Auteur Topic: Entropia Frequenties  (gelezen 821235 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Alpha

• Gevorderd Lid
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #1200 Gepost op: 4 december 2006, 14:35:17 »
Het eerste gesprekskanaal van zender Raalte (ID 53f9) is bekend:

ch  273  423.4125  controlekanaal
ch  396  424.9500  gesprekskanaal

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #1201 Gepost op: 4 december 2006, 21:20:29 »
Vandaag richting het Noorden geweest.
422.8500 Controller Zwolle
Noordelijker richting Groningen en Leeuwarden nog helemaal niets.

exLid057

• Gast
« Reactie #1202 Gepost op: 11 december 2006, 16:09:49 »
Hoi.

Van daag nog even een nieuwtje ontvangen, er word gebruikt gemaakt van scrabel dit hoorde ik eind van de middag
 van een van de belgen die bezig was op het spraak kanaal van Apeldoorn.

Zal dit dan weer verstaanbaar kunnen worden gemaakt met die oude kasjes van vroegen helaas heb ik die niet meer tot me beschiking meer, iemand anders nog en zal die persoon eens, als die wil er een mee willen testen ??

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #1203 Gepost op: 11 december 2006, 16:12:49 »
Kees,

Citaat van: "lpz-nl13161"
Hoi.

Van daag nog even een nieuwtje ontvangen, er word gebruikt gemaakt van scrabel dit hoorde ik eind van de middag

Zal dit dan weer verstaanbaar kunnen worden gemaakt met die oude kasjes van vroegen helaas heb ik die niet meer tot me beschiking meer, iemand anders nog en zal die persoon eens, als die wil er een mee willen testen ??

Ik ben bekend met je handicap maar als je eens de tijd zou nemen om een bericht te typen, dan zullen er minder fouten in staan en is het leesbaarder.

Begrijp me goed, dit is een tip hoor.  ;)

exLid057

• Gast
« Reactie #1204 Gepost op: 11 december 2006, 16:19:06 »
Citaat van: "D a a f"
Kees,

Citaat van: "lpz-nl13161"
Hoi.

Ik ben bekend met je handicap maar als je eens de tijd zou nemen om een bericht te typen, dan zullen er minder fouten in staan en is het leesbaarder.

Begrijp me goed, dit is een tip hoor.  ;)

Ja sorry ook hier ben ik lang mee bezig, als je wil verbeterd het maar even

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #1205 Gepost op: 11 december 2006, 16:41:39 »
Kees,

Je bedoelt dat er scramble (analoge single tone inversion) gebruikt wordt op het Entropia netwerk?
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

exLid057

• Gast
« Reactie #1206 Gepost op: 11 december 2006, 16:46:20 »
Citaat van: "BlackBox"
Kees,

Je bedoelt dat er scramble (analoge single tone inversion) gebruikt wordt op het Entropia netwerk?

Ja, dat bedoelde ik

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #1207 Gepost op: 11 december 2006, 20:16:19 »
Hmmm apart, we houden het in de gaten!
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1208 Gepost op: 22 december 2006, 08:04:41 »
Vannacht had ik op de frequentie van Gorinchem (423.2375) een tweetal onbekende ID's, 5223 en 5321.
Mogelijk kan iemand eens een slinger aan zijn of haar ontvanger geven.

Offline Alwin

• Top Lid
    • aw foto
« Reactie #1209 Gepost op: 22 december 2006, 15:55:11 »
Data en spraak  kanaal Almelo gewijzigd. Datakanaal was 423.1750 is nu een spraakkanaal , Spraakkanaal 424.1250 is nu het datakanaal.

Groeten Alwin
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /Uniden BC BCD260DN /Uniden BC BCD160DN- Uniden BC 780XLT-Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 /

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #1210 Gepost op: 5 januari 2007, 21:06:13 »
Citaat van: "Johan Beck"
Nou was er zojuist een gesprek tussen een Belgische en een Nederlandse monteur. En als ik de Belgische monteur goed heb verstaan had hij het over de zender Wieringen.

Citaat van: "Ben-scan"
Even over entropia in den helder,zender staat op een gebouw,naast de openbare bibliotheek te den helder,ben er achter gekomen,via AT (Agentschap telecom) Ik zelf hoor nog erg weinig op deze kanalen,hoor maar 1 gebruiker,lijkt op een bewakingsdienst of iets dergelijks.

Goed, ik ben dus vandaag in Den Helder geweest. Op dat gebouw bij de bibliotheek staan alleen maar GSM antennes. Er is daar niks van Entropia te bespeuren. Helaas had ik geen camera bij me aners had ik hier het bewijs kunnen laten zien.
Overigens had ik om nu heel eerlijk te zijn ook geen Entropia zender in Den Helder verwacht. Zoals ik al zei had ik monteurs gehoord die het over Wieringen hadden. In de trein van Schagen naar Den Helder een keihard signaal op 423.4125, zelfs met de ATT aan. Bij Den Helder Zuid werd deze alleen maar zwakker en in Den Helder zelf was ie zeer zwak.
Ergo, in Den Helder staat dus niets maar weer wel in Wieringen.

O ja, ik ben ook nog in Hoorn en Enkhuizen geweest. Daar staat ook helemaal niets. Onderweg van Hoorn naar Enkhuizen wederom goed signaal van de zender Wieringen dus die heeft een behoorlijke dekking.

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
« Reactie #1211 Gepost op: 5 januari 2007, 21:20:11 »
Johan,had ik dat maar geweten dat je naar Den Helder ging!
Heb je nog wat kunnen vinden??
Nieuwe Frequenties,of andere Info?
Groetjes,Ben ;)

Johan,er zijn in Den Helder wel 4 bibliotheken,en in het centrum stond voorheen de ''traxys'' antenne op de bibliotheek,maar At dacht,dat dit ook entropia was,ik ben er zelf ook geweest,(Logisch eigenlijk,want ik kom er elke dag langs,en heb een paar dagen geleden ook niet veel kunnen vinden,behalve een Gsm antenne,dus dat kan ik wel bevestigen,daar heb jij geen foto voor nodig.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #1212 Gepost op: 10 januari 2007, 09:11:57 »
En zo te zien komt er hier in de gemeente ook een zender. Niet in IJmuiden zelf maar Velsen-Zuid of Velserbroek.

Laat ik me nou herinneren dat er laatst in een publicatie van de gemeente een bouwaanvraag stond voor een antenneinstallatie voor mobiele communicatie. Dit zou geplaatst worden aan de Driehuizerkerkweg in Driehuis. En als ik de kaart zo eens bekijk zou dat best wel eens kunnen.

Geen UMTS-mast op kerk Velsen
VELSEN Het parochiebestuur van de Engelmunduskerk in Velsen laat geen UMTS mast toe op de kerktoren aan de Driehuizerkerkweg. De plannen voor de mast veroorzaakten veel onrust onder omwonenden. Omdat niet duidelijk is of de UMTS-masten schadelijke straling verspreiden, heeft het bestuur besloten de mast niet te plaatsen.
http://www.rtvnh.nl

Dat was het dus en dus geen Entropia.

Henk Voortwijs

• Gast
« Reactie #1213 Gepost op: 10 januari 2007, 12:18:53 »
Ik meen ergens een keer gelezen te hebben dat uit onderzoek is gebleken dat ook UMTS, net als GSM, geen schadelijke straling veroorzaakt. :|

Correct me if I'm wrong.

Met vr.gr.,
Henk.

Offline Alwin

• Top Lid
    • aw foto
« Reactie #1214 Gepost op: 10 januari 2007, 15:27:49 »
Citaat van: "Alwin"
Data en spraak  kanaal Almelo gewijzigd. Datakanaal was 423.1750 is nu een spraakkanaal , Spraakkanaal 424.1250 is nu het datakanaal.

Gisteren is de oude situatie weer terug gekomen.

Gebeurt bij andere andere zender locaties  ook dat ze wel eens van spraak en data kanaal wisselen.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /Uniden BC BCD260DN /Uniden BC BCD160DN- Uniden BC 780XLT-Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 /