Auteur Topic: Gezocht; Argos Oil Frequenties (Rijnmond)  (gelezen 12715 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Freqfreak01

• Gast
Gezocht; Argos Oil Frequenties (Rijnmond)
« Gepost op: 11 december 2005, 22:16:05 »
Ik zoek de frequentie(S) van Argos Oil, kan iemand mij hiermee helpen? Ze laden en lossen namelijk ook boten. Tevens ben ik opzoek naar de frequentie(S) van Vopak.

REGIO ROTTERDAM RIJNMOND

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Gezocht; Argos Oil Frequenties (Rijnmond)
« Reactie #1 Gepost op: 11 december 2005, 22:22:41 »
Vopak Tankopslag Rotterdam-Europoort
428.4875
428.5125
428.5625
428.5875

Vopak Tankopslag Vlaardingen
429.5875
429.7500
429.7750
429.7875
455.7700
456.3700

Vopak Terminal Botlek
465.7900
465.8900
465.9300
466.2300

paul19622

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 11 december 2005, 22:55:03 »
Citaat
Vopak Terminal Botlek
465.7900
465.8900
465.9300
466.2300

Of dit zo is betwijfel ik ten zeerste Vopak Botlek werkt volgens mij gewoon via het Smartnetje van Vopak Vlaardingen of ik moet er naast zitten.

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #3 Gepost op: 12 december 2005, 13:13:39 »
Dan moeten ze zeer recentelijk overgestapt zijn, maar er werd daar altijd gewone UHF-freq's gebruikt. Ik heb zelfs ooit een lijstje gehad wie welke frequentie gebruikte.....
Met vriendelijke groet,
Arlé

paul19622

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 12 december 2005, 17:44:46 »
Citaat van: "Arlé"
Dan moeten ze zeer recentelijk overgestapt zijn, maar er werd daar altijd gewone UHF-freq's gebruikt. Ik heb zelfs ooit een lijstje gehad wie welke frequentie gebruikte.....

Het zou kunnen dat ze daar ook gewoon nog opzitten hoor maar ik heb toen ter tijd toen ik naar Vopak Vlaardingen aan het luisteren was een oproep gehoord dat Botlek Vlaardingen op roepte en daar ook gewoon antwoordt op kreeg. De frequenties die hier genoemd worden hoor ik ook wel maar ik vindt dat meer op een raffinaderij lijken. Maar goed het zou mogelijk zijn hoor en misschien dat 1 enkele dienst daar wel gebruikt maakt van Smartnet Portofoons om zo bepaalde berichten en of gegevens over te zenden naar de overkant.

groet,

Offline John R

• Gevorderd Lid
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
« Reactie #5 Gepost op: 12 december 2005, 18:03:23 »
Van dat lijstje van Arle dat is inderdaad correct. Een medeluisteraar uit de Scanner nieuwsgroep ( John K) werkte destijds tijdelijk bij de Vopak en heeft toen wat speurwerkt verricht en heeft vervolgens ook aan mij het lijstje doorgemaild omdat ik op een steenworp afstand van de Vopak werkte. Ik heb het nu over de Vopak aan de Welplaatweg.

groeten John R

Freqfreak01

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 12 december 2005, 18:23:21 »
En dat is het geen wat ik nodig heb :):) Welplaatweg, als we het nu trouwens toch over de welplaatweg hebben, weet iemand dan ook de frequentie van Carbon Black?

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #7 Gepost op: 13 december 2005, 08:56:26 »
Maar de lichters van Argos laden voornamelijk K3-produkten (Nee, niet die, maar stookolie e.d.) en dat wordt weer bij Vopak-Boltek Noord geladen die weer de frequenties gebruiken van Vopak Europoort, dus de frequenties van het trunkingnetwerk. Enne.... Freqfreak, al aan een frequentiecounter gedacht voor kerst??  :P
Met vriendelijke groet,
Arlé

Freqfreak01

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 13 december 2005, 09:02:40 »
Wat kan ik daar nu weer mee :P En waar zijn ze te koop :P

paul19622

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 13 december 2005, 20:53:46 »
Maar de lichters van Argos laden voornamelijk K3-produkten (Nee, niet die, maar stookolie e.d.) en dat wordt weer bij Vopak-Boltek Noord geladen die weer de frequenties gebruiken van Vopak Europoort, dus de frequenties van het trunkingnetwerk. Enne.... Freqfreak, al aan een frequentiecounter gedacht voor kerst??  :P

Wel vreemd hoor dat er op de ene plant bij Vopak wel met Smartnet gewerkt wordt en op de andere weer niet. Je zou toch denken dat daar een beetje orde in zou moeten zijn bij 1 en dezelfde firma. Maar goed het zal wel directie afhankelijk zijn die daar de beslissing over neemt.

Alleen nu volg ik het niet meer zo Vopak-Botlek Noord is de lokatie Welplaatweg die ik ook bedoelde met die Smartnet verbinding met Vlaardingen.

http://oilrotterdam.vopak.com/business_segments/storage/142_430.php

Werken die daar nou wel of niet via dat 466 MHz netje, ik lees hierboven namelijk weer wat anders...

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #10 Gepost op: 14 december 2005, 09:02:25 »
Aan de Welplaatweg heb je eigenlijk 2 lokaties van Vopak zitten. Het oude Nerefco-Botlek aan de noordkant van de Welplaatweg is onderdeel van Vopak Europoort aan de Moezelweg en staat helemaal los van het Vopak Botlek aan de zuidkant van de Welplaatweg. 2 aparte controlekamers en dus ook 2 verschillende netwerken. Vopak Botlek Noord maakt gebruik van het trunkingnetwerk van Vopak Europoort, ze hebben zelfs een aparte gespreksgroep. Vopak Botlek (die aan de zuidkant) maakt gebruik van de UHF 466-frequenties.

Alleen zal je van Vopak Botlek Noord niet zoveel horen, want daar zitten maar 2 man tijdens een wacht.

En nog even terugkomend:

Citaat
Enne.... Freqfreak, al aan een frequentiecounter gedacht voor kerst??

Citaat
Wat kan ik daar nu weer mee  En waar zijn ze te koop

Met dat ding kan je bij het hek gaan staan en wanneer ze een frequentie gebruiken (zenden) geeft dat aparaatje aan op welke frequentie ze zitten. Dus dan kan je vanaf Spijkcity op je fietsje naar de Botlek en zelf frequenties "vissen".
Ook een leuk onderdeel van de hobby, tenslotte weten wij hier ook niet alles en diegene die dat wel weet (Mistert frequentie himself) die is bezig met een heel mooi boek wat je dadelijk kan kopen (ook bij 709) en waar (bijna) alles in staat wat jij wilt weten! En de rest vang je dus met die frequentiecounter!   :)
Met vriendelijke groet,
Arlé

Offline John R

• Gevorderd Lid
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
« Reactie #11 Gepost op: 14 december 2005, 17:25:14 »
Dus dan kan je vanaf Spijkcity op je fietsje naar de Botlek en zelf frequenties "vissen". :)

Dan kun je gelijk op de terugweg door Halfweg 1 &2 rijden. Als je om je heen kijkt zie je dat er genoeg antennes te zien zijn waarvan er, ondanks GSM e.d, nog steeds veel in gebruik zijn.

Voor de counters kun je ook Marktplaats in de gaten houden, hier worden ze regelmatig aangeboden.

groeten John R

paul19622

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 14 december 2005, 20:42:01 »
Aan de Welplaatweg heb je eigenlijk 2 lokaties van Vopak zitten. Het oude Nerefco-Botlek aan de noordkant van de Welplaatweg is onderdeel van Vopak Europoort aan de Moezelweg en staat helemaal los van het Vopak Botlek aan de zuidkant van de Welplaatweg. 2 aparte controlekamers en dus ook 2 verschillende netwerken. Vopak Botlek Noord maakt gebruik van het trunkingnetwerk van Vopak Europoort, ze hebben zelfs een aparte gespreksgroep. Vopak Botlek (die aan de zuidkant) maakt gebruik van de UHF 466-frequenties.

Nou erg ingewikkeld allemaal maar toch bedankt, ik ga ze erbij zetten in mijn acces database. ;)

groetjes,

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #13 Gepost op: 9 februari 2006, 20:43:11 »
Citaat van: "paul19622"
Citaat
Vopak Terminal Botlek
465.7900
465.8900
465.9300
466.2300

Of dit zo is betwijfel ik ten zeerste Vopak Botlek werkt volgens mij gewoon via het Smartnetje van Vopak Vlaardingen of ik moet er naast zitten.

En dan zitten die dus nu op een eigen trunkingnetje;
429.2875
429.3500
429.4000
429.4250

Offline Arle

• Top Lid
Re:
« Reactie #14 Gepost op: 16 februari 2009, 20:29:53 »
Citaat van: "Johan Beck"
Vopak Terminal Botlek
465.7900
465.8900
465.9300
466.2300

Ik hoor regelmatig communicatie op de 465,xxxx frequenties, maar meestal rijd ik te snel voorbij om goed te horen wie het is. is er iemand die weet of Vopak Botlek (Zuid) deze frequenties nog gebruikt?
Met vriendelijke groet,
Arlé