Auteur Topic: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België  (gelezen 754673 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline rik56

• Gevorderd Lid
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #975 Gepost op: 13 december 2009, 11:41:37 »
Citaat van: "chris26be"
2176101

Zou dit BW Berlaar kunnen zijn?

volgens mijn lijstje zou dit Lier zijn

2171  staat bij mij als brandweer Berlaar

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #976 Gepost op: 15 december 2009, 14:12:36 »
Hoe komen jullie aan codes als 2176xx en 2171xx?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline marverickcrack

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #977 Gepost op: 16 december 2009, 15:49:29 »
Brandweer Nieuwpoort zit sinds kort gedeeltelijk op astrid, weet er soms iemand de codes ?
Iemand een idee of brandweer Middelkerke al op astrid zit ?

Hoe kan men weten als er een groepsoproep is of als het individueel is
Alvast bedankt ;-)
Mvg

Offline chris26be

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #978 Gepost op: 20 december 2009, 15:29:12 »
Hallo

Heeft er iemand de codes van Brandweer Berlaar?

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #979 Gepost op: 20 december 2009, 16:00:13 »
Gelieve dit topic alleen te gebruiken voor de discussie mbt riccodes. Het instellen van PDW is samengevoegd met het bestaande topic "Probleem Install Driver" en dat topic is weer verplaatst naar het PDW board : viewtopic.php?f=23&t=17399

Offline Eavesdrop

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #980 Gepost op: 21 december 2009, 15:21:25 »
Hallo,

Heeft iemand een idee van wie de volgende codes zijn:13177?? en 13087??.

Dank bij voorbaat

Offline franky

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #981 Gepost op: 26 december 2009, 11:43:52 »
Beste vrienden,

Ben nieuw hier op het forum. Heb ook veel intresse in het beluisteren van astrid. Maar weet eigenlijk niet goed wat ik mij moet aanschaffen, en hoe het werkt. Heb wel al op forum hier gelezen dat je een pager moet aanschaffen, en liefst van het merk pilot. En iets met ric code's.

Kan mij iemand op weg helpen aub

Met vriendelijke groeten,

Franky

Offline dirkie

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #982 Gepost op: 26 december 2009, 12:15:31 »

Offline franky

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #983 Gepost op: 26 december 2009, 12:58:39 »
De eenvoudigste manier om te beluisteren is een pager denk ik, voor zoveel ik er vanaf weet. want heb geen pc kennis.
Zo een pager de groote van een portefeulle. Heb hier ergens gelezen dat pilot een goede is.

Zijn er hier Belgen op het forum die me eventueel de werking er van kunnen laten zien bij hun thuis.
Heb begrepen dat ge daar nog tal van frekwentie's moet insteken zeker he.

Kortom alle info is welkom.

Franky

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #984 Gepost op: 26 december 2009, 13:22:00 »
Even om misverstanden te voorkomen, beluisteren is niet mogelijk. Je kunt alleen de alarmeringen ontvangen met een pager (dat is een semafoon).

Offline franky

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #985 Gepost op: 26 december 2009, 14:16:57 »
Ja je ziet ik weet er nog niet al te veel van he. Ben nog de nodige kennis aan't opdoen hier op't forum.
De gemakkelijkste manier voor mij zou zijn dat ik een pager aankoop. Altijd bij de hand. Je hoeft niet steeds achter je laptop te zitten.

In verband met aankoop: pilot pager zou volgens ik hier lees de beste zijn. Hebben jullie adressen dicht in de buurt van Belgie?

Ook heb ik gelezen dat ik mijn scanner op 169.6250 voor Belgie moet zetten.Als het signaal klaar en duidelijk is, zou het ook goed af te lezen zijn op een pilot pager. Klopt dit verhaal.

Kan je op je pager alle meldingen van hulpdiensten ontvangen en bekijken? zoals brandweer, politie, ziekenwagen enz...

Ja ik zit met een pak vragen he :-

Franky

Offline rik56

• Gevorderd Lid
« Reactie #986 Gepost op: 26 december 2009, 15:37:25 »
Citaat van: "franky"
Ja je ziet ik weet er nog niet al te veel van he. Ben nog de nodige kennis aan't opdoen hier op't forum.
De gemakkelijkste manier voor mij zou zijn dat ik een pager aankoop. Altijd bij de hand. Je hoeft niet steeds achter je laptop te zitten.

In verband met aankoop: pilot pager zou volgens ik hier lees de beste zijn. Hebben jullie adressen dicht in de buurt van Belgie?

Ook heb ik gelezen dat ik mijn scanner op 169.6250 voor Belgie moet zetten.Als het signaal klaar en duidelijk is, zou het ook goed af te lezen zijn op een pilot pager. Klopt dit verhaal.

Kan je op je pager alle meldingen van hulpdiensten ontvangen en bekijken? zoals brandweer, politie, ziekenwagen enz...

Ja ik zit met een pak vragen he :-

Franky

We zullen eens proberen wat antwoorden proberen te geven,

1: Dicht in de buurt van België, euhhhhh België grenst over meer dan 200 km aan Nederland maar een heel goed begin zou deze zijn: http://tinyurl.com/yllhgty

2: Frekwentie klopt :) en is landelijk dekkend zou geen probleem mogen zijn met een pager.

3: Gelet op het feit dat de door u gewenste pager slechts 8 ric-codes kan bevatten zit je vast aan zeg maar een deel van het locale corps, politie maakt omzeggens geen gebruik van paging.

Om u een idee te geven wat er zoal door de ether gaat kan je op een p2000 site zoals deze: http://www.p2000-online.com/ vinden, is wel geen astrid maar het Nederlandse systeem.

Groeten en prettige kerstdagen
Rik

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #987 Gepost op: 26 december 2009, 15:51:40 »
Citaat van: "rik56"
We zullen eens proberen wat antwoorden proberen te geven,

1: Dicht in de buurt van België, euhhhhh België grenst over meer dan 200 km aan Nederland maar een heel goed begin zou deze zijn: http://tinyurl.com/yllhgty
Groeten en prettige kerstdagen
Rik

@Rik, Haha, leuk gedaan.

@Franky, De Pilot ontvangt door heel België, dat werkt altijd.
Programmering is weleens lastig, maar lukt altijd wel. Om welke plaats gaat het?
Ik heb ze op voorraad, afhalen kan. Ik zit niet zover van de grens, iets ten noorden van Tiburg / Turnhout.
Opsturen is € 15.- met Priority.

Offline franky

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #988 Gepost op: 26 december 2009, 17:04:02 »
Beste,

Aan Rik 56, je zegt dat ik op die pilot maar 8 ric- code's kan insteken, dat is een ander woord voor frekwentie's toch he. Hoeveel zou ik er minstens moeten kunnen invoeren. Als ik nu 169.6250 opsla in men pilot pager krijg ik toch meldingen binnen van over gans Belgie? Maar ja, dan doe ik geen oog meer toe snacht's zegt :(

En semafoonwinkel, wat bedoel je met moeilijke programmering, neemt hij sommige ric- code's niet aan, is het nogal ingewikkeld te omslachtig? Graag wat meer uitleg aub.

Het is voor Dendermonde en omgeving.

Ter info; heb hier ook nog een scanner pro-50 van Realistic. Een scanner van wel enkele jaren oud, maar werkt nog heel goed.

Alle info is en blijft welkom. Ik kan er alleen maar slimmer van worden

Franky

Offline rik56

• Gevorderd Lid
« Reactie #989 Gepost op: 26 december 2009, 18:21:35 »
Beste,

Aan Rik 56, je zegt dat ik op die pilot maar 8 ric- code's kan insteken, dat is een ander woord voor frekwentie's toch he. Hoeveel zou ik er minstens moeten kunnen invoeren. Als ik nu 169.6250 opsla in men pilot pager krijg ik toch meldingen binnen van over gans Belgie? Maar ja, dan doe ik geen oog meer toe snacht's zegt :(

Franky

de frekwentie heeft niets te zien met een riccode, alle korpsen en andere gebruikers zitten allemaal op de zelfde frekwentie namelijk de 169.625
je kan de riccode vergelijken met een telefoonnummer.

Even een voorbeeldje, let wel de riccodes een combinatie van 7 cijfers welke ik gebruik zijn fictief....

bv:0167000lichtkrant
0167001Korpschef
0167002korpsdokter
0167003duikers
0167004algemene oproep
0167005ambulance 1
0167006ambulance 2

016700       ploeg 1
en ga zo maar door
elk korps heeft zo minstens 99 nrs ter beschikking welke niet persé allemaal in gebruik zijn.

Het is in het geval van een pager (semafoon) van belang te weten welke codes in het betreffende geval in gebruik zijn, 8 van deze codes kunnen in de pager geprogrammeerd worden.

hoop je hiermee weer een beetje verder geholpen te hebben