Nog even een aanvulling;
Je moet jezelf gaan afvragen waneer *jij* geinformeerd wilt worden. Is dat bij een kat in de boom, containerbrandje, auto te water, beknelling, middel brand, grote brand etc etc...
Het is altijd leuk om het korps waar je woont in je pager te zetten. Dan blijf je op de hoogte van alles wat er in jouw gemeente gebeurt qua brandweerzaken. Ook kan je de OvD in je pager zetten, die wordt doorgaans gealarmeerd bij beknellingen, auto te water, middelbrand, of andere incidenten waarbij slachtoffers berokken zijn. Dan heb je de HOvD, die meestal wordt gealarmeerd bij grote inzetten zoals een grote brand. Datzelfde geldt ook voor de Verbindings-/Commandowagen.
Om je een beeld te laten krijgen, dit is mijn indeling in mijn pager:
| 0201772 | Blusploeg (uitrukken eigen blusgroep) |
| 0201789 | Monitor Hoorn (uitrukken eigen gemeente) |
| 0200682 | IOvD Westfriesland-Oost (Middel uitrukken Westfriesland-Oost) |
| 0200683 | IOvD Westfriesland-West (Middel uitrukken Westfriesland-West) |
| 0200085 | Piket VC Noord Holland Noord (Grote uitrukken Noord Holland Noord) |
| 0200511 | Commandant Noord Holland Noord (Zeer grote uitrukken Noord Holland Noord) |
| 0202999 | Monitor Noord Holland Noord (op maildrop modus) |
| 0101204 | OvD Amsterdam (spoed) (Kleine uitrukken A’dam en eventueel verkeerssituatie op de A-10 als ik naar huis ga ) |
| 0101058 | HOvD Amsterdam (Middel uitrukken A’dam) |
| 0101304 | Coordinator RVHV (Grote uitrukken regio A’dam-Amstelland) |
| 0101619 | Monitorcode Hoofddorp (Uitrukken Haarlemmermeer/Schiphol tbv werk) |
| 0103060 | OvD Noord RBZW (Interessante uitrukken RBZW) |
| 0103057 | RCvD RBZW (Middel/Grote uitrukken RBZW) |
| 0104999 | Monitor RBZW (op maildrop modus) |
| 0127019 | Piket VC Kennemerland (Grote uitrukken Kennemerland ivm ex-woonlokatie)) |
| 0106999 | Monitor HDK (op maildrop modus) |
Succes! En mocht je nog vragen hebben, stel ze maar....