Auteur Topic: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België  (gelezen 754718 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Online www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #990 Gepost op: 26 december 2009, 20:11:42 »
Citaat
En semafoonwinkel, wat bedoel je met moeilijke programmering, neemt hij sommige ric- code's niet aan, is het nogal ingewikkeld te omslachtig? Graag wat meer uitleg aub.

Franky, ik ben even onderweg, maar zal straks of morgenvroeg even kijken wat er beschikbaar is aan hulpdiensten.
Is toch bij Sint Gilles, vaak geweest.

Offline franky

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #991 Gepost op: 26 december 2009, 20:16:39 »
Ik heb in de vooravaond mijn scanner is op 169.6250 geplaatst en effectief je hoort om de minuut ongeveer een brom signaal. Dus als ik overga tot aankoop van een pager en die instel op 169.6250 zou ik alle hulpoproepen van Belgie moeten kunnen bekijken. Of ik kan er voor kiezen om 8 ric- code's van Dendermonde in te plaatsen?

Als ik mijn scanner of pager aansluit op pc waar ik voor vrees daar ik geen pc kennis heb dan kan ik veel meer ric-code's programmeren? Het zou toch makkelijker zijn als ge gewoon de 169.6250 in u pager steekt. Dan zie je meldingen vanover gans Belgie binnenkomen. Alle ik snap het eerlijk gezegd nog ni helemaal. Ja ieder van ons heeft dat moeten aanleren he.

En welke pager zouden jullie mij nu aanraden? Toch gaan voor de pilot?

Franky

Offline rik56

• Gevorderd Lid
« Reactie #992 Gepost op: 26 december 2009, 20:31:48 »
Citaat van: "franky"
Ik heb in de vooravaond mijn scanner is op 169.6250 geplaatst en effectief je hoort om de minuut ongeveer een brom signaal. Dus als ik overga tot aankoop van een pager en die instel op 169.6250 zou ik alle hulpoproepen van Belgie moeten kunnen bekijken. Of ik kan er voor kiezen om 8 ric- code's van Dendermonde in te plaatsen?

Als ik mijn scanner of pager aansluit op pc waar ik voor vrees daar ik geen pc kennis heb dan kan ik veel meer ric-code's programmeren? Het zou toch makkelijker zijn als ge gewoon de 169.6250 in u pager steekt. Dan zie je meldingen vanover gans Belgie binnenkomen. Alle ik snap het eerlijk gezegd nog ni helemaal. Ja ieder van ons heeft dat moeten aanleren he.

En welke pager zouden jullie mij nu aanraden? Toch gaan voor de pilot?

Franky

nog maar eens, je kan slechts 8 riccodes in een pager plaatsen,  een pager voor het Belgische ASTRID staat vast op 169.625
wil je alle oproepen in België lezen zal je ofwel een scanner moeten voorzien van een discriminator uitgang ofwe enkele duizenden pagers op een rijtje moeten zetten......

zoals ik al in vorige post zei, vergelijk een ric-code met een telefoonnummer, 8 telefoonnummers in een pager .......
in 't Belz zijn verschillende duizenden ric-codes in gebruik

Offline franky

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #993 Gepost op: 26 december 2009, 21:28:27 »
Citaat van: "SemafoonWinkel.nl"
Citaat
En semafoonwinkel, wat bedoel je met moeilijke programmering, neemt hij sommige ric- code's niet aan, is het nogal ingewikkeld te omslachtig? Graag wat meer uitleg aub.

Franky, ik ben even onderweg, maar zal straks of morgenvroeg even kijken wat er beschikbaar is aan hulpdiensten.
Is toch bij Sint Gilles, vaak geweest.

Ja klopt Dendermonde Sint-gillis. Ja sorry jongens ik ben daar een leek in. Maar weet ondertussen toch al wat meer. Heb via een link wat ric-code's gevonden. Een voorbeeld: brandweer Bree van 0121000 tot 0121099. Dus moet ik beginnen zoeken 0121001 enz of lopen die direkt met 0121005 op?

Semafoonwinkel, ik denk dat ge mij volgende week is moogt verwachten. Maar dan verwacht ik van u dat ge mij zeer goede info verschaft en een degelijk toestel kan verkopen. Heb ook nog een scanner pro 50 van realistic. Daar kan ik dan mischien een discriminator laten opzetten en dan via pc. Maar dan moet ik nog een programmaatje op pc installeren zeker. Leg me dat is uit beste vrienden.

En je kan daar allen brandweermeldingen mee bekijken zeker? Of heb ik het weer verkeerd voor? ja sorry daarvoor dan he.

Franky

Online www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #994 Gepost op: 26 december 2009, 21:29:02 »
In dit topic staan wat RIC's van omgeving Dendermonde.
viewtopic.php?f=34&t=11848&p=106407&hilit=dendermonde#p106407

Van Dendermonde zelf heb ik niks kunnen vinden.
Beroeps misschien?

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #995 Gepost op: 27 december 2009, 00:06:07 »
Een voorbeeld: brandweer Bree van 0121000 tot 0121099. Dus moet ik beginnen zoeken 0121001 enz of lopen die direkt met 0121005 op?

Codes beginnend met "0" zijn individuele pagers en lopen per +1 op. Deze zijn doorgaans minder interessant om op te volgen omdat vooral groepen (codes beginnend met "1") worden gealarmeerd. Tenzij dan dat er een lichtkrant tussenzit die wordt gealarmeerd met een individuele code of een officier. De werkwijze verschilt per korps. Interessanter is dus om de groepsoproepen te pakken te krijgen.

Heb ook nog een scanner pro 50 van realistic. Daar kan ik dan mischien een discriminator laten opzetten en dan via pc. Maar dan moet ik nog een programmaatje op pc installeren zeker. Leg me dat is uit beste vrienden.

Dat programma heet pdw, ontwikkeld door moderator Hunter. Het is gratis te downloaden op internet doch geeft met de nieuwere soft- en hardware wel al eens vaak problemen.

En je kan daar allen brandweermeldingen mee bekijken zeker?

Inderdaad en ook regelmatig ziekenwagenoproepen.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #996 Gepost op: 27 december 2009, 09:14:07 »
[ Heb ook nog een scanner pro 50 van realistic. Daar kan ik dan mischien een discriminator laten opzetten en dan via pc. Maar dan moet ik nog een programmaatje op pc installeren zeker. Leg me dat is uit beste vrienden.

Zie http://www.discriminator.nl/paging/ , Optie 1.

Offline franky

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #997 Gepost op: 28 december 2009, 15:27:52 »
Volgens ik heb vernomen zou brandweer Dendermonde nu of kortelings ook gebruik gaan maken van  Astrid. Weet iemand hier meer over. Ric- code's zijn welkom.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #998 Gepost op: 2 januari 2010, 23:47:13 »
Bij deze een apart topic tbv vragen en/of opmerkingen over ASTRID riccodes.

Offline franky

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #999 Gepost op: 9 januari 2010, 20:18:53 »
Citaat van: "Discriminator"
[ Heb ook nog een scanner pro 50 van realistic. Daar kan ik dan mischien een discriminator laten opzetten en dan via pc. Maar dan moet ik nog een programmaatje op pc installeren zeker. Leg me dat is uit beste vrienden.

Zie http://www.discriminator.nl/paging/ , Optie 1.

Zijn er al scanners op de markt met ingebouwde discriminator? Dan hoef ik geen discriminator te laten inbouwen in mijn huidige scanner. En dan bezit ik toch een nieuwe, want mijn huidige is al een 10 tal jaren oud.

Franky

Offline julienke

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #1000 Gepost op: 26 januari 2010, 19:53:01 »
hoi heeft er iemand nog recent gehoorde ric codes van limburg of codes die druk gebruikt worden?
groeten

Offline mickey 180

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #1001 Gepost op: 28 januari 2010, 11:27:32 »
ik ben op zoek na een code an brw diest waar meeste meldinge door komme .en ambulance turnhout is daar al een code van  en  zoek de code van delta 21 van turnhout  en van brw antwerpe van die nieuw karz ie pas ope is  mvg mickey wie kan mij  met spoed daar aan helpe

AlfA145

• Gast
« Reactie #1002 Gepost op: 28 januari 2010, 22:17:44 »
Zoek maar din onderstaand topic :
viewtopic.php?f=34&t=6463

Hier vind je zeker wat je zoekt. het wordt je niet op 'n schoteltje aangeleverd, maar zoekwerk is ook een deel van de hobby ;)

AlfA145

• Gast
« Reactie #1003 Gepost op: 28 januari 2010, 22:18:54 »
Als je zoekt ga je in dit topic de codes zowat alle limburgse korpsen tegen komen hoor.

Offline mickey 180

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #1004 Gepost op: 3 februari 2010, 10:51:52 »
is een een code voor delta 21  en delta 7     en dienst 100 turnhout   en weet  iemand of er een site is vaan foto van mug  kan vinde