Dit is geen negatieve reclame voor D-D-S, dat vooropgesteld, maar het volgende is het geval:
Ik kocht een HT701. Thuisgekomen aangesloten, maar bleek niet te werken. Alles geprobeerd en toen terug naar de winkel. Het gelul wat volgde over dat die antennes nooit kapot gaan en dat het aan mijn eigen apparatuur lag zal ik julie besparen, maar na enig aandringen moest de verkoper met het schaamrood op zijn kaken zijn ongelijk bekennen en kreeg ik mijn geld terug.
Enige tijd later kwam er een nieuwe HT701. Van deze antenne was de N-connector niet goed gemonteerd. Teruggestuurd naar D-D-S die 'm omruilde voor een ander exemplaar. Deze antenne op het dak gezet. De antenne functioneerde enige tijd voortreffelijk, maar ineens deed ie het niet meer, zonder enige reden of oorzaak (zoals onweer of zo). Dus antenne van het dak, weer naar D-D-S gestuurd die 'm gerepareerd retour stuurde. Korte tijd later weer de antenne zonder aanleiding kaduuk. Weer van het dak gehaald, weer naar D-D-S (het wordt een beetje saai verhaal, sorry :oops: ) gestuurd. Dit keer kreeg ik een ander/nieuw exemplaar met een begeleidend schrijven dat de antenne omgeruild was omdat er in oudere series inferieure onderdelen gebruikt waren die vaak kapot gingen enzovoort enzovoort. Ook dit exemplaar weer op het dak gezet. En deze heeft geruime tijd (meer dan een jaar) perfect gefunctioneerd.
Totdat een paar maanden geleden de antenne ineens weer de geest gaf. Volgens mij wederom zonder aanleiding hoewel er wel een paar keer onweer geweest is rond die tijd. Maar goed, ik heb dit keer weer kontakt met D-D-S opgenomen en gevraagd of de antenne gerepareerd kon worden en wat dat zou kosten. Hierop ontspon zich een bijzonder onplezierige e-mail wisseling tussen D-D-S en mij, waar D-S-S later haar excuses voor aangeboden heeft (.....ze waren in de war met een andere, vervelende klant, volgens het excuus......). Enfin, voor een coulanceprijs (50 euro, de antenne was nu immers geruime tijd uit de garantie) is de antenne weer gerepareerd. Alles bij elkaar, dus met de BTW en verzendkosten, kostte deze grap me toch weer 80 euro's en dat is eigenlijk best veel geld. Ook jammer dat D-D-S dreigmailtjes stuurt en boos opbelt dat de betaling nog niet binnen is, terwijl het geld al tien dagen op hun rekening stond. Maar goed, overal worden fouten gemaakt.........
De antenne staat nu op zolder klaar om voor de zoveelste keer het dak op te gaan. Het is een goede antenne, zonder meer, maar ik heb er al de nodige problemen mee gehad en als het ding de volgende keer kapot gaat (de vraag is niet of dat gebeurt, maar wanneer.....), dan flikker ik 'm weg.
Het is natuurlijk wel een antenne die je optimaal bij je hobby betrokken houdt

Of je wilt of niet, eens in de zoveel tijd moet je een hoop aandacht aan je antennes besteden
Mijn antennemast is (nog) niet geaard, maar dat schijnt voor deze antenne niet noodzakelijk te zijn. Qua installatie heb ik volledig het advies van D-D-S opgevolgd, ik heb toevallig zelfs dezelfde regelbare voeding die zij adviseren. Bij het terugsturen naar D-D-S betaal je zelf de verzendkosten.
Groetjes,
Ed