Auteur Topic: capcode vraag  (gelezen 5924 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

edwin 36

• Gast
capcode vraag
« Gepost op: 30 mei 2006, 15:49:38 »
nog 1 vraag want dat is mij niet duidelijk,neem nou BV Huissen (gelderland)

000901720BRAN BRW Huissen ( Blusgroep 1 Spoed )
000901721BRAN BRW Huissen ( Blusgroep 1 )
000901722BRAN BRW Huissen ( Blusgroep 2 Spoed )
000901723BRAN BRW Huissen ( Blusgroep 2 )
000901727BRAN BRW Huissen ( Postcommandant Spoed  

Er zullen er wel meer zijn maar even voor een voorbeeld.
Nou begrijp ik als je lichtkrant erin zet ontvang je eigenlijk alles wel (Huissen heeft geen lichtkrant).
Maar er kunnen maar 16 capcodes in de jupiter pro.
Dus wat programeer je nou als eerste zodat je eigenlijk alles wel meekrijgt van een gemeente?????????????
Waar gaat de eerste melding heen?
blusgroep 1spoed  
of 2 spoed
postcommandat spoed
Bedankt

arjan

• Gast
Re: capcode vraag
« Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2006, 15:58:33 »
Ik weet niet welke versie als je hebt maar heb je versie V7.1 dan pakt hij alles van het korps  aan  capcodes die je erin hebt staan. Heb je een andere versie dan pakt hij altijd de laagste code. in het voorbeeld 091720.

edwin 36

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2006, 16:06:12 »
ok ik heb de nieuwe v7.1

Arnhem heb ik er al in staan, het gaat erom dat ik niet alles hoef te programeren van een andere regio, en toch de meldingen mee krijg?.
Alleen om nou niet alles te hoeven te programeren,wat is dan het slimst om te programeren ALS EERSTE na lichtkrant (indien aanwezig)

arjan

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2006, 16:55:56 »
Als er geen lichtkrant wordt meegestuurd kun je altijd de bevelvoerder er in zetten. Bij ons wordt die altijd meegepiept.

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #4 Gepost op: 30 mei 2006, 22:53:26 »
Citaat van: "arjan"
Als er geen lichtkrant wordt meegestuurd kun je altijd de bevelvoerder er in zetten. Bij ons wordt die altijd meegepiept.

Maar wat bij jou is hoeft niet bij iedereen te zijn. Hier gaat de bevelvoerderscode er bijna nooit uit.

Als ik zo de alarmeringen zie van de brandweer Huissen merk ik dat de code van de postcommandant ook met elke medling mee gaat, dus dan kan je volstaan met die cap-code.
Wil je zekerheid voor alles dan moet je de spoed- en niet spoedcodes van blusgroep 1 en 2 in je pager zetten.