Auteur Topic: Scanner antenne voor de auto  (gelezen 6831 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

White_Noise

• Gast
Scanner antenne voor de auto
« Gepost op: 30 september 2005, 15:04:39 »
Soms zie ik een auto met een duidelijk herkenbare scanner antenne. Is het mogelijk om een niet herkenbare scanner antenne te plaatsen?

Greetings,

White_Noise

Offline BlackBox

• Top Lid
Re: Scanner antenne voor de auto
« Reactie #1 Gepost op: 30 september 2005, 15:49:22 »
Leg uit....in principe kan je "alles" gebruiken en valt dus in de categorie "niet herkenbaar"
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Ivo

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 30 september 2005, 19:51:24 »
Je hebt splitters zodat je je reguliere antennen als scannerantenne kan gebruiken en tegelijk als autoradioantenne.
Afhankelijk van waar je je piek wilt, kan het wel aardig werken.

Offline ScanWeb

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2005, 09:56:50 »
Citaat van: "Ivo"
Je hebt splitters zodat je je reguliere antennen als scannerantenne kan gebruiken en tegelijk als autoradioantenne.
Afhankelijk van waar je je piek wilt, kan het wel aardig werken.

zo'n splitter heb ik ook een tijdje gebruikt (lang geleden), maar dan heb je eigenlijk alleen op VHF laag-hoog goede ontvangst.

Het zou kunnen dat je dat nu nog kunt monteren als je geinteresseerd bent in het gebied 108-174 mHz.

mvg

Marcel

exLid057

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 26 januari 2006, 19:10:29 »
Citaat van: "White_Noise"
Soms zie ik een auto met een duidelijk herkenbare scanner antenne. Is het mogelijk om een niet herkenbare scanner antenne te plaatsen?

Greetings,

White_Noise

Ook ik heb de scanners in me auto, als ik onder weg ben, kijk maar eens op me site hoe ik het heb, het ontvangst mag ik zeker niet klagen,en scanner antenne ?? de meeste zeggen welke mob heb jij in de auto.

grt kees Zutphen

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #5 Gepost op: 26 januari 2006, 19:28:10 »
Citaat van: "kees 01"
Ook ik heb de scanners in me auto, als ik onder weg ben, kijk maar eens op me site hoe ik het heb, het ontvangst mag ik zeker niet klagen,en scanner antenne ?? de meeste zeggen welke mob heb jij in de auto.

Ik ben meer iemand van dat ik geen kabels en snoeren wil zien, en ik hou van een nette afwerking en geordendheid van alles.
Wat ik bij Kees zie vind ikzelf nogal rommelig, niets ten nadele van jou hoor Kees, maar ik heb het meeste gewoon weggewerkt in mijn auto.

Mijn TM-D700 (2 zendontvangers van 136-174 MHz en 400-470 MHz in 1 set) en mijn portofooncarkit zitten netjes weggewerkt. De TM-D700 zelf zit onder de achterbank en de bedienkop zit in het ventilatierooster geklemt (en de microfoon komt onder de stoel vandaan  :) )'
Even als de speakers die zitten onder de linker en onder de rechter voorstoel.
Qua antenne's heb ik alles van Procom, http://www.ers.fr/Procom/mobile/mhu3x.htm en http://www.ers.fr/Procom/mobile/mu4zg.htm , tevens heb ik nog andere stralertjes die ik er zo op kan schroeven, ideaal systeem.

exLid057

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 26 januari 2006, 19:38:33 »
Hoi Daaf

Ja, ik zoek nog wel een oplosing voor alles mooi weg te kunnen werken.

Maar even trug komen op die procom antenner's wat doen die dingen het goed he,ik sta er nog steets van te kijken.

grt kees Zutphen

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #7 Gepost op: 26 januari 2006, 19:46:23 »
Citaat
Maar even trug komen op die procom antenner's wat doen die dingen het goed he,ik sta er nog steets van te kijken.

Nou en of Kees, ik ben er nog steeds zeer tevreden over hoor. Zeker die MHU-3X is een ideale antenne om dat hij van 118-174 MHz en van 400-470 MHz formidabel werkt!

Offline EdSki

• Gevorderd Lid
« Reactie #8 Gepost op: 26 januari 2006, 22:21:30 »
Citaat van: "kees 01"

Ja, jammer dat Procomm geen toetsenborden maakt ;)

Ed

Mike(DH)

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 29 januari 2006, 22:57:28 »
Lol