Auteur Topic: Entropia Frequenties  (gelezen 826019 keer)

0 leden (en 4 gasten) bekijken dit topic.

Gert Jan

• Gast
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #690 Gepost op: 26 december 2005, 11:45:28 »
Op 422.9375 hoor ik heel zwak een signaal met ID 5311, deze is een nabuursite van Nijmegen en Arnhem.
Kan iemand eens horen waar het ongeveer vandaankomt?
Voo rmij is het net te zwak om fatsoenlijk te kunnen bekijken, alleen na een hele nacht monitoren kon ik de ID achterhalen.
Deze site ligt vermoedelijk zuidelijk en/of oostelijk van Nijmegen!

Offline Jack S.

• Gevorderd Lid
« Reactie #691 Gepost op: 26 december 2005, 12:32:14 »
Hier moet ik passen Gert Jan, ik hoor 'm helemaal niet.
Ten zuiden van Nijmegen verwacht ik niet want dan zou mijns inziens Venray 'm als nabuursite aangeven, en zou ik 'm hier ook wel moeten kunnen horen. Venray geeft nu alleen Helmond/Venlo/Weert.

Johan, de 2 reeds gevonden verkeerskanalen van 0x5419 Maastricht staan nog niet in de lijst:

Ch. 360  424.5000
Ch. 396  424.9500

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #692 Gepost op: 26 december 2005, 12:33:32 »
Citaat van: "Jack S."
Johan, de 2 reeds gevonden verkeerskanalen van 0x5419 Maastricht staan nog niet in de lijst:
Ch. 360  424.5000
Ch. 396  424.9500

Bij deze toegevoegd.
En ik zie al waarom ik ze niet had. Je hebt ze toegevoegd in een ge-edit bericht 2 pagina's terug. Als er aan een eerder bericht iets wordt toegevoegd dan krijg ik daar geen melding van, zoals je die wel kunt krijgen als er een nieuw bericht is geplaatst in een onderwerp. Teruglezen doen denk ik niet zoveel lezers, ik niet in ieder geval. Ik denk dat het beter is dat als je iets toe te voegen hebt aan een eerder bericht dat je dit dan gewoon als nieuw bericht plaatst of er in ieder geval even kennis van maakt.

Bij voorbaat dank.
Johan

Gert Jan

• Gast
« Reactie #693 Gepost op: 26 december 2005, 12:38:49 »
Hier moet ik passen Gert Jan, ik hoor 'm helemaal niet.
Ten zuiden van Nijmegen verwacht ik niet want dan zou mijns inziens Venray 'm als nabuursite aangeven, en zou ik 'm hier ook wel moeten kunnen horen. Venray geeft nu alleen Helmond/Venlo/Weert.

Gezien de zwakke signalen die Entropia bij sommige sites heeft zou het zomaar kunnen hoor, ik hoor Arnhem al met de nodige ruis terwijl Nijmegen hier net zo hard is als Amersfoort!
Stél dat hij toch niet zuidelijker ligt dan Nijmegen zet ik in op Zevenaar oid omdat hij ook in de nabuursites van Arnhem staat en oa niet bij Tiel.
Als alle kerstverplichtingen achter de rug zijn ga ik eens zoeken :x

Gert Jan

• Gast
« Reactie #694 Gepost op: 26 december 2005, 15:57:31 »
Hm, ik kon het toch niet laten even te gaan zoeken en niet zonder resultaat.
422.9375 met ID 5311 staat in Doetinchem.
Bepaalde niet nader te noemen scannerluisteraars daar in de buurt kunnen zich nu eens lekker gaan schamen ;)

Offline Robert

• Gevorderd Lid
« Reactie #695 Gepost op: 26 december 2005, 16:19:04 »
Maar ik ben er zo goed als zeker van dat de zender in de Heerlense wijk Vrusschemig staat. Zonder antenne aan de ontvanger was het signaal daar het sterkst. In Simpelveld zonder antenne geen signaal, in Kerkrade centrum ook niet. In Spekholzerheide (hoort bij Kerkrade) wel maar nog erg zwak. Vandaar mijn conclusie dat het toch Heerlen moet zijn.

Ik heb vandaag ook een ritje in die buurt gemaakt. Toen je aangaf Vrusschemig, dacht ik eigenlijk gelijk aan de flats daar in de buurt.

Het signaal was daar inderdaad sterk, maar ik kon nergens een antenne vinden. Toen zag ik Snow World liggen en dacht dat dat misschien ook wel een optie zou kunnen zijn. Op de parkeerplaats bij Snow World was het signaal inderdaad sterk, heel sterk. Er staat daar een bescheiden antennepark waar ik een aantal foto's van heb gemaakt.

http://home.hetnet.nl/~rwoldinga/Entrop ... orld_1.JPG
http://home.hetnet.nl/~rwoldinga/Entrop ... orld_2.JPG
http://home.hetnet.nl/~rwoldinga/Entrop ... orld_3.JPG
http://home.hetnet.nl/~rwoldinga/Entrop ... orld_4.JPG

Door de afstand is het geen goede kwaliteit, maar toch...

Citaat van: "Rolf-Lim-z"
Zender lokatie Heerlen staat op de Apollo Laan naast " t' Loon " van af de Valkenburger weg is deze goed te zien (helaas was ik met helder weer daar maar de camera vergeten :? )

Ook daar heb ik een paar foto's van gemaakt, tenminste ik neem aan dat je deze bedoeld.
http://home.hetnet.nl/~rwoldinga/Entrop ... laan_1.JPG
http://home.hetnet.nl/~rwoldinga/Entrop ... laan_2.JPG
http://home.hetnet.nl/~rwoldinga/Entrop ... laan_3.JPG

Groeten,
Robert.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #696 Gepost op: 26 december 2005, 16:32:41 »
Citaat van: "Robert"
Ik heb vandaag ook een ritje in die buurt gemaakt. Toen je aangaf Vrusschemig, dacht ik eigenlijk gelijk aan de flats daar in de buurt.
Het signaal was daar inderdaad sterk, maar ik kon nergens een antenne vinden. Toen zag ik Snow World liggen en dacht dat dat misschien ook wel een optie zou kunnen zijn. Op de parkeerplaats bij Snow World was het signaal inderdaad sterk, heel sterk. Er staat daar een bescheiden antennepark waar ik een aantal foto's van heb gemaakt.

Goed gevonden Robert en bedankt voor de plaatjes. Iedereen moet nu toch wel een Entropia mast kunnen herkennen. Nog even over de lokatie, ik heb even gezocht op SnowWorld en kwam op het volgende uit;
SnowWorld Landgraaf
Witte Wereld 1
6372VG Landgraaf

Wat mij betreft wordt dit dus de zender Landgraaf en is de zender in het centrum van Heerlen voor mij gewoon de zender Heerlen.

Offline Robert

• Gevorderd Lid
« Reactie #697 Gepost op: 26 december 2005, 16:46:46 »
-Welke buursites Heerlen laat zien

Dat zijn:
0x5419, Maastricht
0x5421, Geleen
0x5431, Landgraaf

Citaat van: "Johan Beck"
Nog even over de lokatie, ik heb even gezocht op SnowWorld en kwam op het volgende uit;
SnowWorld Landgraaf
Witte Wereld 1
6372VG Landgraaf

Johan, het adres is juist. Dit is het hoogste punt in de Oostelijke Mijnstreek (oude steenkoolberg).

Groeten,
Robert.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #698 Gepost op: 26 december 2005, 16:57:10 »
Citaat van: "Robert"
Nog even over de lokatie, ik heb even gezocht op SnowWorld en kwam op het volgende uit;
SnowWorld Landgraaf
Witte Wereld 1
6372VG Landgraaf

Johan, het adres is juist. Dit is het hoogste punt in de Oostelijke Mijnstreek (oude steenkoolberg).

Geinig, op deze foto van 5-11-05 is te zien dat er nog geen Entropia staat.
Die Wilhelminaberg is trouwens 240m hoog, geen beroerde plek voor een antenne :P

Offline Jack S.

• Gevorderd Lid
« Reactie #699 Gepost op: 26 december 2005, 18:01:35 »
Super Robert!
Snow World ligt daar inderdaad vlak bij maar dat is dan weer net gemeente Landgraaf.

Zojuist eindelijk het eerste verkeerskanaal gevonden van 0x5541 Helmond: Ch. 297  423.7125

Offline Fr33k0ut

• Beginnend Lid
  • **
    • http://home.hccnet.nl/fr33k0ut
« Reactie #700 Gepost op: 26 december 2005, 20:33:57 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Citaat van: "Fr33k0ut"
Ik heb gisteren ook eens ff met het TV programma gespeeld met de volgende resultaten (alleen controlekanalen):

422.9500 0x5329
met verwijzingen naar ch235 0x52D9, ch254 0x5339 (Alblasserdam), ch255 0x52D1 (Breda), ch259 0x5221 en ch 285 0x5219 (Zwijndrecht).

Mzzl.

Die ID kom ik sinds vandaag ook tegen, heb je al een idee waar die exact staat?
Ik dacht zelf eerst aan Eindhoven maar dat lijkt me redelijk uitgesloten als ik de nabuursites zie.

Ik heb vandaag eens geprobeerd de site te vinden (422.9500) met de scanner en de scout en had m'n zinnen gezet op de watertoren van Raamsdonksveer (knooppunt Hooipolder). Toen ik binnendoor ernaartoe reed kwam ik voorbij de Amercentrale in Geertruidenberg waarbij de ontvangst steeds sterker werd. Ik heb de antenne eraf gehaald en ben via de Amerweg richting de Amercentrale gereden waarbij ik steeds meer volle bak kreeg tot zo'n 200 meter, toen ik dichterbij kwam werd ie weer minder dus hij moet daar in de buurt staan (Geertruidenberg), op de scout was niets te zien.

Ik heb het natuurlijk ook nog even bij de watertoren gecheckt maar daar was het signaal niets (zonder antenne).

Ik heb ook nog even de 423.1875 van Breda proberen te vinden en kwam uit op de Langendijk (Amphia Ziekenhuis) waarbij ik ook een volle bak kreeg zonder antenne.

Mzzl.
9000xlt (m\'n basis)- R10 (m\'n breedband)- Q7E (m\'n transceiver)
Pro 27 (m\'n eerste)- Model 40 (m\'n scoutje)- JP v6.8 (m\'n p2000 rx\'er)

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #701 Gepost op: 26 december 2005, 21:28:47 »
Citaat van: "Fr33k0ut"
Ik heb vandaag eens geprobeerd de site te vinden (422.9500) met de scanner en de scout en had m'n zinnen gezet op de watertoren van Raamsdonksveer (knooppunt Hooipolder). Toen ik binnendoor ernaartoe reed kwam ik voorbij de Amercentrale in Geertruidenberg waarbij de ontvangst steeds sterker werd. Ik heb de antenne eraf gehaald en ben via de Amerweg richting de Amercentrale gereden waarbij ik steeds meer volle bak kreeg tot zo'n 200 meter, toen ik dichterbij kwam werd ie weer minder dus hij moet daar in de buurt staan (Geertruidenberg), op de scout was niets te zien.

Heeft iemand er bezwaar tegen als ik de 422.9500 opneem als zender Geertruidenberg?

Gert Jan

• Gast
« Reactie #702 Gepost op: 26 december 2005, 21:51:16 »
Als je 5329 bedoeld denk ik dat dat helemaal correct is.

Voor Fr33kout: als een paal er nog niet zo lang staat is mijn indruk dat het vermogen nog niet helemaal is zoals het zou moeten zijn, dat was in Utrecht ook zo en mijn Scout ging daar ook niet af.
Inmiddels is het signaal van Utrecht zo sterk dat het het signaal van Amersfoort ver overtreft.

Offline Alpha

• Gevorderd Lid
« Reactie #703 Gepost op: 28 december 2005, 19:05:09 »
En na lange tijd weer eens een nieuwe, 423.5125 datakanaal Apeldoorn.

Op dit moment is Entropia aan het testen via verkeerskanaal 397 = 424.9625. TrunkView kijkt mee. De andere kanalen volgen.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #704 Gepost op: 28 december 2005, 19:06:55 »
Citaat van: "Alpha"
Op dit moment is Entropia aan het testen via verkeerskanaal 397 = 424.9625. TrunkView kijkt mee. De andere kanalen volgen.

Als je de nieuwste TrunkView hebt (1.10) en je ontvanger kan meeschakelen zal ie na het gesprek ook terugschakelen naar het datakanaal van de gespreksgroep!