En dus klopt de stelling dat de codes aan een voertuig hangen niet, voor de beide ROGS-en zijn er immers 2 verschillende voertuigen en voor de beide HOVD-gebieden zelfs 3.
Ik wil niet vol blijven houden dat het klopt, maar ik vraag me nog steeds af waarom het niet zou kunnen? De pager geeft een primaire alarmering, als dat ding gaat dan moet je uitrukken. Waarvoor zou een voertuigcode gebruikt kunnen worden, dat vraag ik me wel bij meer regio's af eigenlijk. Waarom zou 1 code niet voor meerdere voertuigen kunnen worden gebruikt? Dat antwoord kan alleen gegeven worden als we weten wat het doel van die code is. Kan een interne (GMS) aangelegenheid zijn, maar misschien heeft het ook wel een informerende functie naar de overige HOvD's / ROGS'en.
Groeten, Peter.
Onderstaande komt van de site
http://www.niek-techniek.nl (site = FireFox-proof

)
m.n. de op een na laatste optie zou in MWB wel eens van toepassing kunnen zijn, er wordt (m.u.v. Etten-Leur / kazernetechniek?) alleen gebruik van gemaakt t.b.v. beroepslocaties. Bij vrijwillig bemande kazernes lijkt het me niet wenselijk bij alarmering deuren al te openen.

2001336 | en 12001346 zou dan bijv. aansturing verlichting kunnen zijn. |
Tevens bieden wij ook totaal oplossingen aan voor brandweer posten. Denk hierbij aan:
o het opensturen van poorten en toegangs deuren
o het uitschakelen van het alarm
o het aanschakelen van verlichting in kleedruimte en uitruk hal
o
het open sturen van de juiste uitruk deureno de post voorzien van lichtkrant(en) en een uitruk klok om de tijd na alarmering te monitoren.