Auteur Topic: Luchtvaart antenne  (gelezen 3126 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

frankieboy001

• Gast
Luchtvaart antenne
« Gepost op: 21 juni 2006, 21:13:47 »
Nu ik weer wat meer vrijetijd krijg wilde ik me gaan verdiepen in het luisteren naar de luchtvaart.
Maar nu is mijn vraag, wat is nu een leuke antenne die ik binnen ergens in een hoekje redelijk weg kan werken ??
Dit lijkt me een leuk begin en als ik me verder in de hobby ga verdiepen kan ik altijd nog een antenne op het dak plaatsen (mits ik goedkeuring krijg van mijn wederhelft ;) )

M.vr.gr.

Frank

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Luchtvaart antenne
« Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2006, 21:23:05 »
Citaat van: "frankieboy001"
Maar nu is mijn vraag, wat is nu een leuke antenne die ik binnen ergens in een hoekje redelijk weg kan werken ??

Diamond D777, veelbesproken hier op het forum. Ik weet er nog eentje, zgan voor 40 euro.

frankieboy001

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2006, 23:16:30 »
Citaat van: "Johan Beck"
Diamond D777, veelbesproken hier op het forum. Ik weet er nog eentje, zgan voor 40 euro.

Is zeker een leuke antenne met goede referenties, ik ben alleen bang dat de zijradiaaltjes mij de das om doen.
En volgens mij was ik hem al tegen gekomen op marktplaats.

Ik zoek eigenlijk meer naar 1 spriet, maar ja misschien zijn die er wel niet. :?

M.vr.gr.

Frank

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2006, 23:18:50 »
Ach zo groot zijn die zijsprietjes niet hoor. En ik denk dat het niet veel zal verschillen als je die er af laat. En je had toch al plannen om later eventueel de antenne buiten te plaatsen en dan zet je ze er weer op.

http://www.xs4all.nl/~bjohan/antennes/D ... 20D777.jpg