Auteur Topic: Waarschuwing (en reacties gevraagd)  (gelezen 10533 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Aviator81

• Gast
Waarschuwing (en reacties gevraagd)
« Gepost op: 23 augustus 2005, 14:29:23 »
Gaarne jullie reactie op het volgende. Sorry voor de lap tekst,  maar na 4 jaar veel aankopen gedaan te hebben via internet is dit mijn eerste slechte ervaring. Het gaat niet om veel geld, maar is een principe kwestie. Daarnaast misschien een wijze les voor mensen die in de toekomst gaan bestellen bij Dolstra.

Ergens half juni heb ik bij Dolstra uit Burgum de D777 besteld, samen met een aardig aantal meter Aircell kabel en connectoren. Daar ik technisch absoluut niet onderlegt ben en ik gelezen heb dat het slecht aansluiten van connectoren invloed heeft op de kwaliteit heb ik enkele dagen voor mijn bestelling per e-mail aan dhr Dolstra gevraagd of hij de connectoren voor mij aan de kabel konden zetten (mijn vorige kabel-leverancier vond dit een vanzelfsprekendheid, maar ik dacht: toch maar even vragen). De letterlijke reactie: 'Dit kunnen wij voor u aanzetten'. Mooi, bestellen maar!

Vorige week kreeg ik de bestelling binnen. Helaas, connectoren en kabel los. Ik in tweestrijd: zelf verdiepen in de materie of even een mailtje naar Dolstra? Het feit dat ik niet de kennis, noch het gereedschap, noch de tijd heb, en daarbij de keiharde toezegging van Dolstra dit te doen heb ik ze gemailt voor een oplossing.

Reactie:
> Normaal gesproken monteren wij nooit connectoren
> omdat men niet daar extra voor wil betalen maar in u geval
> had het gekund maar de TD is nog op vakantie en ik moest
> nog 30 stuks D777 versturen dus u begrijpt wel dat het monteren
> van conrectoren er dan niet bij kan.
> Oplossing, ik kan u een montage beschrijving sturen?

Hoge werkdruk vind ik geen excuus om de order niet goed uit te voeren. En een montage beschrijving? Hmmm, dat zie ik niet zo zitten. Scanner luisteren is 1 van mijn vele hobby's, en misschien degene die ik door tijdgebrek het minst uitoefen. Ik geef redelijk wat geld uit aan goed materiaal, dan wil ik graag die connectoren goed bevestigd hebben ook. Als ik zelf ga prutsen loop ik kans dat het niet goed gaat, en daarbij: ik had het keurig gevraagd en hij heeft toegezegd. Ofwel, ik ga niet akkoord. Mijn aanbod: ik wil de connectoren terugsturen op eigen kosten, echter de zware kabel niet. Ik vind 10 euro verzendkosten voor hun fout wel wat veel.

Na een paar dagen wachten krijg ik deze (korte) reactie:
>Geachte,
>Nog maals wij leveren geen kabels met connectoren er aan.
>Op verzoek sturen wij u een montage beschrijving.

Ok. Elk restje goede wil is nu weg. Eerst melden dat connectoren aanzetten geen probleem is. Dan zeggen dat het wel had gekunt maar dat je te druk was om het te doen. En dan melden dat je het sowieso nooit doet. Mijn reactie: Ik beroep mij op de wet Kopen op Afstand want ik zit nog binnen de 7 werkdagen. Kabels en connectoren mogen terug, en ik wil mijn geld terug. Echter door nalatigheid van de leverancier wil ik niet opdraaien voor de kosten. Reactie:"Zo blijven we bezig, bel maar even op. Dit is mijn laatste e-mail hierover."

Zojuist Dolstra gebelt. De volgende reacties gekregen die absoluut niet stroken met elkaar:
- Het is wegens vakantie zo druk dat de connectoren niet konden worden aangezet. De TD is op vakantie.
- Je kan de connectoren ook zelf even aanzetten, klein klusje.
- Ik kan de connectoren helaas niet zelf aanzetten, ik ben daar niet behendig genoeg voor. Dat doet de TD altijd.
- Wij zetten zelf de connectoren er nooit op.
- Ja meneer, in de e-mail staat dat we de connectoren zouden aansluiten. Maar er staat niet bij dat we het ook gratis zouden doen (!!!!!!!!)

Toen ik vasthield aan mijn mening dat ik het niet eerlijk vond om voor de kosten te moeten opdraaien, hing hij simpelweg op met de woorden:"Hier heb ik geen tijd voor".

Wat moet ik hier nu van denken? Is het nu echt zo vreemd dat ik niet blij ben met deze manier van handelen? Dat ik geen trek heb om de connectoren zelf aan te sluiten en daarmee het risico te lopen op een slechter signaal. Ook al is het een klein klusje (kan ik niet inschatten), hij is zelf kennelijk ook niet in staat dit te doen en wanneer een expert als Dolstra dat zegt tegen een amateur als ik dan kan ik daar wel conclusies uit trekken. Ik ben de beroerdste niet, en had best de helft van de verzendkosten voor mijn rekening willen nemen. Echter verdwijnt alle goede wil als je jezelf gaat tegenspreken, liegt en niet de tijd neemt om je eigen fouten op te lossen!

Gert Jan

• Gast
Re: Waarschuwing (en reacties gevraagd)
« Reactie #1 Gepost op: 23 augustus 2005, 14:44:47 »
Jammer dat sommige handelaren (lees dozenschuivers) er een dergelijke arrogantie op na denken te kunnen houden.
Je kunt er nu echter weinig mee meer doen aangezien je de spullen al binnenhebt en de beste man niet bereid is verder te willen mee te werken als ik je posting goed begrijp.
Wat jij nu moet doen is iemand zoeken die voor jou de connectoren aan de kabels wil zetten.
Overigens is het wel zo dat het in deze tijd nagenoeg nergens de gewoonte is dat geleverde connectoren gratis aan kabels worden gemonteerd, dat is extra werk en daar moet de klant gewoon voor betalen, is in principe wel logisch.
Als ik jou was zou ik deze ervaring gewoon laten voor wat het is en de volgende keer bij iemand bestellen waar ze de klant wel serieus nemen en al helemaal niet de hoorn op de haak flikkeren.
Zulke zaken zijn er gelukkig nog wel, zaken waar ik persoonlijk goed over te spreken ben zijn Avera en Jacobs.

Aviator81

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 23 augustus 2005, 15:04:13 »
Dozenschuiver, dat is inderdaad het juiste woord!

Ik had met alle liefde willen betalen voor het aansluiten van de connectoren. Ik doe ook niets voor niets  ;) Echter had hij dit moeten zeggen toen ik dit vroeg, en bij een order van 120 euro vind ik het ook niet heel raar dat hij mij toezegd het zelf wel even te doen. Het lijkt mij volledig in lijn met het opbouwen van een klantrelatie, iets wat als (web)shop toch wel erg belangrijk zou moeten zijn.

Maar ik neem je advies zeker ter harte.

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 23 augustus 2005, 19:48:16 »
Hoi Aviator,

Mijn ervaring met Nederlandse leveranciers is dat ze het liefst met zo weinig mogelijk moeite zo veel mogelijk geld willen verdienen.  Service verlenen doen ze liever niet, klanten worden niet serieus genomen en/of klanten worden gewoon keihard belazerd.

Je kan je er heel druk om maken, maar daar schiet je toch niet veel mee op, uiteindelijk. Wat je beter kan doen is iemand zoeken die ff die connectoren aan die kabel kan solderen. Ik zou dat wel voor je willen doen, voor niks!

Groetjes,
Ed

Offline Peko

• Gevorderd Lid
D-777 <-> Dolstra
« Reactie #4 Gepost op: 23 augustus 2005, 22:05:10 »
Hoi Sander,
Jammer dat het zo gelopen is, je was juist zo blij met je ontvangen antenne.
Persoonlijk heb ik nooit problemen gehad met bestellen bij Dolstra maar in mijn geval was het slechts een kwestie van verzenden en ontvangen.
Hij had bij mijn antenne per ongeluk één verkeerde plug meegestuurd ( een N-connector i.p.v. BNC ) maar die werd keurig geruild zonder kosten.
Overigens zou ik het onhandig gevonden hebben als er al pluggen aan de kabel hadden gezeten want dan moet je zulke grote gaten maken om de zaak door te voeren ;)
Verder zou ik niet al te zwaar tillen aan het monteren van pluggen, aan de antennekant zit de PL-256 dat is helemaal géén probleem om hem er aan te zetten.
En ik neem aan dat aan de ontvanger kant een BNC moet, is iets moeilijker maar ook goed te doen, zeker als je er een handleidinkje bij hebt.
En na montage even met een universeel meter meten of zowel de mantel én de kern niet kort gesloten zijn en natuurlijk dat kern/kern met elkaar zijn doorverbonden én uiteraard mantel/mantel ook.
Jammer dat je niet zo dicht in de buurt woont anders zou ik zeggen, kom maar even langs dan doe ik het voor je. :)
Ik hoop verder voor Dhr Dolstra dat er niet meer negatieve kritieken komen op zijn manier van werken want nogmaals, ik heb géén slechte ervaringen met de man.
Succes met de antenne het monteren van de connectoren.
Greetz
Happy listening,

Peter ( Peko )

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: D-777 <-> Dolstra
« Reactie #5 Gepost op: 23 augustus 2005, 22:48:09 »
Citaat van: "Peko"
Ik hoop verder voor Dhr Dolstra dat er niet meer negatieve kritieken komen op zijn manier van werken

Geloof mij, die zijn  er al een tijdje hoor. Van meerdere mensen heb ik de afgelopen jaren meerdere slechte ervaringen gehoord.

Offline sven861

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: 24 augustus 2005, 02:52:57 »
wacht ff hoor..........

moet ik gaan uitkijken voor leveranciers die geen connectoren op kabels zetten???
OK OK, misschien is de afspraak helaas mis gelopen....jammer
Ik zeg altijd maar: poot eraf is erger hoor.
Er zijn er volgens mij zat op dit forum die dit kunnen/willen doen. incl. ikke

No sweat.......komt allemaal goed.

suc6, $ven

Aviator81

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 24 augustus 2005, 08:58:40 »
Citaat van: "sven861"
wacht ff hoor..........

moet ik gaan uitkijken voor leveranciers die geen connectoren op kabels zetten???

suc6, $ven

Persoonlijk vind ik een waarschuwing voor een zaak die zijn afspraken niet nakomst niet zo raar. Helemaal als het gaat om een zaak waar momenteel veel mensen hun heil zoeken omdat zij de D777 in hun assortiment hebben. Verder vind ik dat een winkeleigenaar die tijdens een zeer fatsoenlijk gesprek met een klant de hoorn erop gooit het niet heeft begrepen.

Maar misschien ook het vermelden waard is het achterwegen blijven van: een orderbevestiging, een factuur (hier heb ik vandaar maar even over gemailt) en het ontbreken van algemene voorwaarden op de site. Al met al vind ik Dolstra het schoolvoorbeeld hoe je een webwinkel niet hoort te runnen.

Allen bedankt voor het meedenken en de reacties, en Edwin, ik zou het echt heel erg waarderen als jij de connectoren zou willen bevestigen. Mijn gereedschapskist reikt namelijk niet verder dan een hamer en schroevendraaier  :( Ik weet alleen niet waar je vandaan komt, ik stuur je even een PM!

Offline EdSki

• Gevorderd Lid
« Reactie #8 Gepost op: 24 augustus 2005, 23:51:59 »
Ach,

Dolstra heeft het de laatste tijd te druk, alleen maar bezig met verkopen waardoor er geen tijd overblijft voor de belangrijkste klantenbinder nl. SERVICE!
Maar de geschiedenis leert ons dat deze "problemen" zichzelf oplossen.

Ik zit dicht bij Dolstra, en mocht daar ook altijd graag komen (TD daar is echt klasse!). Maar de laatste tijd is de computer en telefoon alleen belangrijk voor Dhr. Dolstra, waardoor de klant vaak erg lang moet wachten. (40minuten wachttijd in een verder klantloze winkel is mij een beetje teveel van het goede, ondanks alle mooie apparatuur!).

EdSki

P.s. Dat sjaaltje/choker is ook helemaal uit de tijd!!!! ;)

Ton

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 25 augustus 2005, 11:08:25 »
Citaat van: "Aviator81"
Citaat van: "sven861"
wacht ff hoor..........

suc6, $ven

Persoonlijk vind ik een waarschuwing voor een zaak die zijn afspraken niet nakomst niet zo raar. Helemaal als het gaat om een zaak waar momenteel veel mensen hun heil zoeken omdat zij de D777 in hun assortiment hebben. Verder vind ik dat een winkeleigenaar die tijdens een zeer fatsoenlijk gesprek met een klant de hoorn erop gooit het niet heeft begrepen.

Maar misschien ook het vermelden waard is het achterwegen blijven van: een orderbevestiging, een factuur (hier heb ik vandaar maar even over gemailt) en het ontbreken van algemene voorwaarden op de site. Al met al vind ik Dolstra het schoolvoorbeeld hoe je een webwinkel niet hoort te runnen.

Allen bedankt voor het meedenken en de reacties, en Edwin, ik zou het echt heel erg waarderen als jij de connectoren zou willen bevestigen. Mijn gereedschapskist reikt namelijk niet verder dan een hamer en schroevendraaier  :( Ik weet alleen niet waar je vandaan komt, ik stuur je even een PM!

Als je bereid bent om naar Amersfoort te rijden,dan soldeer ik ze er wel even voor je op .

73 Pe1 bqe

Offline Henri le Beau

• Top Lid
  • Apres moi le deluge
« Reactie #10 Gepost op: 25 augustus 2005, 11:38:37 »
Citaat van: "Johan Beck"
Ik hoop verder voor Dhr Dolstra dat er niet meer negatieve kritieken komen op zijn manier van werken

Geloof mij, die zijn  er al een tijdje hoor. Van meerdere mensen heb ik de afgelopen jaren meerdere slechte ervaringen gehoord.

Ik heb ook een keer wat met 'm gehad en heb mijn grieven toen in een brief verwoord. Daar ging ie op in en het probleem werd opgelost. Misschien is een het schrijven van een brief met je beklag een idee? Kwaad kan 't in ieder geval niet.
Luisterspulletjes :)

Aviator81

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 25 augustus 2005, 18:56:34 »
Citaat van: "Henri le Beau"
Citaat van: "Johan Beck"

Ik heb ook een keer wat met 'm gehad en heb mijn grieven toen in een brief verwoord. Daar ging ie op in en het probleem werd opgelost. Misschien is een het schrijven van een brief met je beklag een idee? Kwaad kan 't in ieder geval niet.

Dit ga ik zeker doen! Op mijn verzoek een factuur te sturen heb ik ook nog geen reactie binnen, dus ik moet ze toch nog even hebben.

Echter is 'het probleem' al opgelost. Dank aan allen die hebben aangeboden de connectoren aan te zetten! Echt fijn om te zien dat dit forum bestaat uit louter hulpvaardige hobbyisten!

Aviator81

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 25 augustus 2005, 20:15:29 »
HET WORDT STEEDS MOOIER!! 2 connectoren besteld: een BNC-connector en een PL-connector.

Nu zit ik die dingen voor het eerst eens goed te bekijken (ook niet echt slim als ze al een week in je kast liggen, maar goed)...zijn het een N-connector en een UHF-connector (nooit van gehoord). Die moeten dus sowieso weer terug. ZUCHT!

Offline Peko

• Gevorderd Lid
Verkeerde connector
« Reactie #13 Gepost op: 25 augustus 2005, 22:08:42 »
Hoi Sander,
Dat is dus precies het probleen dat ik ook had.
Ook een N-connector i.p.v. BNC.
Maar de PL-259 heb je dus wel nodig aan de antenne kant.
De N-connector heb ik na een telefoontje met Dhr Dolstra retour gezonden met een kort briefje erbij om deze te ruilen voor een BNC Aircell connector en deze had ik binnen drie dagen binnen.
Nogmaals, jammer dat het allemaal zo moeizaam verloopt maar ik zou de plug toch ruilen anders blijf je er mee zitten en hij kost toch ruim 8 euri ;)
Verder véél succes met het opbouwen, laat je plezier niet vergallen, de antenne is echt de moeite waard.

Greetz.
Happy listening,

Peter ( Peko )

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #14 Gepost op: 25 augustus 2005, 23:24:01 »
PL-259 pluggen worden ook wel eens UHF connectoren genoemd..