hahahaha, nee dat ook niet. Maar is mijn omschrijving ingewikkeld als ik zeg dat ik een TV-antenne heb? Althans, zo ziet hij eruit.
Dat zou best weleens een richtantenne kunnen zijn, maar er zijn wel 1001 soorten TV-antennes, dus het zegt eigenlijk nog weinig. Als het zo'n antenne is die je veel op het platteland ziet, alwaar geen kabel beschikbaar is, of op de huizen waar pas sinds een paar jaar kabel ligt (maar de antennes nooit verwijderd zijn

) dat zijn in 99% van de gevallen richtantennes.
Aluminiumfolie. Nou ik heb een hoop rare dingen gehoord, maar dat nog niet. Tsja voor hogere frequenties zoals WiFi etc zou het misschien wel een bepaald effect kunnen hebben, maar niet voor de frequenties waarvoor je normaal gesproken een scanner gebruikt.
Als je een betere ontvangst wilt op de scanner, dan is het wellicht verstandig om een
scanner antenne gebruiken ipv een TV-antenne. Vervolgens zou je betere kabel kunnen overwegen, want ik heb zo'n donkerbruik vermoeden dat iemand die een TV-antenne gebruikt voor zijn scanner waarschijnlijk niet de meest kwalitatieve kabel ertussen heeft zitten

Dat werkt waarschijnlijk een factor 1000 beter dan aluminiumfolie...
Groeten, Peter.