Op 1 oktober is een groot deel van de capcodes voor korps Zwolle gewijzigd. Op die datum is de nieuwe hoofdpost in gebruik genomen waar de 24-uurs beroepsbezetting zit. De oude post Zuid is afgestoten en post Centrum, die nu al post Noord heet, zal op termijn verplaatst worden naar een noordelijker gelegen lokatie in Zwolle.
Ook is er op het gebied van alarmering van vrijwilligers het een en ander veranderd. Er zijn nu 4 alarmeringgroepen: Noord I en Noord II en Zuid I en Zuid II. De post Centrum wordt nu tijdens de daguren (8-17 uur) bezet door beroeps in dagdienst en van 19-07 uur met gekazerneerde vrijwilligers. Indien er geen kazernebezetting is zal er gealarmeerd worden voor vrijwilligers Noord. Alle bijzondere voertuigen (WO, HV etc) staan gestationeerd op de nieuwe hoofdpost. Post Noord (oude centrum) staan een TS en HW.
De volgende codes weet ik nu zeker:
| 0600760 | Vrijwilligers Noord I + II |
| 0600774 | Dienstvrije Duikers Zwolle Hoofdpost |
| 0600776 | Kazernebezetting Post Noord |
| 0600795 | Vrijwilligers Noord I |
| 0600803 | Kazernebezetting Zwolle Hoofdpost Blusploeg |
| 0600802 | Kazernebezetting Zwolle Hoofdpost Chauffeurs bijzondere voertuigen |
Deze codes weet ik 100% zeker, heb ze van een bekende die vrijwilliger is in Zwolle doorgekregen.
0600811 | heb ik tot nu toe alleen bij een melding voor de duikers van Zwolle mee zien gaan, ik vermoed dat het iets is wat met de duikerij te maken heeft, misschien een specifiek kazernealarm voor duikers of iets dergelijks. |
Waarschijnlijk zullen er de komende tijd wel meer nieuwe codes verschijnen op de monitoren en codes die een ander doel hebben gekregen. Even weer puzzelen dus.