Auteur Topic: Entropia Frequenties  (gelezen 822895 keer)

0 leden (en 6 gasten) bekijken dit topic.

paul19622

• Gast
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #960 Gepost op: 21 april 2006, 20:49:28 »
Citaat van: "Wopper"
Wel mooi want Hoogvliet en Rozenburg staan er ook op ;)

Wat me opvalt is dat ze voor Den Haag 4 sites rekenen  dit komt omdat ze Rijswijk daarbij tellen.

Maar ik kom tot 3:
Scheveningen
Loosduinen
Rijswijk

Wat zou die andere dan zijn ?

Ik denk persoonlijk dat die er nog niet is Rob, want ook ik kom maar tot drie zenders diegene die jij ook al noemde. :?

Overigens een vreemde indeling hoor als je nou kijkt naar Scheveningen alleen al deze staat veel te vlak aan zee. Deze hadden ze toch beter een stukje terug Den Haag in kunnen zetten zodat de zender volledig zijn dekking had kunnen geven nu valt de ene kant geheel in het water :?  Verder zie je dat er in het midden van Den Haag ook helemaal niets staat en dat geeft nog steeds grote problemen o.a. bij de HTM die daar geheel tot geen verbinding kan krijgen met zijn posten op straat. Nee ik vondt Traxys toch een betere indeling hebben hoor en het werkte gewoon overal.

Groetjes,

Offline A36

• Gevorderd Lid
    • http://www.Brandweervredestein.tk
« Reactie #961 Gepost op: 21 april 2006, 20:57:03 »
Hallo,
De Batavierenrace maakt verbindings testen in Twente en Achterhoek de roepnamen zijn BATA en MEDI :|
Altijd een helpende hand steek maar uit en je krijgt een k..............!

Offline Jack S.

• Gevorderd Lid
« Reactie #962 Gepost op: 21 april 2006, 21:50:29 »
Zo te zien gaat er ook in Kerkrade een nieuwe lokatie komen. Wellicht noodzakelijk om portofoondekking te kunnen geven in de Parkstad regio.

Het controlekanaal van 0x52e1 Weert is inmiddels verhuist naar 424.5125. Vaak keren deze dan later weer terug op het "oude" kanaal en is het een vermelding niet echt waard, maar de wissel blijft nu al een week of 3 van kracht dus ik zet het hier toch maar even neer.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #963 Gepost op: 21 april 2006, 22:50:32 »
Nou, dat is een leuk stukje informatie zeg :P
Als ik het zo zien hebben de kleuren de volgende betekenis (onder voorbehoud):
Geel: voertuig met buitenantenne
Groen: portofoondekking
Rood: binnenhuisdekking

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #964 Gepost op: 22 april 2006, 20:31:44 »
Kennis van me uit Hilversum reed vandaag met de trein tussen Haarlem en Leiden. Hij hoorde daar de 423.5125.
Dat kan Nieuw Vennep zijn.
De 423.5125 was ook te horen in Den Haag en Hoek van Holland. Wellicht dat mensen in die regio's eens kunnen luisteren.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #965 Gepost op: 26 april 2006, 17:55:32 »
Citaat van: "Wopper"
Wat me opvalt is dat ze voor Den Haag 4 sites rekenen  dit komt omdat ze Rijswijk daarbij tellen.

Maar ik kom tot 3:
Scheveningen
Loosduinen
Rijswijk

Wat zou die andere dan zijn ?

Ik denk dat het een stralingspatroon van één zender is namelijk Rijswijk.
Amsterdam Zuidoost heeft ook zo'n langgerekt stralingspatroon dus heel erg uniek is het niet.

paul19622

• Gast
« Reactie #966 Gepost op: 26 april 2006, 18:18:51 »
Citaat van: "Johan Beck"
Kennis van me uit Hilversum reed vandaag met de trein tussen Haarlem en Leiden. Hij hoorde daar de 423.5125.
Dat kan Nieuw Vennep zijn.
De 423.5125 was ook te horen in Den Haag en Hoek van Holland. Wellicht dat mensen in die regio's eens kunnen luisteren.

Nou ik weet het niet Johan maar die 423.5125 MHz staat bij mij in mijn database genoteerd als zijnde datakanaal van Den Haag Loosduinen. ;)

Groetjes,

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #967 Gepost op: 26 april 2006, 18:30:03 »
Nou die is dan geheel nieuw voor mij Paul. Kijk maar eens in de Kennisbank wat ik heb van Den Haag.

paul19622

• Gast
« Reactie #968 Gepost op: 26 april 2006, 18:32:40 »
Nou die is dan geheel nieuw voor mij Paul. Kijk maar eens in de Kennisbank wat ik heb van Den Haag.

Ik ga even kijken Johan dan geef ik de wijzigingen desnoods wel even aan je door via PB.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #969 Gepost op: 26 april 2006, 20:19:09 »
Onderstaand een overzicht van wat zenders waarvan we nog het een en ander missen.

Bergen op Zoom, de ID en de 3 gesprekskanalen
Breda, 2 gesprekskanalen
Geetruidenberg, de 3 gesprekskanalen
Gorinchem, de 3 gesprekskanalen
Harderwijk, 1 gesprekskanaal
Hengelo, 2 gesprekskanalen
Hoek van Holland, 1 gesprekskanaal
Landgraaf, 2 gesprekskanalen
Leiden, 1 gesprekskanaal
Purmerend, 2 gesprekskanalen
Venray, 2 gesprekskanalen
Woensdrecht, 2 gesprekskanalen
Zoetermeer, 1 gesprekskanaal

De zender Breskens kan hoogstwaarschijnlijk wel komen te vervallen.

paul19622

• Gast
« Reactie #970 Gepost op: 26 april 2006, 20:45:59 »
Tijdens de Marathon van Rotterdam had ik een paar keer de 423.0125 MHz. Mogelijk het derde kanaal van Hoek van Holland. Helaas had ik toen nog niet trunkview bijstaan dus zeker ben ik er nog niet van. ;)

Groetjes,

Offline Jack S.

• Gevorderd Lid
« Reactie #971 Gepost op: 27 april 2006, 00:14:49 »
Opgelost!

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #972 Gepost op: 27 april 2006, 18:03:33 »
En zo te zien komt er hier in de gemeente ook een zender. Niet in IJmuiden zelf maar Velsen-Zuid of Velserbroek.

Laat ik me nou herinneren dat er laatst in een publicatie van de gemeente een bouwaanvraag stond voor een antenneinstallatie voor mobiele communicatie. Dit zou geplaatst worden aan de Driehuizerkerkweg in Driehuis. En als ik de kaart zo eens bekijk zou dat best wel eens kunnen.

En zojuist lees ik in de krant dat de bouwvergunning is afgegeven. De zender zal er nu snel staan denk ik zomaar.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #973 Gepost op: 27 april 2006, 19:01:24 »
En zojuist bemerk ik een nieuwe zender. 422.8500 met ID 5379. Wellicht is dit Zandvoort.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #974 Gepost op: 28 april 2006, 05:55:49 »
En zojuist bemerk ik een nieuwe zender. 422.8500 met ID 5379. Wellicht is dit Zandvoort.

Vanmorgen op weg naar het werk werd het signaal steeds harder toen ik in de buurt van Haarlem-Noord kwam. En toen ging er een lampje branden. Bij het Delftplein is een nieuw ziekenhuis gebouwd wat maandag open wordt gesteld. Dit is lokatie Noord van het Kennemer Gasthuis. Lokatie Zuid (ook in Haarlem) was de allereerste Entropia gebruiker in Nederland en met name het patientenvervoer maakt gebruik van het net. Niet zo gek dus dat men Entropia in lokatie Noord dus ook gaat gebruiken. Alleen gaf de zender in Haarlem-Zuid daar niet voldoende dekking. De zender in Noord is ook niet zo sterk als andere zenders maar dat verbaast me ook niks. Nou ben ik benieuwd of er ook nog een zender in Driehuis komt. Volgens de kaart dus wel maar daar stond die zender Haarlem-Noord ook weer niet op. Misschien is het wel gewoon Kerkradio, verbaast me niks als je een bouwaanvraag doet voor een zender in een kerk.
En voor Gert Jan, vandaar natuurlijk Haarlem-Zuid, Amsterdam-West en Zaandam als nabuursites.