David, een goede antenne bestaat uit twee dingen: de spriet met voet die je kan kopen en een metalen autodak. Als het goed is heb je die al Glimlach/Smile . De antennes op je autoruit zijn in de handel gebracht door handige zakenlieden die dan toch een antenne konden verkopen aan iemand die geen gat in z`n auto wilde laten boren. Werken doet het echter voor geen meter.
Ja maar toch.........
Vroeguh bij Ropex verkochten we de Mobile Mark OW-150 antenne On Glass antenne (was af te stemmen tussen 140 en 175 of zo en dan iets van 5 Mhz. breed). Dat ding plakte je dus op je autoraam.
De sceptici zeiden altijd dat het onmogelijk kon werken. Ik geloofde er ook nooit echt in maar de mensen die al zo'n ding gebruikten waren er erg tevreden over (ze waren wel duur overigens).
Op een gegeven ogenblik heb ik ook zo'n OW-150 op mijn ouwe Renault 12 geplakt en dat werkte inderdaad fabuleus. Toen zat ik nog bij de verbindingsdienst van het Rode Kruis en de toenmalige technische oude knarren geloofden ook echt niet dat deze antenne zou werken, maar bij het "DX'en" met Rode Kruis relaiszenders bleek dat die OW-150 beslist niet onderdeed voor een 0dB 1/4 golf antenne vast op een metalen autodak gemonteerd. Op latere auto's had ik ook zo'n OW-150 en zou het ding nu nog te krijgen zijn, dan zou ik er zo weer 1 op mijn auto zetten.
Destijds had Mobile Mark ook een dualband uitvoering van die OW-150, maar die was helemaal peperduur en de stralers braken om de haverklap af.
Overigens heb ik in mijn Ropex-tijd ook heel wat OnGlass antennes voorbij zien komen die inderdaad niet werkten. Procomm had destijds iets wat leuk geprijsd was maar niet werkte (let wel, dat was een jaar of 10-15 geleden, geen idee wat de huidige stand van de techniek is). Maar om de 1 of andere reden werkten die van Mobile Mark wel erg goed.
Daaf: ik heb nu ook die Procomm dualband op de auto staan en dat ding werkt zo goed, dat het mij dat gat in het dak wel waard was. Goed, Sonja was het er niet mee eens maar een bosje bloemen en een 0dB GSM straler voor als zij met de auto weg gaat, doen wonderen

.
Misschien toch overwegen een gat te (laten) boren? Overigens zag ik ook een hele geyle dualbandantenne van Procomm (dus 2 & 70) met een GPS ontvanger in de voet. Type en de plek waar ik 'm zag zijn me ff ontschoten en dat ding kostte iets van 185 euro, maar het zag er wel heel cool uit

(Dit zou wel eens op de site van Wimo geweest kunnen zijn).