellen waarom ik in Planeplotter (en bijv. op FlightRadar24) geen sportvliegtuigjes en Lifeliners kan zien? Dit in tegenstelling tot de radar op bezoekbas.nl...

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Planeplotter
« Reactie #16 Gepost op: 12 juli 2014, 11:17:32 »
Kan iemand mij vertellen waarom ik in Planeplotter (en bijv. op FlightRadar24) geen sportvliegtuigjes en Lifeliners kan zien? Dit in tegenstelling tot de radar op bezoekbas.nl...

Omdat PP en FlightRadar 24 gebruik maken van ADS-B. Sportvliegtuigen en Lifeliners hebben geen ADS-B. bezoekbas.nl maakt gebruik van primaire en secundaire radargegevens van LVNL.

Offline wous79

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Planeplotter
« Reactie #17 Gepost op: 12 juli 2014, 11:36:34 »
Kan iemand mij vertellen waarom ik in Planeplotter (en bijv. op FlightRadar24) geen sportvliegtuigjes en Lifeliners kan zien? Dit in tegenstelling tot de radar op bezoekbas.nl...

Omdat PP en FlightRadar 24 gebruik maken van ADS-B. Sportvliegtuigen en Lifeliners hebben geen ADS-B. bezoekbas.nl maakt gebruik van primaire en secundaire radargegevens van LVNL.

Duidelijk, dank je!

Offline falcon_nl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 10
    • Twente Radar
Re: Planeplotter
« Reactie #18 Gepost op: 12 juli 2014, 14:09:50 »
Sportvliegtuigjes en de politie-helicopters en lifeliner's hebben ook ADS-B aan boord (Over een tijdje tenslotte verplicht)
Maar niet elk toestel geeft zijn positie standaard door vooral de "gevoelige" vliegtuigen.

De lifeliners en politiehelicopters geven nooit hun positie door
Dat is trouwens wel met multilat te berekenen (met voldoende sharers) ism met Planeplotter.

En heb nu ook 5 gliders in de buurt met positie

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Planeplotter
« Reactie #19 Gepost op: 12 juli 2014, 21:53:00 »
Sportvliegtuigjes en de politie-helicopters en lifeliner's hebben ook ADS-B aan boord (Over een tijdje tenslotte verplicht)

Sportvliegtuigen in het algemeen (nog) niet, maar dat gaat er vast van komen. 2020 of zo.