De VC wordt ingezet juist om de AC te ontlasten, daarvoor komt hij ook terplaatsen, zodat de VC centralist de enige is die contact op neemt met de AC i.p.v. alle andere bevelvoerdende die TP zijn.
Dus wanneer men een extra tafel zou gaan bemannen op de A.C. zou de V.C. weer overbodig zijn.
Dit is gebaseerd op hoe men in het verleden in de WVV werkte, natuurlijk kan men in Arnhem een geheel andere wijze hebben van werken.
En die capcode, zou best weleens ind cap van een centralist kunnen zijn, want ik heb er ook maar 1 TP gezien.
Heb nog wel 46.000 gebraden kippen in de aanbieding 
Dit is ten dele waar, om het RAC te ontlasten wordt het kanaal waar de "grote inzet" plaatsvind naar een aparte meldtafel gebracht. De VC regelt en beheert de communicatie ter plaatse zodat het RAC daar geen omkijken na heeft, de aparte meldtafel met een centralist op het RAC wordt gebruikt voor contact tussen RAC en VC. Een VC kan niet alarmeren, vandaar de lijn tussen VC en RAC. Mocht de commandovoering op de plaats van de inzet een logistieke groep of bijvoorbeeld de sleuvenzagers nodig hebben, dan wordt dit via de VC aan het RAC gemeld, deze alarmeerd dan de gewenste groep.
Kortom: op het RAC wordt het kanaal apart beheert met een extra centralist, die weer rechtstreeks in verbinding staat met de VC ter plaatse. Dit is alleen van toepassing als er op lokatie een VC wordt ingezet, bij een grote inzet dus. Hoop dat ik het zo goed heb omschreven, mocht ik het mis hebben hoor/lees ik het wel.
En wat betreft die kippen, ik lust er wel een hoor