En ik zoek gewoon verder, want met alle respect, ik monitor P2000 toch al enige tijd en ben niet zomaar te overtuigen...
In sommige regio's wordt een voertuigkoppelcode gebruikt, whatever dat mag zijn, die code loopt ALTIJD mee als er een voertuig wordt gealarmeerd en derhalve niet bij een heralarmering (ontalarmering) omdat dan alleen de ploegen worden gealarmeerd, niet het voertuig.
Dat staat haaks op deze alarmering :
14:22:13 07-01-11 | GROUP-1 | 1 AM PARKHOTEL HORST TIENRAYSEWEG 2 HORS HT845 |
| 1001459 | BRW Limburg-Noord (Horst - Dienstwisselcode) |
| 1001498 | BRW Limburg-Noord (Monitorcode) |
| 1001621 | BRW Limburg-Noord (Horst - Groep-1) |
| 1001622 | BRW Limburg-Noord (Horst - Groep-2) |
| 1001624 | BRW Limburg-Noord (Horst - BvD) |
14:24:04 07-01-11 | GROUP-1 | ontalarmering 1 AM PARKHOTEL HORST TIENRAYSEWEG 2 HORS |
| 1001459 | BRW Limburg-Noord (Horst - Dienstwisselcode) |
| 1001621 | BRW Limburg-Noord (Horst - Groep-1) |
| 1001622 | BRW Limburg-Noord (Horst - Groep-2) |
| 1001624 | BRW Limburg-Noord (Horst - BvD) |
In dit geval loopt de code nog steeds mee en KAN dus (GMS-technisch) niet aan een voertuig hangen, dat kan gewoon niet.
Andere voorbeelden :
10:51:41 07-01-11 | GROUP-1 | 2 DV REINIGEN WEGDEK OUDE TRAMBAAN HEYT HHSTS4 |
| 1001498 | BRW Limburg-Noord (Monitorcode) |
| 1001613 | BRW Limburg-Noord (Heythuysen - BvD) |
| 1001619 | BRW Limburg-Noord (Heythuysen - Bemanning TS4) |
14:10:28 08-01-11 | GROUP-1 | 2 BR CONTAINER HAVIKHORST ROER RMD843 |
| 1001498 | BRW Limburg-Noord (Monitorcode) |
| 1001742 | BRW Limburg-Noord (Roermond - Kazernealarm) |
15:24:24 08-01-11 | GROUP-1 | 1 Brand MAASBRACHTERWEG LINN RMD843 |
| 1001498 | BRW Limburg-Noord (Monitorcode) |
| 1001742 | BRW Limburg-Noord (Roermond - Kazernealarm) |
15:30:21 08-01-11 | GROUP-1 | 1 HV VKO-BEKNELLING (N.B.: middel hv) GERECHTSGEBOUW ROERMOND WILLEM II SINGEL 67 ROER RMD842 |
| 1001498 | BRW Limburg-Noord (Monitorcode) |
| 1001742 | BRW Limburg-Noord (Roermond - Kazernealarm) |
| 1001782 | BRW Limburg-Noord (Voorlichter Roermond) |
Hier worden geen ploegen gealarmeerd, maar een vaste bemanning. Zeker in Roermond zou men grote baat hebben bij een MDT cq navigatie, maar juist daar loopt die code structureel niet mee. Weer een belangrijk punt want de MDT-codes ontkracht.
Altijd als er een ploeg (blusgroep) wordt gealarmeerd, dan loopt die code
wel mee, maar deze codes lopen niet per definitie mee als voertuigen worden gealarmeerd. Dat wijst er toch echt op dat deze codes gekoppeld zijn aan ploegcodes en dus niet aan voertuigen.
Desalniettemin word ik graag overtuigd van het tegendeel

Geloof mij, ik draai al heel lang mee en heb menig meldkamer van binnen en buiten gezien. Niet elke centralist weet alles correct over te brengen en ook de brandweerman op straat vertelt weleens technisch incorrecte verhalen. Als ik een centralist spreek en die zegt "er staat OVERNAME" bij die capcodes dan snijdt dat veel meer hout dan MDT-codes die niet meelopen op momenten dat je dat wel zou verwachten, sorry

Los van dit alles zijn er tal van mogelijkheden waardoor de MDT
toch via P2000 aangestuurd kan worden, net zo goed als dat er zat regio's zijn waarbij elke kazerne een lichtkrant heeft, zonder dat die een aparte capcode heeft. In beide gevallen kunnen namelijk de bestaande capcodes gebruikt worden, een gemiddelde ontvanger kan er immers 16 aan. Ergo; er hoeven dus niet per definitie aparte capcodes in het leven geroepen te worden om de MDT aan te kunnen sturen, behalve als men selectief wil werken, maar aan de hand van eerdere verhalen krijg ik de indruk dat men daar toch geen waarde aan hecht

Daarnaast zou de MDT zelfs aangestuurd kunnen worden via SDS. Een soortgelijk tekstbericht als P2000, maar dan verzonden via C2000. Het eerdere verhaal gaat dan nog steeds in grote lijnen op, met dien verstande dat er nu WEL selectief gewerkt kan worden...